KU-jälkeen

Kokemuksia siis kohdunulkoisen jälkeen: milloin seuraavat kk,oliko normaalit? Tilanne se että ku-leikkauksesta(tähystys)+kaavinta 33päivää,eilen tuli paperiin sentin mittanen tosi tumma suikale ja vähän rusehtavaa vuotoa,sitten ei mitään.Tänään sillon tällön aamulla aivan ministi rusehtavaa vuotoa ja sen jälkeen ei mitään! onko kellää alkanu ekat menkat ku jälkeen näin epäselvästi? lääkärin mukaan kierto pitäs alkaa normaalisti ja pari viikkoa sitten verestä otettu hcg=alle2.leikkauksen ja kaavinnan jälkeen ei edes jälkivuotoa.mistä ny tiiän millon tikutella seuraavaa ovista :| pistää niin vihaksi jo! ja lisänä se että rintojen aristus lisääntyy ym r-oireet mutta testit näyttää negaa. LUOVUTUS OLO!!

ei edelleenkään mitään muuta kun olematonta rusehtavaa jälkeä paperiin,välillä pitkiä kirkkaan ja ruskean sekaisia limasuikaleita :x tuskin siis kp3 niinkuin joku neuvoikin että kp:t lasketaan kunnon vuodosta. eli ei voi haaveillakkaan vielä lähestyvästä uudesta tärpistä :(

Ainakin meillä neuvola neuvoo laskemaan kp:t ensimmäisistä menkka tuhruista. Mulla normaalisti menkat alkaa tuhruamalla paperiin parina-kolmena päivänä, vasta sen jälkeen alkaa vuotamaan ja vuotaa 2-3 päivää kunnolla.

Koitahan jaksella, vaikka tiedän että mieliala on vaikea pitää korkealla kun kuume on kova. (minä sain km 2/2012 ja sen jälkeen joka kierto yhä tuskaisempi kun ei uutta positiivista tule).

mulla ei koskaan ruskealla tuhrulla ole alkanu..eikä näin mini tuhrulla muutenkaa..mut voihan se kroppa olla sekaisinkin nyt. Mietin vaan että kun noin runsaasti tulee limaa kans,että oisko mahdollista olla ovis vuotoa.. no tikutin aamulla,en aamupissasta ja tulos tämä vaikka viikon sisällä tikutellu ihan valkosia tikkuja:
Aijaa.com - 10067179
eihän siis tuo ovisplussa ole,ja aika oudossa vaiheessa ois ovis leikkauksen jälkeen noin kauan..ja eikös se ovisvuoto ala oviksen jälkeen.. no kuhan pähkäilen. tikuttelen kuitenki varalta huomenna kans

ei vaan vuoto ala kunnolla : / nyt on punaisen väristä tänään jäänyt to-del-la vähän ja venyviä limasuikaleita,vatsassa ei menkka tunnetta.Rinnat taas turvonnut enemmän ja arat edelleen .Ei enää tiedä mitä tekis

Sunflower11
Sulla on siis n. kuukausi KU +kaavinnasta? Voi mennä montakin kuukauttaa ennenkuin normalisoituu kierto, ei kannata heti olettaa että kierto jatkuis samanlaisena kuin ennen!

Sulla voi olla ovis vasta tulossa tai menkat niin että ovis jäänyt välistä.

Koitat vaan odotella sitä vuotoa ja vaikka tikuttelet silloin tällöin ovistestillä jos mieli tekee.

Kuukautisten alkaminen lasketaan kyllä ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, ei tuhrusta. Ainakin lapsettomuuslääkärin mukaan.

poistettiin toinen johdin. Meinasin tänään soittaa sinne ja kysyä tarkemmin mitä tää on..siis varmaan ihan normaaliakin KU:n jälkeen.Lääkäri sillon vaan sano että menkat tulee normi kierron mukaan mutta eihän ihminen tosiaan kone ole :| jospa mä nyt kokeilen tikutella noin 10 päivää tuhrun alkamisesta eteenpäin ihan vaan kokeeks ku ei joka päivä raaski..

En enää muista ihan tarkkoja päiviä, mutta mulla vastaavan KUn jälkeen alkoi menkat suunnilleen normaalisti.... saattoi pari päivää olla normaalia pidempi kierto. Vuoto alkoi niin, että ensin oli vajaan tunnin ajan ihan sairaat "synnytyssupistukset", kun makasin kylppärin lattialla ja mietin, et pitääkö soittaa ambulanssi vai mitäköhän tässä tapahtuu. Se meni ohi ja vuoto alkoi samana yönä. Oli normaalia runsaampaa ja kivulias. MUTTA väitän, että siinä meni 2-3kk ennen kuin hormonitoiminta palautui, vaikka mulla vuoto ajallaan alkoikin. Varmasti on tapauskohtaista, miten elimistö palautuu. Tsemppiä jatkoon :hug: ei varmasti ole helppoa :(

Katlin
piuu, olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan kohdunulkoisen raskauden.

Itsellä myös tammikuussa todettiin ja jouduttiin lopulta leikkaamaan. Leikkauksessa ei pystytty säästämään toista munanjohdinta, joka oli revennyt. Tulin heti seuraavasta kierrosta raskaaksi ja nyt on menossa "jo" 14+0. Ovuloin siis heti leikkauksen jälkeen ja onneksemme tärppi kävi heti. Leikkauksen jälkeen olin valmistautunut hoitoihin, kun pidin niin epätodennäköisenä sitä, että yhdellä johtimella raskautuisi. Meillä oli aktiivista yrittämistä n.vuosi ennen kohdunulkoista. Uuden raskauden myötä tapasin myös kohdunulkoisen leikanneen lääkärin, joka totesi, että oli selkeästi onni, että viallinen johdin poistettiin. Luultavasti se oli syy, miksi raskaus ei alkanut aiemmin.

Toivottavasti sinullakin hormonitoiminta palautuu piakkoin normaaliksi! Ja toivottavasti oma onnistumiseni luo uskoa ja toivoa tulevaan!

Yhteistyössä