Kranttuillaanko teillä? Aikusetkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen todella nirso ruoan suhteen. En halua syödä katkarapuja, oliiveja (menee kyllä pitkin hampain), sieniä, valkosipulia (joustan pitkin hampain jos mies ihan VÄLTTÄMÄTTÄ haluaa valkosipulia ruokaan), läskiä, sitkeää lihaa, mustekalaa, simpukoita jne...
Kotona lautaselle kaikille laitetaan aina kaikkea ja aikuiset syödään yleensä kaikki, poika saattaa nirsoilla uuden ja oudon maun kanssa. Vieraissa sit koitan kattella etten lautaselle mitään ällöä ottais ettei tartte jättää syömättä tai yökkäillä.
Miehen inhokki ruokiin kuuluu kuulema ainoastaan kukkakaaligratiini.

Mutta sitten taas toisaalta vaikka mulla on paljon ällötys ruokia mitä en halua syödä, esimerkkinä (omalle pojalle tai muulle lapselle) suuhuni pistän kaikkee ällöäkin. Esim siskonpoika ei ollut koskaan maistanut hapankaalia ja uhrauduin itse sitä sitten puputtamaan vaikken yhtään voi sietää jotta poika maistaisi myös.

Mä en tykkää, että lautaselta ronkitaan erikseen ruokia ja jos aikuinen tekee niin, se näyttää tosi kamalta.
Meillä ei aikuiset ainakaan tee tuota, lapset joskus saattaa jotain sipuleita yrittää kaivella pois, mutta kun mä laitan sitä aina niin paljon ja joka ruokaan, niin ovat jo pääsääntöisesti tottuneet.
Tiedän kyllä ap:n kuuvaamia tapauksia ja juuri näin, että perheen isä on erittäin nirso ja tartutti sen myös lapseensa joka ei vielä yli 15v syönyt muuta kuin lättyjä, pizzaa (jossa ei ole muuta kuin juusto ja tomaatti), korppuja ja kokista juomaksi :o

Kyllä anoppi pyytää toiveet joulupöytää varten. Minusta siellä saa nirsoilla, herkutellahan on tarkoitus ;) Kuitenkin on tarkoitus laittaa tsiljoonaa laatua pöytään. Miehet eivät syö lanttulaatikkoa. Harva tykkää rosollista. Mä haluan kraavilohta, mutta en syö itseäni ähkyksi kinkusta. Herneet ei saa olla purkista, jne.. Poika tykkää lihasta. Kyllähän niitä toiveita on karkeista alkaen.

Päivittäisessä ruokailussa on meillä tarkoitus syödä terveellisesti. Mutta esim minulla ja miehellä on omat suosikkileikkeleet, jugurtit, yms (poika tykkää taas kummankin meidän leikkeleistä). Mies tykkää kirsikkatomaateista, minä kurkusta ja poika meloonista. En ota stressiä moisesta, ihan ok. Ei kaikkien tarvitse mennä ihan samalla muotilla.

Mies ei suostu syömään kaaliruokia eikä maksalaatikkoa. Ja esikoinen ei syö juuri mitään, on todella epäluuloinen ruoan suhteen :headwall: kuopus tähän asti on ollut reippaampi maistelemaan, mutta syömisen määrä on todella vähäinen...pyhällä hengellä ne vissiin elää...

Yhteistyössä