kreikka vai kypros lokakuussa?

Oletteko muut huomanneet, että matkatoimistojen ilmoittamat keskilämpötilat vaihtelevat eri toimistojen esitteissä kovasti. Kyproksella pitäisi olla selvästi lämpimämpää lokakuussa kuin Kreikan saarissa, mutta tuuristahan se on tietysti kiinni myös. Kyproksella on kait vähän kalliimpaa kuin Kreikassa, vai olenko ymmärtänyt oikein? Kertokaahan kokemuksia hyviä tai huonoja näistä paikoista, Kiitos! :flower:
 
Olen ollut monta kertaa Kreikassa ja viime syksynä menimme vaihteeksi Kyprokselle. Emme mene toista kertaa. Olimme Kyproksella itse asiassa juuri lokakuussa ja silloin siellä oli sateisinta sataan vuoteen... :(

Kypros oli tosiaan kallis, mutta ei ainakaan yhtään parempi lomakohde kuin Kreikka. Siksi seuraavan kerran menen mielummin Kreikkaan, koska siellä on sentään vähän edullisempaa.
 
Olen ollut kahdesti Kreetalla lokakuussa, toisella kertaa oli tosi lämmintä, ja toisella kerralla taas tosi pilvistä ja sateista ja tuulista, rannalla pystyi uimaan tasan kerran, muuten piti mennä uima-allasalueelle (hotellissamme ei allasta ollut). Kyproksella en ole ollut lokakuussa.

Minä tykkään molemmista valtavan paljon, eli en osaisi sanoa, kumpaan mielummin menisin, luultavasti kuitenkin tuohon aikaan Kyprokselle.
 
Palasimme juuri kesäkuun alussa Kyproksen lomalta (olimme jo kolmatta kertaa). Kreikassakin on tullut lomailtua, mutta Kypros on ollut aina aurinko- ja lämpövarmempi. Ja samaa olen kuullut lokakuussa matkustavilta. Mutta sehän tietysti riippuu tosissaan tuurista ja ilmeisesti säät on ollut joka paikassa vähän sekaisin, liittyneekö sitten ilmastonmuutokseen vai mihin?! Mutta kesää jos hakee lokakuussa, niin valitsisin Kyproksen. =)
 

Yhteistyössä