kreetalla käyneitä? vinkkejä taaperon kanssa ja raskaana...

  • Viestiketjun aloittaja äiti-04
  • Ensimmäinen viesti
äiti-04
matkustamisesta? ollaan lähdössä syyskuun alussa kreetalle hania plataniakseen. olisi kiva kuulla muiden kokemuksia paikasta ja ylipäätänsä raskaana matkustamisesta ja 1v1kk lapsen kanssa matkustamisesta? B)
 
Tuossa aikasemmin keskusteltiin Plataniaksesta, jos huomasit ketjun. Itse olin myös raskaana reissun aikana, vkolla 11 tai 12, en muista tarkkaan.
Reissu meni sen puolen ihan hyvin. Auringossa en vain pystynyt olla niin hyvin kuin ennen, tuli hiukan huono olo. Mutta hetki varjossa, korjasi tilanteen.
Neuvolassa kehotettiin oleen käyttämättä maitotuotteita, salaatteja... Katso myös, että liharuuat on kunnolla kypsennetty. Lasten hampurilaisen pihvit oli yhdessä paikassa raakoja keskeltä, joten ne jätimme syömättä. Maitotuotteista en itse malttanut olla syömättä tzatsikia, mutta eipä tuosta mitään tullut. Samoin söin GB:n jäätelöitä.

Itse ottaisin tuon ikäisen lapsen kanssa matkustaessa vaipat ja purkkiruuat mukaan. Moni kuljettaa vaippapaketin lentokoneessa rattaiden alakorissa. Maksavat hiukan enemmän Kreetalla. Samoin purkkiruuat ovat eri makuisia siellä. Ja niihin on voitu lisätä suolaa ja sokeria. Jos niitä nyt edes käytätte. Ja noin iso lapsihan voi napostella vanhempien lautaselta jo vaikka mitä.
Ruokien ja vaippojen tilalla on hyvä tuoda takaisin vaikka tuliaisia.

Samoin suosittelen ottamaan joitakin leluja mukaan, niin viihtyy pikkuinenkin. Hiekkalelujakin meillä oli mukana, ja ne olikin todella tarpeelliset. Esim. kastelukannulla oli kiva "lontrata" rannalla. Ja saahan niitä sieltäkin.
Samoin olen kuullut, että moni ottaa mukaan pienen puhallettavan uima-altaan, kun lastenaltaissa on yleensä liian paljon vettä noin pienelle. Sen aion tehdä, kun menemme ensi syksynä ja mukana on 1,5 vuotias. Uima-altaassahan ei tarvi olla kuin vähän pohjalla vettä ja se riittää ihan pikkuiselle polskijalle. Ja sitä on kuulemma hyvä kantaa 5l:n vesi"kanisterilla", kun sen on ensin juonut tyhjäksi.

Kerropa lomastasi, kun olette sen tehneet. Olisi mielenkiintoista kuulla, kun meilläkin on ensi kerralla mukana 1,5 vuotias. Ei olla ennen näin pienen kanssa reissattu.
 
Taustailija
Terve!
Me oltiin viime syksynä puolitoistavuotiaan kanssa matkalla, just Kreetalla Agia Marinassa (siinä Plataniaksen vieressä) ja hyvin meni. Söi pelkkiä paikallisia ruokia jos söi.. Oli nimittäin kuitenkin kuuma niin ruoka ei ainakaan päivällä maistunut. Otimme matkaan puurohiutaleita joista keitettiin aamu- ja iltapuurot. Muuten huolehdimme juottamisesta että saa nestettä ainakin tarpeeksi. Maitoa ja muuta saa lähikaupoista.

Kuumuus ehkä vähän ahdisteli mutta varjossa on hyvä olla ja uima-altaan äärellä ja välillä viileään suihkuun.

Kova vahtiminenhan tuon ikäisessä ikiliikkujassa vieraassa paikassa on että vuorottelimme vahtivuoroja että itsekin pääsi uimaan tai melskaamaan isoveljien kanssa.

Sisällä ilmastoidussa huoneessa nukkui päiväunet hyvin.

Ja lennoille pientä evästä ja kirjaa, lelua, tarpoeeksi tekemistä niin pysyi paremmin omalla paikalllaan.
 

Yhteistyössä