kui monta tuntia pitää olla panadol 500mg ottamisen välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";27622427]Mulla on tällä hetkellä 8xpanacod, eli joskus voi ottaa 4g päviässäkin. Ei toki jatkvassakäytössä.
Eli ei ole tuntirajaa[/QUOTE]

Kysyjällä on lääkkeenä PanaDOL. Se on aivan eri juttu.

[QUOTE="story";27622459]Kysyjällä on lääkkeenä PanaDOL. Se on aivan eri juttu.[/QUOTE]

Joo sama määrä siinä on parasetamolia kuin panaDOLISSA!
eli sinänsä kyllä aivan samajuttu!

• Tykkää
Reactions: newbie
Panadolia voi ottaa max. 4g eli 4000mg päivässä joten jos on ottanut vain 500mg niin heti voi ottaa toisen 500mg. Ja aikuisen suositeltu annos on 1g kerralla (paitsi jos on pieni eli alle 55kg). 1g annoksen jälkeen seuraavan annoksen voi ottaa aikaisintaan 6 tunnin kuluttua.

Panadolia voi ottaa max. 4g eli 4000mg päivässä joten jos on ottanut vain 500mg niin heti voi ottaa toisen 500mg. Ja aikuisen suositeltu annos on 1g kerralla (paitsi jos on pieni eli alle 55kg). 1g annoksen jälkeen seuraavan annoksen voi ottaa aikaisintaan 6 tunnin kuluttua.

No, minulle on lääkäri määrännyt migreeniin Panadolia 2g kerralla otettuna. Lisäksi monissa sairaaloissa annetaan kirurgisille potilaille Panadolia 2 g esilääkkeenä ja jopa 2g x 3 kivunhoitona ensimmäiset 5 vrk leikkauksesta... Mutta tämä toki sairaalassa ja anelääkärin määräyksestä.

mulla on kuume. olen ottanut sen 1g panadolia klo 04 aamu yöstä, seuraavan 1g annoksen otin 11.00 ja sitten seuraavan otin 18.00. eli voinhan ottaa sitten yöllä 1-2 maissa taas sen 1g annoksen. siinähän on kuitenkin vuorokausi jo vaihtunut...

Parasetamolin maksimiannos vuorokaudessa on 4g. Eli 500mg tabletteja voi ottaa max 8 vuorokaudessa eli neljän tunnin välein. Lisänä voi ottaa ibuprofeiinia 3g eli esim. Buranaa.

Yhteistyössä