Kuinka aikaisin eka hammas?

Meillä vauva kuolaa paljon ja parikin ihmistä on jo sanonut neidin suuhun katsoessaan, että "ei kai tälle vielä hampaita ole tulossa.."?
Niin, ei kai kun vauva on vasta 2kk!! :eek:

Mikä mahtaa olla "palstaennätys", että kellä on nuorimpana tullu hampaita? :)
 
mom
eka hammas, mutta toinen ääripää.. meidän tuplille tuli kun olivat jo lähes 11 kk:tta, tosin olivat keskosia syntyessään, joka ilm. voi viivästyttää, mutta kun ne paineli ns. puita pitkin, opettelivat kävelemään, eikä ollut hampaita, niin oli aika hassun näköistä !
Meillä on valokuvakin, jossa ne seisoo yhdessä ja nauraa suut levällään, ilman ensimmäistäkään hammasta :D
 
Tasan puolen vuoden iässä ja seuraavana päivänä puhkes toinen ja sitä seuraavana vielä yksi. Meillä kuolattiin kyllä koko vauva aika jo kauan ennen ekaa hammasta eli se ei välttämättä kyllä sitä merkitse et tulee hammas jos kuola valuu koko ajan.
 
nii
Kuolaaminen ei tarkoita välttämättä hampaiden tuloa... Meilläkin kumpikin an aloittanut kuomlaamisen 2-kuisena, niin että koko ajan vaatteet märkänä.. mut hampait aon tullut kummallekin vasta 6-kuisena. Nuorin hapmaansaaja jonka tiedän on ollut 3,5 kk.
 
Nuorin jonka tiedän, oli vauva jolla oli syntyessään kaksi hammasta.. Et en tiedä sitten. Ei se kuolaaminen tosiaankaan kaikkea kerro, kuopus 7,5kk on kuolannut syntymästään asti eikä hampaita ole vieläkään :LOL:
 
Turkilmas
Mulla oli itellä jo syntyessä. Esikoiselle tuli eka 2 kk:n iässä. Kuopukselle tuli eka hammas 2,5 kk:n ikäisenä ja nyt vähän reilu 5 kk:n ikäisenä sillä on jo 4 hammasta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mun mielestä ikenistä ei kyllä näy vielä hampaiden kuultoa.. Mutta mielenkiinnolla odotan koska se eka tulee. :D
Vauva kyllä kehittyy niin uskomattoman nopeasti! Juurihan hän syntyi ja nyt jo juttelee kovasti.. :heart:
No aika äkkiä on kehittynyt jos kahden kuuakuden iässä jo juttelee :D Ettei nyt vaan vähän liioiteltais..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Mun mielestä ikenistä ei kyllä näy vielä hampaiden kuultoa.. Mutta mielenkiinnolla odotan koska se eka tulee. :D
Vauva kyllä kehittyy niin uskomattoman nopeasti! Juurihan hän syntyi ja nyt jo juttelee kovasti.. :heart:
No aika äkkiä on kehittynyt jos kahden kuuakuden iässä jo juttelee :D Ettei nyt vaan vähän liioiteltais..
No kyllä mä (+mies, kummit, mummit jne) luetaan jutteluksi ne gäät, äät, häät, oo-äännähdykset, Varsinkin kun tyttö tekee sitä vastavuoroisesti. =)
Tervetuloa kuuntelemaan!

 

Yhteistyössä