köyhät lahjatko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt itseeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt itseeni

Vieras
vaikka kuinka koitan vakuuttaa itselleni että meidän lapset saa ihan tarpeeksi lahjoja, meillä on muutenki romua ihan liikaa ja en halua krääsää yhtään enempää niin koko ajan tuntuu et meidän lapsilla on jotenki "surkea joulu"..
tiedän sisimmässäni että on lapsia ketkä ei saa edes tätäkään määrää lahjoja ..
mut mulla ku on sellanen tauti nimeltä ostomania enkä siis vaan pysty tyytymään koskaan mihkään..
mut siis takokaa mul nyt järkee et joulu on muutaki ku lahjoja varten,
niin kiva ku niitä oiski antaa säkkikaupalla.
meidän lapset saa siis poika 4.5v pleikkarin, siihen pari peliä, cars rekan (se make kuljetusrekka) Cars-palapelin, muumi tietokoneen, pari dvd:tä, lauriauto kilparadan.

tyttö pian 3v. saa baby born vauvan, baby born polkupyörän, pari nukenvaatetta ja hoitotarvikkeita, nuken kehdon, nallepuh palapelin, pari dvd:tä myös, brio leikkihellan ja vähän kotileikkitavaroita, muumi leikki puhelimen..
siis tässä on nyt mukanana myös mummuilta saadut lahjat..kaikki ei ole mun hankkimia, kummit vielä antaa ja muut sukulaiset vähän lisää..eikös täs nyt ole hemmetti tarpeeks ton ikäsille..annatteko te enemmän vai vähemmän?

Annan enemmän, mutta fiksumpia lahjoja. Noista lahjoista meille tervetulleita olisi palapelit, dvd:t aiheesta riippuen ja leikkihella tavaroineen.

Makunsa kullakin.

meillä kolme lasta ja jokainen saa kaksi lahjaa ja yksi pikku juttu sit yhteiseksi. en kyllä ihmettele jos ap:lla on sitä krääsää ja romua, jos tuolla tahdilla takoo tavaraa. ok, ymmärrän ostomaniasi. itse olen päässyt siitä eroon...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt itseeni:
vaikka kuinka koitan vakuuttaa itselleni että meidän lapset saa ihan tarpeeksi lahjoja, meillä on muutenki romua ihan liikaa ja en halua krääsää yhtään enempää niin koko ajan tuntuu et meidän lapsilla on jotenki "surkea joulu"..
tiedän sisimmässäni että on lapsia ketkä ei saa edes tätäkään määrää lahjoja ..
mut mulla ku on sellanen tauti nimeltä ostomania enkä siis vaan pysty tyytymään koskaan mihkään..
mut siis takokaa mul nyt järkee et joulu on muutaki ku lahjoja varten,
niin kiva ku niitä oiski antaa säkkikaupalla.
meidän lapset saa siis poika 4.5v pleikkarin, siihen pari peliä, cars rekan (se make kuljetusrekka) Cars-palapelin, muumi tietokoneen, pari dvd:tä, lauriauto kilparadan.

tyttö pian 3v. saa baby born vauvan, baby born polkupyörän, pari nukenvaatetta ja hoitotarvikkeita, nuken kehdon, nallepuh palapelin, pari dvd:tä myös, brio leikkihellan ja vähän kotileikkitavaroita, muumi leikki puhelimen..
siis tässä on nyt mukanana myös mummuilta saadut lahjat..kaikki ei ole mun hankkimia, kummit vielä antaa ja muut sukulaiset vähän lisää..eikös täs nyt ole hemmetti tarpeeks ton ikäsille..annatteko te enemmän vai vähemmän?

HUOMATTAVASTI vähemmän saa omat samanikäiset lapseni, itse olemme ostaneet yhdet paketit molemmille, yhteensä 50? meni niihin.

TODELLAKIN PALJON!!!!
Ihan mahdoton määrä tuon ikäsille!
Meillä (5 ja 3 vuotiaat) saa äitiltä ja isältä yhden lahjan(molemmille nukensängyt), isovanhemmilta yhdet(nulensänkyihin petivaatteet ja nuket). kummeilta ja tädiltä tulee yhdet. Ja täts it!
Ja ilo on ylimmillään... :D

siis tossahan on ihan hirvee läjä ison rahan edestä.... Jos susta ei ole tarpeeks, suosittelen tosiaankin miettimään ihan omaa asennetta. Ja jos sulla on ostomania, ainakin Sellossa oli joulukuusessa sellaisia kortteja, missä luki vaikka tyttö 3v ja sun piti ostaa jostain liikkeestä jotain sille lapselle. Se meni jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta niille lapsille, jotka ei todellakaan saa yhtään lahjaa. Mieti nyt itekin tota teijän tavarakasaa.... jos opetat lapsille, että se ei ole mitään, en halua tietää miten itsekkäitä heistä kasvaa ajanmittaan. On kovin valitettava olotila olla aina tyytymätön vaikka olisi jo kaikkea ja enemmänkin :(

Itse en aio ostaa lapsille 2 ja 4 vee lahjoja ollenkaan. Saavat mielestäni ihan tarpeeksi jo muutenkin mm. isovanhemmilta ja kummeilta. N. 5 pakettia per lapsi on mielestäni enemmän kuin riittävästi tuossa iässä!

Mun mielestä aivan älytöntä ja typerää tuhlata rahaa mielettömään leluvuoreen. Epäekologista, eikä pienet lapset sitä paitsi ehdi edes tajuta mitä saavat, lahjan arvokin vähenee, kun tavaravuoren keskeltä sitä etsii... Vähemmän on enemmän, tässäkin asiassa.

Yhteistyössä