4v söi tuttia - autismia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Mistä on kyse jos 4v joka osaa puhua, syö tuttia? Tällaiseen tapaukseen törmäsin tänään, ja jäi kovasti mietityttämään että miksi? Isä kantoi poikaa sylissä, mutta näin myöhemmin heidät ja puhui ihan normaalisti, jutellen että mennäänkö bussilla vai ratikalla?

Onko sellaisella lapsella jolla on esim. autismia jotenkin erityinen tarve tutille vai mistähän tuossa oli kyse?

ööö... Minä söin tuttia vielä tuon ikäsenä. :D En ole autistinen tai omaa muitakaan erityisominaisuuksia. Söin muistaakseni 5 vuotiaaksi asti, toki jo 4 vuotiaanakin oli vain satunnaista. Veikkaanpa etteivät vaan ole vielä vierottaneet (onnistuneet/halunneet).

Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
ööö... Minä söin tuttia vielä tuon ikäsenä. :D En ole autistinen tai omaa muitakaan erityisominaisuuksia. Söin muistaakseni 5 vuotiaaksi asti, toki jo 4 vuotiaanakin oli vain satunnaista. Veikkaanpa etteivät vaan ole vielä vierottaneet (onnistuneet/halunneet).

Mä ymmärtäisin jos kyse olis unitutista tms. Mutta tää poika oli laivan seisovassa pöydässä vanhempien kanssa, näin pari kertaa reissun aikana ja aina sillä oli tutti suussa ja poikaa kannettiin. Itsellä mukana parivuotias joka osaa kyllä kävellä nätisti kädestä kiinni pitäen, joten ihmettelin kovasti tuota.

Mies multa asiasta kysyi ja tuli mieleen että saattais olla jokin kehitysvamma esim mikä aiheuttaa sen että imemistarve niin iso, mutta onko sellaistakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:

Mä ymmärtäisin jos kyse olis unitutista tms. Mutta tää poika oli laivan seisovassa pöydässä vanhempien kanssa, näin pari kertaa reissun aikana ja aina sillä oli tutti suussa ja poikaa kannettiin. Itsellä mukana parivuotias joka osaa kyllä kävellä nätisti kädestä kiinni pitäen, joten ihmettelin kovasti tuota.

Mies multa asiasta kysyi ja tuli mieleen että saattais olla jokin kehitysvamma esim mikä aiheuttaa sen että imemistarve niin iso, mutta onko sellaistakaan?

Ei siis kyllä mäki sitä ihan päivisin ja valveilla mussutin... Tosin vieläkin tykkään laittaa asioita suuhuni. Lapsena kaikki kynät ja kaukosäätimet yms. meni ajatuksissa suuhun jne.. Ihmisillä vaan on tämmösiä erilaisia juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
voi kamalaa. 4v ja tutti. ihan hirveetä. kuinkahan selviää tästä elämästä,kun nuon kamala elämä. voi voi. kamalaa. niin surullista.

Ihan siitä päättelin, että mulla itsellä isokokoinen 2v mukana ja poika näytti olevan tuplasti isompi. Perheeessä oli myös isompi veli joka ei ollut tätä kaveria kooltaan kovasti isompi, joten ihan fyysisen koon perusteella päättelin että joku 4-5v poika oli. Vanhemmat ihan normaalikokoisia ja näköisiä.

Kunhan ihmettelin ääneen ja jäi mietityttämään mistä tuo tutinkäyttö mahtaa johtua. Jospa seuraavalla kerralla ei sitten ihmetyttäis niin paljon, jos se kerran on ihan normaalia.

Minä mieluummin kävelisin käsi kädessä 20-25kg painavan lapsen kanssa kuin kantaisin häntä joka paikkaan, jos lapsi kerran osaa kävellä. Tai jos on kovin väsynyt niin ehkä silloin kantaisin mutta normaalisti kävelisi itse.

Yhteistyössä