Kreeta, Hania

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Oltaisiin lähdössä kesäkuun alussa kahdeksi viikoksi lasten kanssa Haniaan ja mietityttää kuinka puhtaat vaatteet riittävät. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta esim. pesula palveluista siellä? Ja onko hyviä vinkkejä lapsiystävällisistä retkistä Hanian lähiympäristöstä? Ja millainen on hintataso, ruoka, vaatteet jne? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista! Matkaa odotellessa..........!

Käypäs soneraplazan ja kreikka.netin nettisivuilla ja etsi tietoja haulla niin sieltä voi löytyä todella paljon tietoa ko. asioista. Itse ainakin olen saanut sieltä hyviä vinkkejä ja muuta tarpeellista tietoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 08:46 vieras kirjoitti:
Oltaisiin lähdössä kesäkuun alussa kahdeksi viikoksi lasten kanssa Haniaan ja mietityttää kuinka puhtaat vaatteet riittävät. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta esim. pesula palveluista siellä? Ja onko hyviä vinkkejä lapsiystävällisistä retkistä Hanian lähiympäristöstä? Ja millainen on hintataso, ruoka, vaatteet jne? Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista! Matkaa odotellessa..........!

Pesuloita on isoissa kaupungeissa, myös Haniassa. Itse olen tosin noilla useamman viikon matkoilla pessyt ihan nyrkkipyykkiä... :whistle: Kaupoista saa saksalaista tuubissa olevaa pesuainetta (Reisetube), joka on oikein kätevää käsin pyykkäämiseen. Lämpimällä ja/tai tuulisella ilmalla pyykit kuivuvat hyvin nopeasti. Mutta pesuloitakin tosiaan on, jos et halua itse pyykätä. Meillä on kyllä aina ollut ennemmin liikaa kuin liian vähän vaatteita mukana, vaikka pakkaan muka vain välttämättömät... :D

Hintataso alkaa Kreetalla nykyään olla jo aikalailla samaa tasoa kuin täällä, kiitos yhteisen valuutan. :whistle: Osa tuotteista on edullisempia, osa kalliimpia. Paikalliset ystävät juuri valittivat, että hinnat (lähinnä ruuan) nousevat koko ajan sitä tahtia, ettei tavallisella kreikkalaisella palkalla pysty enää elämään kunnolla. :\| Esim. vihannesten ja hedelmien hinnat ovat nousseet älyttömästi viime vuosien aikana. Toki täytyy muistaa, että suomalaisten palkkataso on keskimäärin korkeampi kuin kreikkalaisten. Mutta niin halpaa Kreetalla eläminen ei enää ole kuin vielä muutama vuosi sitten.

Vaatekaupoissa on joka lähtöön. Löytyy todella paljon kalliita merkkivaateputiikkeja, joihin en kovin tarkasti ole koskaan perehtynyt, mitä nyt pyörähtänyt sisällä hintoja ihmettelemässä. ;) Mutta toisaalta löytyy myös halpoja liikkeitä, jos ei vaadi sitä merkkivaatetta. Itse olen ostanut euron-parin vaatteita paljon paikallisilta markkinoilta ja 1,50e-kaupoista joita on saari täynnä... Ihania ja halpoja vaatteita ja yllättävän kestäviäkin ovat olleet. Mm.nahkavyöt ovat edullisia jopa turistikaupoissa. =) Jos vähänkään omaat kenkäfriikin vikaa, kannattaa katsella paikallisten naisten jalkoja! :whistle: Missään en ole nähnyt niin paljon ihania korkkareita kuin siellä! :p Paikallisia kenkiä saa aika edullisestikin, tuontikenkien hinnat taitavat olla samaa luokkaa kuin täälläkin.

Varmaan olet jo kuullutkin lastentavaratalo Jumbosta, joka on Haniassa hiukan keskustan ulkopuolella. Pari kerrosta lähes pelkkää lastentavaraa ja leluja... Paksu lompakko ja aikaa mukaan ja ihastelemaan. ;)

Siinä nyt, mitä ekana tuli mieleen. Kysele lisää, jos siltä tuntuu. Ja Kreikka.net on tosiaan aika hyvä foorumi aiheesta.

Yhteistyössä