Kuin voi olla näin huono olo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Vissii viikon ny ollu tosi kovassa flunssassa. Tosi paha nuha, yskä ihan karsee, astma paheni ja hengitysvaikeuksia vähän väliä. Vissii keuhkoputken- ja poskiontelontulehdus.

Nyt on ihan hirvee olo, ei oikee tiiä et miten päin olis :( Ihan voimat pois ja huimaaki välillä.. Jotenki ihan kumma olo, tuntuu et ny ei oo kaikki kohillaan.. : /

Jos sitä huomisen jotenki viel pystys olee ni sit vois mennä yksityiselle..

[QUOTE="xxx";22796531]Mykoplasmalta kuulostaa. Tarviit kunnon tropit ja saikkua kolme viikkoa. Keuhkokuume jälkitautina erittäin helposti.[/QUOTE]

Mikä se tollanen on? :O Koskaan kuullutkaan..

Joo tuon jutun mä googlella jo löysinki..

Tosi rajuna alko tää tauti. Eka oli kaks päivää vaan lämpöö mut sit löi täysillä päälle, ihan jumalaton räkätauti. Ja sit alkoki noi hengitysvaikeudet, en voinut yöllä mennä maate ku salpas uloshengityksen. Seuraavana päivänä sain sit lekurilta astmapiipun, totes vaa et astma pahenee. Piipulla saa kyllä hellitään tuon hengitysvaikeuden mutta kyllä sitä saa ihan sen 4 kertaa päivässä vedellä.

Täytyy kai sitä lekuris käydä tarkistuttaa ettei oo just joku hemmetin keuhkokuume.. :headwall:

Hei mulla oli mykoplasma 3vkoa ja luulin jo että kuolen ihan oikeesti! Mieskin oli jo tosi huolissaan mun kunnosta kun en viikkoon nukkunu kuin 10 min kerrallaan kun yskin ja oksensin ihan heti kun menin vähänkin rennommaksi ja nojauduin vaikka sohvalla taaksepäin, se oli aivan kauheeta!! Syömään ei pystynyt kun olo oli niin kaamea. Mene hei lääkäriin, mulle tuohon yskään auttoi vähän codesan yskänlääke mitä saa reseptillä ja kaksi antibioottikuuria mut sit lopulta paransi!
Mä sain Symbicort piipun mut jouduin ottamaan sitä paljon useammin kuin olisi saanut joten sain sydämentykytyksiä mut vähän se auttoi hengenahdistukseen.

Viimeksi muokattu:
Mulla on sellasta yskänlääkettä ku Cocillana, se pikkasen helpottaa. Mut joka aamu herään siihen et alkaa yskittään ja sit on pakko nousta ylös et ees muut sais nukkua. Illat on samanlaisia, millää meinaa saada unta ku yskittää vaan. Ja unissaniki yskin kuulemma jatkuvasti.

Oikeen puolen poskionteloo särkee ihan huolella jo.. Jos mä oisin tienny et tää olo menee näin kauheeks ni oisin menny sinne lekurii jo tänää, aamulla sitä tuossa just arvoin.. Mä en vaan millään jaksais lähtee tonne Peijakseen jonottelemaan, siks mä sinne yksityiselle haluisin. En mä pysty jossai odotushuoneessa tuntikausia istuun.

Mul on Buventhol -piippu nyt. Joskus aiemminki ollu se ku on ollu astmaa koivun siitepölyaikaan. Mut koskaan aiemmin mulla ei oo ollu astmaa flunssan aikana. Ainoostaan toi koivun siitepöly on ollu sellanen mikä on mulle astman laukassu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä