Köyhät saa kuolla melanoomaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Toivoliini

Jäsen
28.01.2012
480
0
16
Hieman provoisoiva otsikko, mutta mulla oli 2 luomea otsassa ja ohimolla. Otsan luomi alkoi kasvaa ja olikin aika suuri, ohimon luomi kutisi, kuivui ja halkeili. Kävin 2 krt tk:ssa niitä näyttämässä ja pyytämässä, et poistaisivat, mut ei niin ei. Hyvännäkösiä luomia, ei poisteta.

Kävin nyt sitte yksityisellä poistattamassa, arvatkaas paljon tuli maksamaan??

-arvio käynti
-leikkaus
-patologia

???????

Täälä leikataan tk:s luomet ihan vaan sen takia jos haluaa ts. kutittaa, kirvelee tai muuten itseä epäilyttää tai luomi on näkyvässä paikassa. Oon luullu että joka paikas tehdään niin.

Mies just kävi näyttämässä yhtä luomea yksityisellä asiantuntijalla ja hänelle sanottiin et luomiin liittyvää melanoomaa on paisuteltu ihan älyttömästi, reilusti alle 1 % luomien muutoksista johtuu aiheeseen mitenkään liittyvistä syistä.

Toki jollakin osuu kakka kohdalle, joten kannattaako sit sen 500 €:n säästö kun on terveydestä kyse?

Moniko terveyskeskuslääkäri poistaa luomen kasvoista? Itse en ainakaan antaisi. Kävin yksityisellä plastiikkakirurgilla joka poisti 5 luomea ja hintaa 103 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoislääkäri kiitos;25832088:
Moniko terveyskeskuslääkäri poistaa luomen kasvoista? Itse en ainakaan antaisi. Kävin yksityisellä plastiikkakirurgilla joka poisti 5 luomea ja hintaa 103 euroa.

Nii, en tiedä millasta jälkeä oisvat ees tk:ssa tehny. Mulla siis lasku meni jotenkuten näin: arvio käynti reilu80e, leikkaussalivuokra 170e, lääkärinpalkkio 170e ja patologi jotain 70e. Ja kävin plastiikkakirurgilla..

Ja luomet halusin pois ja se on pieni maksu että niistä ei tule harmia myöhemmin. Otsassa möllöttävää luomea on niin hankala suojata auringoltakaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja erikoislääkäri kiitos;25832088:

Multa on poistettu kolme luomea kasvoista tk:ssa. Jos suurennuslasin kanssa katsoo oikein tarkkaan, voi jonkinlaiset jäljet näkyä, mutta ei muuten. Tosi taitava oma lääkäri mulla.

• Tykkää
Reactions: Toivoliini
Nii, en tiedä millasta jälkeä oisvat ees tk:ssa tehny. Mulla siis lasku meni jotenkuten näin: arvio käynti reilu80e, leikkaussalivuokra 170e, lääkärinpalkkio 170e ja patologi jotain 70e. Ja kävin plastiikkakirurgilla..

Ja luomet halusin pois ja se on pieni maksu että niistä ei tule harmia myöhemmin. Otsassa möllöttävää luomea on niin hankala suojata auringoltakaan jne.

No kerropa sitten vielä ne koepalavastaukset eli olisiko niitä muutoksia (olivatko edes pigmenttiluomia?) sitten ollut syytä poistaa julkisin varoin.

[QUOTE="pepe";25832436]No kerropa sitten vielä ne koepalavastaukset eli olisiko niitä muutoksia (olivatko edes pigmenttiluomia?) sitten ollut syytä poistaa julkisin varoin.[/QUOTE]

Vastauksia en tiedä vielä.
Lähinnä ongelma siinä on se, että en minä ainakaan pysty ennustamaan tai tietämään, että minkä laatuinen luomi on tai aiheuttaako se tulevaisuudessa ongelmia. Hiton helppohan se ois määritellä tarve myös muissa toimenpiteissä jos ennustaja olisi.
Ja pointti on myös se, että ollaan suht* eriarvoisessa asemassa, kun toisaalla poistellaan ja toisaalla ei.

Mut ihan sama.. luomet on nyt poistettu ja mä olen tyytyväinen.

Itse työpaikanlekurilla kävin. Ap:n hinta kuulostaa aika kovalta siihen nähden kuinka vaativaa operaatio oli minulla: lekuri vähän desinfioi alueen, kirurgiveitsellä leikkasi täplän pois ja laastari päälle. Thats all!

Jälkiviisautta, mutta yksityisellä kannattaa varata aika suoraan luomenpoistoon. Ihan turha maksaa mistään arviokäyneistä.

Yleislääkärin poistamana tuokin operaatio olis kustantanut alle 200e sis. patologin vastaukset. Toki jälki ei välttämättä ole yhtä hyvää kuin plastiikkakirurgilla.

Jälkiviisautta, mutta yksityisellä kannattaa varata aika suoraan luomenpoistoon. Ihan turha maksaa mistään arviokäyneistä.

Yleislääkärin poistamana tuokin operaatio olis kustantanut alle 200e sis. patologin vastaukset. Toki jälki ei välttämättä ole yhtä hyvää kuin plastiikkakirurgilla.

No kyllä tämän opin.. Soitin terveystaloon ja kyselin miten toimia, no sieltä toki hölmöä höynäytivät ja käskivät varata arvio ajan jne..

Mä tein niin, että kävin yksityisellä ihotautilääkärillä arvioittamassa pari luomea ja sain lähetteen terveyskeskukseen jossa ne sit poistettiin. Tai se oli sen lääkärin kirjallinen mielipide,että luomet pitää poistaa melanoomaepäilyn takia. Sain ajan jo seuraavalle viikolle, koska oli tunnetun ihotautilääkärin kirjallinen mielipide luomista, muuten ois joutunu odottamaan ikuisuuden, että olis ees päässy näytille... Ihan siksi näin, että halusin kunnon ihotautilääkärin mielipiteen, mutten halunnut maksaa omaisuutta poistosta, koska siihen pystyy hyvin myös tk-lääkäri...

Yhteistyössä