Kriisi. Mulla epäillään syöpää eikä ole ketään kelle puhua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuperäinen

Vieras
Oleellisin tuli jo otsikossa. Epäillään imusolmuksesyöpää, tutkimukset kesken. Ahdistaa niin vietävästi lasten (1- ja 4-v) puolesta. Mies on, hänen kanssaan voi jotain puhua, mutta muuten ei ole ketään jolle kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27838754:
Oleellisin tuli jo otsikossa. Epäillään imusolmuksesyöpää, tutkimukset kesken. Ahdistaa niin vietävästi lasten (1- ja 4-v) puolesta. Mies on, hänen kanssaan voi jotain puhua, mutta muuten ei ole ketään jolle kertoa.

Olisiko sinulla ystäviä joiden kanssa voisit asiasta puhua? Voin sanoa kokemuksesta että keskustelu apua tarjotaan vasta kun diagnoosi on selvä... Ja silloinkin aluksi kovin niukasti.
Itse löysin vertaistukipalstan internetistä ja sitä kautta sain purkaa tuntoja ja samalla imeä tietoa. Etusivu - Syöpäjärjestöt siellä on ainakin kovasti tietoa ja myös keskustelupalsta!

Voimia odotukseen! :heart:

Kiitos vastauksesta. Ei ole ketään kovin läheistä. Nyt olen yksin kotona (pienempi päikkäreillä, vanhempi naapurissa leikkimässä), olen yrittänyt etsiä tukipuhelinta tai jotain, kun olo on aivan sietämätön. Mikä syöpä sinulla on ollut, jos saan kysyä?

Voin vain kuvitella kaukaa ja arasti mitä tunteitä myllää päässä nyt. Ja vaikka syöpä, olipa se mitä muotoa vain, on aina iso musta peikko, eikä sitä saa taputeltua tai millään lauseilla lievennettyä vähäpätöiseksi. Mutta ei se ole automaattisesti mikään kuolemantuomio. Rankkaa tulee olemaan hoidot jos syöpä todetaan, mutta lastenkin takia varmasti löytyy niin paljon taistelutahtoa, että potkit syöpää perseelle niin lujaa, että ymmärtää lähteä.

Vaikken sinua tiedäkään, niin lämmin ajatus sinulle ja perheellesi ja voimia paljon. Ja voihan olla, että ei tule paskinta uutista. Lapsen ovat kestävää tekoa, ja he kyllä pärjäävät kun sinä pärjäät. Voi kumpa voisin auttaa sinua!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27838796:
Kiitos vastauksesta. Ei ole ketään kovin läheistä. Nyt olen yksin kotona (pienempi päikkäreillä, vanhempi naapurissa leikkimässä), olen yrittänyt etsiä tukipuhelinta tai jotain, kun olo on aivan sietämätön. Mikä syöpä sinulla on ollut, jos saan kysyä?

Rintasyöpä. Leikkaus takana ja hoidot tällä hetkellä vielä kesken.
Syöpäsäätiöllä on myös neuvontapuhelin ja sieltä saa apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Heillä on ihana neuvontapalvelu.
Koska tulokset tulevat? :flower:

Täältä myös voimia kovasti! Kun voisi näin ajatuksenvoimalla auttaa ja tuoda parempaa mieltä.. Meidän perheessä taisteltiin viime vuonna ja tällä hetkellä tilanne on oikein hyvä! Näin läheisenäkin sitä tuntee olonsa aika voimattomaksi, mitä se onkaan hänelle joka sairastaa. Jospa saat vielä hyviä uutisia! :heart: :hug:

Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu Syöpäyhteys
Henkilökohtaista ja asiantuntevaa neuvontaa. Kysymyksiin vastaavat Syöpäjärjestöjen
neuvontahoitajat, jotka ovat syöpään erikoistuneita terveyden- ja sairaanhoitajia. Voit ottaa
yhteyttä suomeksi tai ruotsiksi, jos sinulla on syöpään liittyviä kysymyksiä tai kaipaat tukea
selviytymiseen.
Puhelinneuvonta: 0800 19414 (maksuton)
ma klo 10–14 ja 16–18 sekä ti–pe klo 10–14.

Lähde avunlähdekansio googlaa tuo, voi olla muitakin auttavia puhelimia mm. helmi, naisten linja jne.
Tekstaritupu

[QUOTE="vieras";27838854]Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu Syöpäyhteys
Henkilökohtaista ja asiantuntevaa neuvontaa. Kysymyksiin vastaavat Syöpäjärjestöjen
neuvontahoitajat, jotka ovat syöpään erikoistuneita terveyden- ja sairaanhoitajia. Voit ottaa
yhteyttä suomeksi tai ruotsiksi, jos sinulla on syöpään liittyviä kysymyksiä tai kaipaat tukea
selviytymiseen.
Puhelinneuvonta: 0800 19414 (maksuton)
ma klo 10–14 ja 16–18 sekä ti–pe klo 10–14.

Lähde avunlähdekansio googlaa tuo, voi olla muitakin auttavia puhelimia mm. helmi, naisten linja jne. [/QUOTE]

Tekstaritupu tuli ylimääräisenä. =)

Mutta "avunlähdekansio" on ihan hyvä tsekata läpi.

Voimia sinulle. :hug:

Jos haluat, voit laittaa minulle yksityisviestiä jos haluat jutella enemmän. Joudun poistumaan nyt koneelta mutta palaan illalla takaisin.
Itselläni on nämä karmeimmat sytostaatit juuri parhaillaan kesken ja voin kertoa että näistäkin selviää hengissä joten jos saat diagnoosin muista (kuten joku aiemmin mainitsikin) että se ei ole automaattisesti kuolemantuomio. Sen kanssa oppii elämään ja tänä päivänä paranemismahdollisuudet ovat todella suuret. Itselläni myös pieniä lapsia. :)

Kirjoitan myös blogia omasta syöpämatkastani jos haluat lukea. Kirjoitan taudista positiivisella energialla :heart: akkikaannos.blogspot.fi

Toivottavasti löydät tukea jostain. Tiedän, kun hyvä ystäväni sairasti parantumatonta syöpää, kuinka tärkeää hänelle oli läheisten ja ystävien tuki. Itseäni harmittaa näin jälkeen päin, että olisi pitänyt vielä enemmän yrittää tukea. Yritin kyllä näiden kahden vuoden aikana esim. joka kerran kun oli menossa hoitoihin, laitta tsemppiviestiä ja kyselin aina kuulumisia ja mielialaa. Onneksi ehdin kertoa hänelle, kuinka tärkeä hän minulle oli.

Voimia sinulle kovasti ! Toivottavasti ei mitään pahempaa kuitenkaan ole, vaan on kyse vaan epäilystä. Moni varmaltakin näyttänyt diagnoosi on monella kääntynyt muuksi.
Mutta muista, että jos kyse syövästä, niin kuitenkin on hyvät paranemismahdolliauudet tuolla syövällä ja hoidoista selviät varmasti.
Ymmärrän hädän, kun noin pienet lapset. Ainahan olisi helpompaa sairastaa, jos ei olisi hätä läheisistä, mutta toisaalta juuri nämä pienet ihmiset voivat olla se suurin voimanvara. Halaus!

Kiitos teille ihanille ihmisille. Yritän löytää jonkun jolle puhua. Nyt onneksi toinen lapsi jo kotona ja toinenkin hereillä, on jotain muuta ajateltavaa. Minulta löytyi soliskuopasta patti, kookas imusolmuke, jossa ohutenulenäytteessä pahanlaatuisia soluja. Odotan pääsyä imusolmukkeen poistoon, jolloin myös lopullinen diagnoosi.

Olen sairastanut imusolmukesyövän yli 10 vuotta sitten, rankimman mahdollisen reitin kautta hoidettu (esim eräs potilaskaveri sai vain sädehoitosarjan), terveeksi todettu ja ihanan pikkulapsen äiti. Imusolmukesyövistä suurin osa on parannettavissa nuorilla. Syöpäjärjestön nettisivuja joku ehdotti tueksi, kannattaa vaan huomoida että suuri osa parantuneista notkuu muilla foorumeilla. Itse sain aika latistavia kommentteja aikoinaan sieltä. Tsemppiä ja diagnoosihan ei ole varma ennen imusolmukkeen poistoa näytteeksi :)

• Tykkää
Reactions: nunnuliina
Minulla todettiin 7 vuotta sitten eli alle kolmekymppisenä haimasyöpä. Sain tuomion, että elinaikaa on maksimissaan neljä vuotta, mikäli tauti etenee hitaimmalla mahdollisella tavalla. Vuosi sitten sain terveen paperit: syöpä voitettu ja (ainakin toistaiseksi, kuten elämässä kaikesta kai pitää sanoa) poissa. Joten usko oman itsesi voimaan ja lääketieteeseen! Koita ajatella positiivisesti ja hae tukea kuten nytkin teet! Kaikkea hyvää sinulle ja lämpimiä, voimaa antavia ajatuksia minulta sinulle!

Yhteistyössä