Kreikka, Ixia vai Faliraki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkakuume

Vieras
Hei,

olemme menossa elokuussa Kreikkaan Rodokselle ja pohdimmekin kumpaan paikkaan menisimme, Falirakiin vai Ixiaan. Lapset ovat tuolloin 1v ja 6v.

Olen kuullut että Ixia on aika tuulinen,mutta lieneekö hyvä vai huono asia. Tuulihan viilentäisi ees hiukan kun elokuussa elohopea on siellä 30 asteessa.

Kokemuksia?

Faliraki on enemmän lapsiperheiden paikka. Olemme olleet Ixiassa ennen lapsia, mutta emme menisi sinne välttämättä lasten kanssa. Faliraki on rannaltaan ja muutoin lapsiystävällisempi.

Falirakista en tiedä, olen ollut Ixiassa jossa tosiaan tuuleskeli mukavasti. Ei se liikaa tuule, lämmin on siltikin! Itse ensikertalaisena silloin poltin olkapääni vesikelloille asti kun en tajunnut silti rasvata tarpeeksi!! Muistaakseni rannat ei olleet hiekka- vaan kivirantoja Ixiassa. Rodoksen kaupungissa olin viimeksi, siellä parempia rantoja.

Alkuperäinen kirjoittaja malla:
olimme lasten kanssa tosiaan falirakissa ja paikka oli hyvä ja voin suositella sitä myös teille :) Hotellialue oli mukava myös!

Niin, siellähän ei ole kuin yksi hotellialue..;) Mutta joo, Falirakissa on hiekkaranta, joten lapsiystävällisempi.

Falirakissa olen ollut 5,5 vuotiaan siskoni kanssa ja siellä oli todella mukavaa. Oli vieresessä hotellissa iso vesiallasalue ja lapsille kerhoja ym. ja keskusta lähellä, jonne pääs syömään ja ostoksille ja ei pääkaupunkikaan kaukana ollut. Hotellin alatasolla oli vielä kahviloita, kuppiloita, ravintoloita, kauppoja ym. ja hiekkaranta vieressä =)

Falirakissa on paremmat rannat lapsille kuin Ixiassa. Ixiassa tuulee tosiaan välillä kovaa. "Punaisen lipun" päiviä voi siis sattua lomaan useampia. Molemmissa paikoissa varmaan omat hyvät puolensa, mutta itse valitsisin lasten kanssa Falirakin. (Tosin kaikkein mieluiten menisin Rodoksella Pefkokseen...)

Yhteistyössä