Kreikka vauvanruoat ja tarvikkeet?/Ateenan kaupunkiloma

Onko kokemuksia, saako Kreikasta tarvittavat vauvanruoat ja korvikkeet 6 kk ikäiselle?Vaippoja varmasti löytyy.

Oletteko olleet Kreikassa näin keväällä? Millaisia lämpötiloja ja kuinka suojata pikkuista auringolta, vielä ei kuitenkaan ole pahin helleaika:).

Käymme Ateenassa ja nähtävyyksiä olisi tarkoitus käydä katsomassa. Onko kantoreppu paras vaihtoehto, vai pääseekö matkarattailla? Molemmat löytyy matkaa varten. Emme majoitu aivan keskustaan, joten julkisilla joudumme liikkumaan päivittäin. Olisiko jolla kulla kokemusta Ateenassa liikkumisesta? Millaisia kulkupelejä jne? Esim. Turkissa ja Englannissa paikalliset bussit todella pieniä...

Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä....

Mekin ollaan menossa Ateenaan ja saaristoon keväällä, ja ajateltiin että matkarattailla pärjäiltäisiin suurimmaksi osaksi. Ainakin metrollahan on Ateenassa näppärä kulkea, ja siellä ei pitäisi olla rattaiden ongelma. Rattailla ei kuitenkaan varmaan pääse esim Akropoliille ja sellaisetkin rauniot, jotka eivät ole kukkulan päällä, voivat olla epätasaisessa maastossa. Eli kantoliina olisi varmaan ihan hyvä mukana. Trolleylla varmaan on ihan näppärä liikkua rattaiden kanssa, mutta busseista en nyt muista, että millaisia ovat - viimeksi kun olin Ateenassa, ei tarvinnut vielä panna merkille näitä nelipyöräisten juttuja =)

Vauvanruokajutuista en osaa sanoa, onko kokemuksia kellään?

Akropolille menee kyllä ihan leveä hyvä kävelytie, tosin se oli kivipintainen, eli rattaat saattavat täristä. Nähtävyyksille, niille joissa olen käynyt on päässyt ihan hyvin rattailla. Metroa olen käyttänyt, sekin tuntui olevan ihan hyvä. Mutta busseista en osaa sanoa mitään. Niin ja minäkin olen käynyt Ateenassa ilman lapsia.

kevät on parasta aikaa (syksyn ohella) käydä Ateenassa.Silloin siellä ei ole vielä kuuma vaan juuri sopiva :p Ateenan kävelytiet ovat todella kapeita,kuoppaisia ja esteisiä ja siellä on vaikea kulkea rattaiden kanssa,suosittelen rintareppua tai rinkkaa tms vauvalle.Vaikka sisulla varmaan saat rattaitakin työnnettyä,mulla kyllä menis hermot alta aika yksikön =)

Ateenan julkiset kulkuneuvot metro ja bussit ovat hyviä,kulkevat usein ja lähes joka paikkaan pääsee sujuvasti ja edullisesti ja tilaa yleensä on hyvin,varsinkin metrolla kulkemista suosittelen.

Valitettavasti vauvanruokapuolesta en osaa sanoa sillä kun itse siellä asuin ei ollut tarvetta moisille ;) uskon kyllä että valikoimaa on silläkin saralla.
Maana kreikka on yhtä kallis kuin suomi,julkiset kulkuneuvot,tupakka,alkoholi ja ulkona syöminen( jos osaa valita paikkansa eikä pahinta turistirysää) tekevät poikkeuksen.

Oikein hyvää reissua teille,kateeksi käy ja matkakuume kasvaa,itse pitäisi taas vielä 3,5kk odottaa omaa lomaa :wave:

Matkarattaat ja kantoreppu varmasti hyviä ottaa molemmat. Akropolikselle ei oikein pääse rattailla, siis ylös asti. Paljon portaita ja paljon turisteja. Kävimme juuri viime syksynä lasten kanssa, mutta he kävelevät jo omilla jaloillaan. Hotellimme sijaitsi akropoliksen lähettyvillä keskustassa, joten emme käyttäneet julkisia.

Yhteistyössä