kuhmura

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Voi äiti, aamulla huomasin nännipihan aivan vieressä punoittavan kohdan, jossa on kuhmura. Tämä kuhmura on nännipihassa ja heti siinä vieressä on tumma läikkä.
Hitto että pelottaa. Olen miettinyt jo omat hautajaiset ja kaikki...kuka hulehtii rakkaat lapseni (alle 1v ja 7v)?? Miten miehelle käy?

Olen menossa lääkäriin parin tunnin päästä ja olen aivan tulisilla hiilillä! Tuntuu aivan kamalalta, ahdistaa ja pelottaa...ruoka ei maistu. Itkeskelin äsken lapsiani...ym.

Onko kellään ollut samanlaista?? Voiko olla rintasyöpä? Olen 35 ja imetyksen lopetin muutama kuukausi sitten.

Ota rauhallisesti
Nännipihassa on useimmiten tummempia läikkiä ja jos olet juuri imettänyt niin se kuhmura voi olla ihan vaan ärsyyntynyt näppylä joita nännipihassa on paljon, miksikä niitä nyt nimitetäänkään. Älä ihmeessä pelkää noin paljon, tuskin on mitään sen kummempaa. Minulla on ollut tuollaisia usein ja ne painuu itsestään pois.

riinu
Itse kävin elokuun alusussa sekä ultrassa että mammossa n. kk imetyksen lopettamisen jälkeen, josta vielä näkyi hyvin -- ei siis liian tiivis rintarauhanen eikä ollut mitään. Nyt sitten pari viikkoa sitten löysin menkkojen jälkeen liikkuvan tasaisen patin, joka näkyi ultrassa. Lekuri sanoi et fibroadenoma. Maanantaina ohutneulanäyte varmuuden vuoksi, ikä 34v. Nuorin kolmesta on vajaa 9kk, et silleen..

äiti
Kävin siis viime lääkärissä, pääsin ultraan ja mammon samantien. Rinnasta löytyi siis kyhmy, joka todettiin kuitenkin hyvälaatuiseksi. Kyhmystä otetaan kans ohutneulanäyte jonka jälkeen se poistetaan kirurgisesti. Lääkäri epäili jotain koteloitumaa. Kyllä se latinaksi lukee noissa papereissa, mutta ne sanat eivät jääneet mieleen kunnolla.
Eli siis kaikki hyvin loppu hyvin.

Mutta elämän arvot menivät kyllä uuteen uskoon. Nyt lasten ja perheen arvo nousi entisestään ja sitä taas muistaa sen, kuinka kuolevainen ihminen on.

riinu
Moi,

minulta taas otettiin maanantaina vaan ultra (radiologi) eikä ollenkaan ohutneulanäytettä. Kyhmy oli kuulemmma rasvaa ja vaaraton.. siellä se kuitenkin on.. liikkuva, pehmeä ja n. 1cm. Ajattelin kuitenkin seurata sitä.

äiti
Minun kuhmurani on taasen sellainen kova joka ei liiku. Ällöttävän tuntuinen möykky. Ja ihan hyvä että leikkaavat sen pois, niin ei häiritse.

Tosin en tajunnut kysyä, että voiko tuollainen myhkyrä muuttua pahalaatuiseksi??

Yhteistyössä