Kroppa hälytystilassa koko ajan

• Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
Olisiko vinkkejä, millä saisin itseni rauhoittumaan? Mulla ei ole mitään ilmeistä syytä olla hermostunut tai peloissani, mutta kroppani on silti koko aja hälytystilassa. Sydän hakkaa, hengitys on pinnallista, kädet tärisevät... Poskia särkee, kun jännitän niitä, ja kun koetan mennä pitkälleni rentoutumaan, huomaan vähintään puristavani käsiäni nyrkkiin.

Uskottelen itselleni, ettei mulla tai perheelläni ole mitään hätää, mutta en silti saa tätä hemmetin valmiustilaa pois päältä. Ymmärtäisin reaktioni, jos oven takana kolkuttelisi Freddy Krueger, mutta eipä häntäkään ole näkynyt. Miksi ihmeessä mun täytyy tuhlata viikonloppuni tyhjästä hermoilemiseen?

ap.
Pasniikkihäiriö..Käypä lukemassa vinkkejä joilla tuota oloa saa pois.Itse oppinut hallitsemaan jo aika hyvin
Paniikkihäiriö – Wikipedia Vilkaisin tuota sivua.

Raajojen puutuminen, tinnitus, sekoamisen pelko ja kuolemanpelko eivät osuneet kohdalle, mutta kaikki muu kyllä.

Tärisen, sydän hakkaa, rintaa ahdistaa, kroppa on jäykkä, enkä tunne olevani oma itseni. Aamulla ennen miehen töihinlähtöä minua huimasi, silmissä mustui ja korvissa suhisi. Joskus minua huimaa tuolla tavalla, jos joudun keskelle isoa ihmismassaa, vaikka kaupan jouluruuhkassa, mutta olen ajatellut sen johtuvan huonosta hengitysilmasta, kun väkeä on niin tiuhassa. Sekin kuitenkin näköjään mainittiin tuolla tekstissä. Olen myös kontrolloiva, enkä halua menettää kontrollia koskaan, taistelen kovasti säilyttääkseni sen. (Mutta, kuka muka haluaisi menettää kontrollin? Pidän asiaa siis normaalina) Tänään kävi kieltämättä mielessä sekin, kumpi tässä prakaa, pää vai kroppa.

Tuolla sanottiin näemmä sekin, että esimerkiksi kofeiini voi laukaista kohtauksen. Minulle maksimi on yksi kuppi kahvia päivässä, eikä todellakaan joka päivä. Menen siitä valtaville ylikierroksille, tärisen, hikoan, enkä kykene keskittymään mihinkään.

Voi siis olla, että vinkkisi osuukin kohdalleen. Ja onneksi nyt alan pikkuhiljaa rauhoittua, ehdin olla tärinöissäni varsin pitkään tällä kertaa.

altakastelija
Kuvaamasit oireet johtuvat usein sairaasta ylipainosta. Suosittelen tekemään asialle jotain. Joskus syynä voi myös olla aivoissa piilevä ongelma. Lääkäriltä saa diapamia tähän tarkoitukseen.

Lääkäri
Hei! Olethan kuitenkin jo käynyt lääkärin vastaanotolla? Sinut pitää ensin haastatella ja tutkia, mikä oireiden takana. Ei tuollaiseen vaivaan sokkona mitään diapameja, hyvänen aika!

valelääkäri
Älä lääkäreitä usko. Ne määrää sulle lääkkeitä joista lääkeyhtiöt niille parhaiten maksaa. Käy mielummin kansanparantajalla joka selvittää mikä sinua oikeasti vaivaa eikä vaan tavoittele rahallisia etuuksia.

ap.
En todella aio syödä lääkkeitä ilman diagnoosia.

Enkä ole käynyt lääkärissä, mistäs minä sinne olisin tajunnut mennä? Vasta tällä viikolla olen hoksannut, että sellaiseen voisi olla jotakin syytäkin. Verensokerit ja kilpirauhasarvot ovat molemmat ok, kilpparit on testattu väsymyksen ja sellaisen "utuisen" olon takia, pää ei tunnu aina pelittävän ihan kirkkaasti. Mutta sekin näkyy olevan yksi mahdollinen paniikkihäiriön oire.

Kansanparantajista menen vain jäsenkorjaajalle selkääni oiotuttamaan, tähän vaivaan aion hakea apua ihan oikealta lääkäriltä. Koetan saada puhelun läpi ajanvaraukseen maanantaina.

-.-
Jätä kahvi ja muut kofeiini juomat pois ja juo kuppi kamomilla teetä.
Laske rauhallisesti 100-0 ja hengitä syvään.
Pyydä miestäsi tai kaveria hieromaan selkälihaksia. Nuku hetki.

ap.
Join kahvia viimeksi toissaviikolla, syön karpihkosti, eli välttelen hiilaripommeja. Syön kyllä esim. ruis- tai näkkileipää ja myös jonkin verran hedelmiä. Mutta en vaaleita jauhoja, sokeria, riisiä, perunaa. Joskus harvoin syön muiden seurana vähän täysjyväpastaa, etenkin jos aion lähteä illalla juoksulenkille.

Yhteistyössä