Kui monesti alle kaksivuotiaanne ovat olleet yökylässä esim. mummulassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taaplaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kymmeniä kertoja!
Edelleenkin on viikkoja jolloin ei ole lainkaan, viikkoja jolloin on parikin yötä peräkkäin ( kuten tänä vkl ), joskus 1 yön jne.
Tuleehan tuossa vuodessakin jo yöpymisiä ihan kivasti.

Ja tänäänkään ei olisi mummin luota millään halunnut pois =) Eli mitään ongelmaa ei ole ja huvin vuoksi usein ovat yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Kymmeniä kertoja!
Edelleenkin on viikkoja jolloin ei ole lainkaan, viikkoja jolloin on parikin yötä peräkkäin ( kuten tänä vkl ), joskus 1 yön jne.

Ja tänäänkään ei olisi mummin luota millään halunnut pois =) Eli mitään ongelmaa ei ole ja huvin vuoksi usein ovat yötä.

Miksi ihmeessä, mihin tarvitse noin paljon omaa aikaa, vai oletko yh?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kymmeniä kertoja!

En ole yh, enkä tarvitse sitä omaa aikaa välttämättä mihinkään, mutta en näe mitään syytä miksi isovanhemmat eivät saisi olla lastenlasten kanssa jos haluavat..?
Ja toki minulla toinen lapsista tässä häärää vaikka toinen ei olisikaan, molemmat ovat yön poissa vain jos jostain syystä niin tarvitaan!
Suurin osa näistä yökyläilyistä on juuri tuota huvin vuoksi olemista, eli varsinaista yöhoidon tarvetta ei edes olisi.

En minä ala estämään lapsia etteivät saa mennä jos haluavat ja mummut ja papat tahtovat.
Muistan itsekin kun oli aina viikonloput maalla mummolassa ja se oli niin ihanaa!! :heart:
Aina sain mennä sinne kun halusin, siellä oli aina ovet auki =)

Kymmeniä kertoja!

En ole, mutta en näe mitään syytä miksi isovanhemmat eivät saisi olla lastenlasten kanssa jos haluavat.
Suurin osa hoitokerroista on juuri tuota huvin vuoksi olemista, eli varsinaista yöhoidon tarvetta ei edes olisi.

En minä ala estämään lapsia etteivät saa mennä jos haluavat ja mummut ja papat tahtovat.
Muistan itsekin kun oli aina viikonloput maalla mummolassa ja se oli niin ihanaa!! :heart:

Kuulostaa kyllä todella helpolta elämältä, olispa kaikilla noin helppoa. mulle riittäis se yksikin kerta kun mummo ottais tuon 3-vuoitiaan yökylään :(

Kymmeniä kertoja!

En ole, mutta en näe mitään syytä miksi isovanhemmat eivät saisi olla lastenlasten kanssa jos haluavat.
Suurin osa hoitokerroista on juuri tuota huvin vuoksi olemista, eli varsinaista yöhoidon tarvetta ei edes olisi.

Kuulostaa kyllä todella helpolta elämältä, olispa kaikilla noin helppoa. mulle riittäis se yksikin kerta kun mummo ottais tuon 3-vuoitiaan yökylään :(

Tiedän sen ja olen luojaa kiittänyt (vaikken uskovainen olekaan ) siitä millainen tukiverkosto minulla on!!
Silloin kun sitä todella tarvii, tiedän että se onkäytössä!

Usein miettinyt että se on väärin kun kaikilla ei ole..Tiedän parikin tuttavaa joilla "varamummot" käytössä kun omat isovanhemmat ei syystä tai toisesta ota / voi ottaa koskaan hoitoon..

Ja kyllä minä isovanhempia muistan usein varsinkin kun itse pyydän ottamaan lapset.
Ostan pullon viiniä, leivon jotain, tänään vein isälle huvin vuoksi ison palan graavilohta ja voi että se tykkäs! :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
3 Kk.n iästä alkaen n. 1krt kuussa. Vietti vanhempien etelän matkan ajan, viikon mummulassa ollessaan 1.v. Sittemmin tyttö onkin kiertänyt meidän mukana jo 8 maata ja 11vk lomaa ! Tytär nyt 6.v

sano, että tämä oli provo, sanothan????

Siis se, että 1v oli viikon mummolassa?
En olisi itse tehnyt niin, mutta minulla on tukiverkko saatavilla viikottain tarvittaessa. Tiedän kaveripiirissä ihmisiä, jotka ovat tehneet näin ja heidän kohdallaan on ollut kyse "pakkotilanteesta". Eli kuitenkin lapselle on parempi, että vanhemmat ovat viikon poissa, vaikka se on lapselle ikuisuus. Siis parempi kuin väsyneet ja tiuskivat vanhemmat. Jos hoitopaikka on tuttu ja hyvä niin voi sitä ihminen tehdä pahempaakin lapselleen (kuten tiuskia tai vittuilla kotona jatkuvasti perheenjäsenille mikä tuntuu olevan todella yleistä)

se, että kolmekuukautinen on yön hoidossa kuulostaa pahalta :( ja myös viikko yksivuotiaalle on ihan liian paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
3 Kk.n iästä alkaen n. 1krt kuussa. Vietti vanhempien etelän matkan ajan, viikon mummulassa ollessaan 1.v. Sittemmin tyttö onkin kiertänyt meidän mukana jo 8 maata ja 11vk lomaa ! Tytär nyt 6.v

sano, että tämä oli provo, sanothan????

Siis se, että 1v oli viikon mummolassa?
En olisi itse tehnyt niin, mutta minulla on tukiverkko saatavilla viikottain tarvittaessa. Tiedän kaveripiirissä ihmisiä, jotka ovat tehneet näin ja heidän kohdallaan on ollut kyse "pakkotilanteesta". Eli kuitenkin lapselle on parempi, että vanhemmat ovat viikon poissa, vaikka se on lapselle ikuisuus. Siis parempi kuin väsyneet ja tiuskivat vanhemmat. Jos hoitopaikka on tuttu ja hyvä niin voi sitä ihminen tehdä pahempaakin lapselleen (kuten tiuskia tai vittuilla kotona jatkuvasti perheenjäsenille mikä tuntuu olevan todella yleistä)

se, että kolmekuukautinen on yön hoidossa kuulostaa pahalta :( ja myös viikko yksivuotiaalle on ihan liian paljon.

Oon periaatteessa samaa mieltä sun kanssa. Mua ei olis saanut irti 3 kuisesta kirveelläkään yön ajaksi. Mutta toisaalta: meillä tilanne ei sitä vaatinut.

Kymmeniä kertoja!

En ole yh, enkä tarvitse sitä omaa aikaa välttämättä mihinkään, mutta en näe mitään syytä miksi isovanhemmat eivät saisi olla lastenlasten kanssa jos haluavat..?
Ja toki minulla toinen lapsista tässä häärää vaikka toinen ei olisikaan, molemmat ovat yön poissa vain jos jostain syystä niin tarvitaan!
Suurin osa näistä yökyläilyistä on juuri tuota huvin vuoksi olemista, eli varsinaista yöhoidon tarvetta ei edes olisi.

Täällä toinen onnellinen jonka vanhemmat ovat ottaneet omasta halustaan lapsia luokseen jo pienestä. Eli lapset tai toinen on halunnut ja lapset ovat saaneet mennä. Mikäs siinä, ihanaa että lapsilla on mummola joka on kuin toinen koti :heart: Itse en sellaista iloa ole kokenut ja näyttää olevan harvinaista herkkua nykyään :|

Meillä on juuri 2-v synttärit, ja poika ei ole ollut yhtään yötä yökylässä ilman vanhempiaan. Ja kotonakin aina on ollut jompikumpi vanhemmista lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Kymmeniä kertoja!

Täällä toinen onnellinen jonka vanhemmat ovat ottaneet omasta halustaan lapsia luokseen jo pienestä. Eli lapset tai toinen on halunnut ja lapset ovat saaneet mennä. Mikäs siinä, ihanaa että lapsilla on mummola joka on kuin toinen koti :heart: Itse en sellaista iloa ole kokenut ja näyttää olevan harvinaista herkkua nykyään :|

Meillä on kans tällainen ihana tilanne, enkä ennen tähän palstaan tutustumista edes tajunnut, että siitäkin pitäisi tuntea hirveää syyllisyyttä :D

Eli vastauksena ap:lle - meidän muksu on ollut mummulassa säännöllisen epäsäännöllisesti yötä sen jälkeen kun lopetin imetyksen, eli joskus 8kk:n iästä eteenpäin. Aluksi siksi että oli niin huono nukkuja ja minä hermoromahduksen partaalla, myöhemmin siksi että sekä mummu että muksu tykkää noista kyläilyistä. Lapsi on nyt reilu 2v. On yhden yön iltapäivästä aamuun aina kerrallaan, paitsi pari kertaa ollut useamman yön kun ollaan oltu reissussa.

4kk iästä lähtien aikalailla kerran kuukaudessa on ollu mun vanhemmilla yötä.
Ollaan siellä päivittäin useita tunteja ja mummo ja vaari on todella läheisiä pojalle.
Mielellään ottavat ja itse ehdottavat aina et tulisko yökylään.
Ihanaa saada parisuhdeaikaa silloin tällöin.

Ja ainakin kerran tai kahdesti viikossa on mummolassa useemman tunnin ilman mua tai isäänsä. Mummi ottaa pojan kun on vapaalla. Saan rauhassa siivota ja käydä kaupassa.
Ihanaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu ei pääse kirjautuu:
4kk iästä lähtien aikalailla kerran kuukaudessa on ollu mun vanhemmilla yötä.
Ollaan siellä päivittäin useita tunteja ja mummo ja vaari on todella läheisiä pojalle.
Mielellään ottavat ja itse ehdottavat aina et tulisko yökylään.
Ihanaa saada parisuhdeaikaa silloin tällöin.

Ja ainakin kerran tai kahdesti viikossa on mummolassa useemman tunnin ilman mua tai isäänsä. Mummi ottaa pojan kun on vapaalla. Saan rauhassa siivota ja käydä kaupassa.
Ihanaa!!

Ja poika on nyt 8,5kk vanha :)

jipii, pääsi kirjautuu!

Ei kertaakaan ole kukaan ollut alle kaksivuotiaana. Esikoinen oli 2,5v ja keskimmäinen 3v kun ovat olleet ensimmäisen kerran yökylässä. Nyt olimme ensimmäisen kerran illan pois kotoa kun kuopus on 1v10kk, mummi ja vaari olivat hoitamassa ja me tulimme yöllä kotiin.

Yhteistyössä