Kuinka aikasin raskausoireet voi tuntua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virtanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virtanen

Vieras
Onko tietoa, voiko raskausoireet tulla ,ennen menkkojen alkua?Menkkojen pitäis alkaa 3 päivän määstä.Olo on oikein etova ja huimaa, niin ettei voi suoraan kävellä, istualtaan noustessa.
Soitin jo terveyskeskukseen, kun huimaus on epätavallista ja on niin voimakasta.Pitää käydä mittaamassa verenpaine, oisko se alhaalla.

kyl mulla ainakin tiesi jo paria päivää ennemmin kuin menkkojen olis pitäny alkaa että raskaana ollaan, olo on ollu jokaisessa raskaudessa niin kauhea, kaikkee mahdollista, myös huimausta.

Toisesta lapsesta tunsin viikkoa ennen kun menkkojen piti alkaa närästystä, jota en normaalisti tunne. Närästys oli ollut pysyvä vieras (ei toivottu sellainen) ensimmäistä lastani odottaessani. Pientä kuvotusta alkoi myös tuntua samoihin aikoihin.

Mulla raskaudesta kertova selvä oire oli nännien arkuus, ne olivat heti hedelmöittymisestä asti todella arat. Alavatsaa myös "nipisteli" ja pientä huonovointisuutta oli myös.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2005 klo 15:40 Tiitsukka kirjoitti:
Mulla raskaudesta kertova selvä oire oli nännien arkuus, ne olivat heti hedelmöittymisestä asti todella arat. Alavatsaa myös "nipisteli" ja pientä huonovointisuutta oli myös.

Aivan sama juttu! Saman tien tiesin olevani raskaana. ekan kanssa oli niin kovat kivut alavatsassa, ettei nukkua voinut.

miulla oli yhdessä raskaudessa semmoisella mutkaisella tiellä yhtähuono olo, kun esikoisella. siis tosi aikaisin voi tulla tuntemuksia, kun alkaa hormooni hyrrätä.
eikös ne naiset aina vanhoissa leffoissa pyörtyneet, kun olivat raskaana? ;)

Mulla tuli kolmisen viikkoa tärpin jälkeen. Eli ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Alkoi töissä yhtäkkiä huimata niin, että piti mennä lepohuoneeseen makaamaan. Oireita oli myös etova olo ja rintojen aristus.

Tein viimeviikon lopussa raskaustesti ja näytti negaa, mutta menkkoja ei vaan kuuluu, olo on kuin ne alkais just, mahaa vähän välillä nipistelee....odottelen ja teen perjantaina testin uudestaan.Aika ihmeellistä yleensä ovat aika säännölliset.

Mua ei ole raskaana ollessa huimannut, mutta muistan kuinka ensimmäistä kertaa raskaaksi tultuani ja silloin siitä vielä tietämättäni aloin syödä aivan hirveästi. Siis ruokahalu kasvoi sillä sekunnilla, tosin olinkin aina ollut ruoan suhteen minimalisti ja viherpipertäjä (en enää...! :D ). Ihmettelin myös miksi väsyin niin hirveästi, siis pakosta kaaduin päivän päälle sänkyyn, ei auttanut mikään. Muuten fyysiset oireet oli just niinkuin menkkoja odotellessa, rintojen arkuus, alavatsan polttelu ja yleinen epämääräinen huono olo. Ja nämä oireet alkoi todella ihan alussa.

Onnea yritykseen ja toivottavasti raskauteen! =)

Yhteistyössä