Kuin monessa koulussa oli jouluevankeliumi-näytelmä?

Tänä vuonna olen 3 näytelmää nähny (pk, eskari, koulu) ja oli se vaan ihanaa, enkä oo kuullu enkä lukenu yhtään vastaan sanomista.

Muistan kun vuos sitten yhestä jos toisesta paikasta sai lukea/kuulla jouluevankeliumista ja ettei oo hyvä että sitä esitetään kouluissa, päiväkodeissa.. kun on eri uskontoja ym. laps ei saa osallistua uskonnollisiin juttuihin jne.
Samoten oli lehessä kesällä suvivirrestä samoja juttuja.
keväällä koulussa reksi sanoi: "tässä koulussa on aina laulettu suvivirsi ja tullaan aina laulamaankin"
 
"Kuukkeli"
On vähintäänkin kummallista, jos joulusta, joka on nimenomaisesti kristillinen juhla, riisuttaisiin pois kaikki kristillinen!

Samoin on kummallista, että aika ajoin kuulemma seurakuntien päiväkerhojen ohjaajille esitetään ajatus, että kerhoissa ei saisi lukea rukousta eikä laulaa hengellisiä lauluja.

Kohta varmaan keksitään, että Turun tuomiokirkossa ei saa saarnata eikä laulaa virsiä, kun siellä käy paljon turistelja ja ihmisiä, jotka edustavat monia eri uskontoja tai ovat uskonnottomia.
 
[QUOTE="Kuukkeli";25284987]On vähintäänkin kummallista, jos joulusta, joka on nimenomaisesti kristillinen juhla, riisuttaisiin pois kaikki kristillinen!

Samoin on kummallista, että aika ajoin kuulemma seurakuntien päiväkerhojen ohjaajille esitetään ajatus, että kerhoissa ei saisi lukea rukousta eikä laulaa hengellisiä lauluja.

Kohta varmaan keksitään, että Turun tuomiokirkossa ei saa saarnata eikä laulaa virsiä, kun siellä käy paljon turistelja ja ihmisiä, jotka edustavat monia eri uskontoja tai ovat uskonnottomia.[/QUOTE]

täällä oli ja halukkaat sai jäädä pois.
Mut tarkennappa hieman tietolaareja..joulu ei oo alunperin kristillinen juhla vaan paavi vuonna nakki ja papusota päätti tehdä siitä kristillisen
 
"vieras"
mun mielestä ihan kiva vaikken jumalaan uskokkaan millään tavalla. saapahan lapset näytellä jne. ei mua muutenkaan uskonnollisuus häiritse vaikka onkin aika tarpeetonta :)
 

Yhteistyössä