Kristityllä palestiinalaishuivi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mietin vain tällaiseen ilmiöön törmätessäni... en sitten kehdannut kysyä että tietääkö edes mistä on kyse, kun sellaista käyttää. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin, että kristityt jotenkin sympaa israelia kuitenkin? Onko näin, vai löytyykö täältä esim. kristittyjä jotka näkis asian toisin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palestiinalaishuivia käyttää vasurihörhöt jotka eivät ole koskaan töitä tehneet eivätkä tee.

hahaha :D juupa juupa juu... mä käytän sitä osoittaakseni mielipiteeni sitä raakaa tilannetta vastaan mitä siellä tapahtuu. en kyllä ole kristitty. onko ne sitte israelin puolella aina?

Jaa, mä käytän ihan vaan huvikseni, ei siihen liity ideologiaa, paitsi se on kivan näkönen. Sympatiseeraan kyllä Israelia, mutta tykkään enempi arabihuivista, kuin juutalaisten kipasta.

kristitty olen, mutta mun sympatiani ovat kyllä palestiinalaisten puolella. He eivät ole koskaan saaneet sitä palestiinalaisvaltiota, joka piti perustaa samaan aikaan Israelin perustamisen yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos niitä myydään jopa H&M:llä, niin ei niihin minkäänlaista ideologiaa enää liity.

Niinpä. Kyllä mulle joku aukos päätään seurakunnalla aiheesta. Sanoin, että sain huivin isältä jouluahjaksi ja aion sitä pitää vaikka ihan kiusallani.

Mäkään en ole koskaan ajatellut että siihen liittyisi jotain. Mulla ei ole ko. huivia, mut johtuu vaan siitä ette osaa käyttää huiveja. Olen kuvitellut että nimi on tavallaan vain sen kankaan kuosin ja kuvioinnin nimi, tms...

Se mustavalkoinen huivi ei ole mikään oikea palestiinalaishuivi, kun sitä myydään jossain Kiinassa valmistettuna henkkamaukalla yms.

Voi vittu mitä idareita nää tälläset alotukset on -.-

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Se mustavalkoinen huivi ei ole mikään oikea palestiinalaishuivi, kun sitä myydään jossain Kiinassa valmistettuna henkkamaukalla yms.

Voi vittu mitä idareita nää tälläset alotukset on -.-

Ei tietenkään ole oikea. Mutta pitipä vaan tulla silti jonkun tädin siitäkin päätä aukomaan.

Sitä "palestiinalaishuivi" kyllä käytetään lähes kaikissa arabi-valtioissa. Itselläni Irakista tuotu huivi jonka isäni sai käyttöönsä paikalliselta sotilaalta 70- luvulla. Eli aika vaikea sillä on kannattaa mitään tiettyä ryhmittymää.

Shemagh -huivi on yleisvaate. Monikäyttöisyytensä ja mukavuutensa vuoksi vähän vastaava kuin buff päähine. Sitä käytetään myös amerikkalaisten ja brittien aavikkovarustuksessa.
Ja kannanoton pohjalta on vaikea sanoa mitään kun keskenään toisiaan vastaan kiistelevät lähi-idän kansat ja länsimaiset joukot käyttää samoja Shemagheja.

Yhteistyössä