Monta tuntia pitää olla särkylääkkeiden ottamisen välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota vain. Mulle lääkäri sanoi viimeksi kun oli kova särky, että voit ottaa vaikka kaksi kerralla. Parempi on kuulemma lääkitä kunnolla, että särky häviää eikä koko ajan siitä kärsiä. Pääasia, että vuorokauden määrä ei ylitä sitä paketissa mainittua rajaa (ja voi sekin ylittyä, mutta ei ilman lääkärin valvontaa). Viisuri leikattiin kun lääkäri näin sanoi.

Ota vain. Mulle lääkäri sanoi viimeksi kun oli kova särky, että voit ottaa vaikka kaksi kerralla. Parempi on kuulemma lääkitä kunnolla, että särky häviää eikä koko ajan siitä kärsiä. Pääasia, että vuorokauden määrä ei ylitä sitä paketissa mainittua rajaa (ja voi sekin ylittyä, mutta ei ilman lääkärin valvontaa). Viisuri leikattiin kun lääkäri näin sanoi.

Kiitos!

Kysymyksessäni ei ollut mitään vikaa. Pitää olla täysi taukki, jotta ei sitä ymmärrä.

On oikea taukkien taukki jos ei itse tajua voiko ottaa lääkettä vai ei ja tulee kyselemään teinien harjoittelupalstalta, no omapa on ongelmasi ja onneksi ainaki itselle on siunaantunut yleissivistystä sille mallille että ratkaisen kyseiset pikkupulmat hetkessä, jos niitä edes ongelmaksi voi sanoa. Jos se elämä sitten sinuakin opettaa kunhan kasvat vaippaiästä pois ja korvantaukset ei ole enää likomärät. :) Tsemiää..

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni;26087290:
On oikea taukkien taukki jos ei itse tajua voiko ottaa lääkettä vai ei ja tulee kyselemään teinien harjoittelupalstalta, no omapa on ongelmasi ja onneksi ainaki itselle on siunaantunut yleissivistystä sille mallille että ratkaisen kyseiset pikkupulmat hetkessä, jos niitä edes ongelmaksi voi sanoa. Jos se elämä sitten sinuakin opettaa kunhan kasvat vaippaiästä pois ja korvantaukset ei ole enää likomärät. :) Tsemiää..

Ensinnäkin tämä ei ole mikään teinien harjoittelupalsta, Demi.fi on. Toisekseen olen joskus törmännyt lääkkeisiin, joissa nimenomaan sanotaan, että kahdeksan tunnin välein saa ottaa. Mietin, olisiko ko. lääke tällainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni;26087290:

Lisään vielä, että pitää olla sairas ihminen, että alkaa tällaisesta asiasta vittuilemaan. Jos kysymys oli mielestäsi tyhmä niin olisit sulkenut keskustelun.

Ensinnäkin tämä ei ole mikään teinien harjoittelupalsta, Demi.fi on. Toisekseen olen joskus törmännyt lääkkeisiin, joissa nimenomaan sanotaan, että kahdeksan tunnin välein saa ottaa. Mietin, olisiko ko. lääke tällainen.

Suomessa on niin tiukat lääkelait, että aivan kaikki lääkkeen ottamiseen liittyvät tiedot on pakko pistää pakkaukseen. Jos pakkausessa lukee vain kuinka monta tablettia saa ottaa kerralla niin sitten voi ottaa niin monta tablettia ja vaikka kaikki ottaisi lopulta tunnin sisällä, ei silti kuole (maha toki voi vähän ärtyä).

Minulle lääkäri neuvoi endometrioosikivusta johtuvien kramppimaisten kuukautiskipujen katkaisemiseksi ottamaan ensin 800 mg ibuprofeiinia ja jos se ei ala auttamaan vielä tunnin päästä, toiset 800 mg ja sen jälkeen 400 mg joka tunti kunnes kipu lakkaa. Ikinä ei tarvinnut onneksi ottaa enempää kuin se 1600 mg/per kohtaus. Tuo vain esimerkkinä, että ei se aina ole niin vakavaa lyhytaikaisissa sairauksissa, paitsi kolmiolääkkeet ovat asia erikseen.

Yhteistyössä