köyhä yh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";25096310]Typerys, kun elää ja suunnittelee tulojensa mukaan? Jättää jopa pahanpäivänvaraa.[/QUOTE]

Toivotaan että joudut tilanteeseen mitä et olekkaan osannut suunitella. Tule kertomaan, miten sitten suu pannaan. Vittu että kyrsii tollaset yllemmyydentuntoset tollot!

kaikki sanoo aina, että mene töihin, työ se on mikä elättää.

olenko ainoa kenen perheessä ollut tilanne, että työ ei yksinkertaisesti olisi kannattanut...

kun minä pienestä lähihoitajanpalkastani miinustaisin kolmen lapsen hoitokulut, matkakustannukset, olisi pitänyt hankkia toinen auto myös niin ei siitä paljon kuule plussalle olis jäänyt... ei niin paljon, että olisi kannattanut lähteä kolmea pientä lasta retuuttamaan siihen päiväkotirumbaan.

niin.miehellä siis hyvät tulot ja siitä päivähoitomaksukin olis ollu normi.

kaikki sanoo aina, että mene töihin, työ se on mikä elättää.

olenko ainoa kenen perheessä ollut tilanne, että työ ei yksinkertaisesti olisi kannattanut...

kun minä pienestä lähihoitajanpalkastani miinustaisin kolmen lapsen hoitokulut, matkakustannukset, olisi pitänyt hankkia toinen auto myös niin ei siitä paljon kuule plussalle olis jäänyt... ei niin paljon, että olisi kannattanut lähteä kolmea pientä lasta retuuttamaan siihen päiväkotirumbaan.

niin.miehellä siis hyvät tulot ja siitä päivähoitomaksukin olis ollu normi.

Kait se mies olis osallistunu niihin kuluihinkin? Ja jos olitte eronnu, ei miehen tulot vaikuta hoitomaksuihin.

Yhden lapsen yh:na (jep ja lähihoitajana)tiedän, että edes siitä yhdestä ei tarvinu maksaa täyttä hoitomaksua, joten tuskin kolmestakaan.

Mutta tiedän sen että aina työnteko ei kannata/on vaikea motivoitua työhön... Työssä ollessani sain rahaa ehkä 50€ enemmän kun työttömänä ollessa. Töissä ollessa asuminen piti maksaa itse, työttömänä sai tukea. Hassu tämä yhteiskunta!

Kait se mies olis osallistunu niihin kuluihinkin? Ja jos olitte eronnu, ei miehen tulot vaikuta hoitomaksuihin.

Yhden lapsen yh:na (jep ja lähihoitajana)tiedän, että edes siitä yhdestä ei tarvinu maksaa täyttä hoitomaksua, joten tuskin kolmestakaan.

Mutta tiedän sen että aina työnteko ei kannata/on vaikea motivoitua työhön... Työssä ollessani sain rahaa ehkä 50€ enemmän kun työttömänä ollessa. Töissä ollessa asuminen piti maksaa itse, työttömänä sai tukea. Hassu tämä yhteiskunta!

no tietysti olis mies osallistunu, mutta kun on yhteiset rahat ni tilanne ihan sama miten sen olis tehny ja laskenu.

[QUOTE="niinpä";25096531]no tietysti olis mies osallistunu, mutta kun on yhteiset rahat ni tilanne ihan sama miten sen olis tehny ja laskenu.[/QUOTE]

Matalapalkkasten ei kannattais mennä yksiin. Karu fakta :( JA aina se tosiaan ei ole se työ joka kannattaa.

Matalapalkkasten ei kannattais mennä yksiin. Karu fakta :( JA aina se tosiaan ei ole se työ joka kannattaa.

No ei niitä porhoja riitä joka oksallekaan...:xmas: Mut hitsi kun en tajunnut syntyä rikkaaseen sukuun. Kai sekin olis pitänyt 'miettiä' ennen tähän maailmaan tuloa. Vaikka toisaalta, tajusinhan syntyä Suomeen ja sehän jos mikä on LOTTOVOITTO!!!!:saint:

Itsekin totaaliyh:na kotihoidontuella olleena en ymmärrä, miten se raha ei riitä. Toimeentulotuen raja on tässä maassa sen verran korkea, että siitä jää parhaillaan jopa säästöön parikymppiä kuussa. Ja kukaan ei joudu elämään tuon rajan alapuolella, oli sitten miten paljon tahansa sairaskuluja tms.

[QUOTE="vieras";25096445]Just, eli typerän ukon kommentteja. Olis se pitänyt arvata, minkä nyhjäkkeen mielipiteitä täällä on![/QUOTE]

Nyhjäke, joka on hieman yli kaksikymmenvuotiaan työuransa aikana ollut 10kk lomautettuna. Lopun aikaa osaltaan tienannut vientiteollisuuden parissa veroeuroja kansantalouteen mm. tulonsiirtoja varten. Samalla elättänyt itsensä ja perheensä työtä tekemällä.

Teillä elämäntapaluusereilla on merkilliset käsitykset asioista. Uskon, että olen ansainnut oikeuden arvostella selkeästi hölmöjä valintoja ja taloudenpitoa.

[QUOTE="sasa";25096582]Nyhjäke, joka on hieman yli kaksikymmenvuotiaan työuransa aikana ollut 10kk lomautettuna. Lopun aikaa osaltaan tienannut vientiteollisuuden parissa veroeuroja kansantalouteen mm. tulonsiirtoja varten. Samalla elättänyt itsensä ja perheensä työtä tekemällä.

Teillä elämäntapaluusereilla on merkilliset käsitykset asioista. Uskon, että olen ansainnut oikeuden arvostella selkeästi hölmöjä valintoja ja taloudenpitoa.[/QUOTE]

Oletko jotenkin yläpuolella ap:tä? Itse olen vakitöissä ja opiskelen samalla, mutta en koe asiakseni tulla pätemään toisten ahdingolle. Olet ansainnut korkeintaan oikeuden mennä katsomaan omaa peilikuvaasi, ja miettimään elämän tosiasioita vähän tarkemmin

[QUOTE="sasa";25096582]Nyhjäke, joka on hieman yli kaksikymmenvuotiaan työuransa aikana ollut 10kk lomautettuna. Lopun aikaa osaltaan tienannut vientiteollisuuden parissa veroeuroja kansantalouteen mm. tulonsiirtoja varten. Samalla elättänyt itsensä ja perheensä työtä tekemällä.

Teillä elämäntapaluusereilla on merkilliset käsitykset asioista. Uskon, että olen ansainnut oikeuden arvostella selkeästi hölmöjä valintoja ja taloudenpitoa.[/QUOTE]
Eli kun pidät itseäsi parempana kuin muut, niin katsot oikeudeksesi arvostella muita? Eikö sun ennemmin pitäisi arvostella sitä miestä, joka lakkasi elättämästä perhettään? Sitäpaitsi eron jälkeen isä saa osallistua enemmän lastensa kuluihin kuin mitä siihen elaripaperiin on merkitty. Paska faija sellainen, joka antaa lastensa kärsiä.

Mihin sinä ne rahasi tuhlaat? Minäkin olen kotihoidontuella kolmen lapsen kanssa, vuokra-asunnossa, saan asumistukea. Asumiskulujen jälkeen jää jotain 1300e käteen. Kyllä sillä ostaa ruokaa ja maksaa laskujakin. Ihmettelen näitä valituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25096616:
Eli kun pidät itseäsi parempana kuin muut, niin katsot oikeudeksesi arvostella muita? Eikö sun ennemmin pitäisi arvostella sitä miestä, joka lakkasi elättämästä perhettään? Sitäpaitsi eron jälkeen isä saa osallistua enemmän lastensa kuluihin kuin mitä siihen elaripaperiin on merkitty. Paska faija sellainen, joka antaa lastensa kärsiä.

Ainakin valintani ovat olleet parempia kuin AP:n kaltaisilla pirttiviljelijöillä. Mies on tosiaan hänen tapauksessaan melkoinen paskahousu, joka ansaitsisi hamekangaspakan. Luultavasti laskenut, ettei kannata töihin mennä elareiden takia. Siinä on vakka kantensa valinnut tässä pariskunnassa. Lapsia tehdään, vaikka varaa kasvatukseen ei olekaan. Lopputuloksena kaksi aikuista, yhteiskunnan taloudellisina, mitään tuottamattomina riippakivinä ja kolme lasta sijaiskärsijänä köyhyydessä. Mahdollisesti vielä ainoa perintö, jonka vanhemmiltaan saavat on surkea sosioekonominen asema.

Ei tässä oikein päätäkään osaa taputtaa, kun on aina opetettu elämään suu säkkiä myöten.

Kotihoidontuki hoitolisällä on 370e, kolmen lapsen lapsilisät 350e ja minimielarit 375e. Tästä tulee 1100e. Saat varmaan myös asumislisää, tai ainakin sinun kuuluisi saada. Toimeentulotukilain mukaan teidän poppoolle pitäisi vuokran, veden, sähkön ja julkisen terveydenhuollon menojen jälkeen jäädä vielä n. tuo 1100e. Oletko hakenut toimeentulotukea?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä?;25096751:
Mihin sinä ne rahasi tuhlaat? Minäkin olen kotihoidontuella kolmen lapsen kanssa, vuokra-asunnossa, saan asumistukea. Asumiskulujen jälkeen jää jotain 1300e käteen. Kyllä sillä ostaa ruokaa ja maksaa laskujakin. Ihmettelen näitä valituksia.
Tätä vähän hain takaa..koska oon itsekin ollut minimi tuloilla ja kyllä niillä pärjää kun ei tuhlaile.

[QUOTE="vieras";25096445]Just, eli typerän ukon kommentteja. Olis se pitänyt arvata, minkä nyhjäkkeen mielipiteitä täällä on![/QUOTE]

nimenomaan! vain mies voi tollasta sontaa suoltaa..

[QUOTE="sasa";25096772]Ainakin valintani ovat olleet parempia kuin AP:n kaltaisilla pirttiviljelijöillä. Mies on tosiaan hänen tapauksessaan melkoinen paskahousu, joka ansaitsisi hamekangaspakan. Luultavasti laskenut, ettei kannata töihin mennä elareiden takia. Siinä on vakka kantensa valinnut tässä pariskunnassa. Lapsia tehdään, vaikka varaa kasvatukseen ei olekaan. Lopputuloksena kaksi aikuista, yhteiskunnan taloudellisina, mitään tuottamattomina riippakivinä ja kolme lasta sijaiskärsijänä köyhyydessä. Mahdollisesti vielä ainoa perintö, jonka vanhemmiltaan saavat on surkea sosioekonominen asema.

Ei tässä oikein päätäkään osaa taputtaa, kun on aina opetettu elämään suu säkkiä myöten.[/QUOTE]
Ei tarvitsekaan. Joskus voi olla vaan hiljaa, jos ei ole mitään rohkaisevaa sanottavaa.

[QUOTE="sasa";25096772]Ainakin valintani ovat olleet parempia kuin AP:n kaltaisilla pirttiviljelijöillä. Mies on tosiaan hänen tapauksessaan melkoinen paskahousu, joka ansaitsisi hamekangaspakan. Luultavasti laskenut, ettei kannata töihin mennä elareiden takia. Siinä on vakka kantensa valinnut tässä pariskunnassa. Lapsia tehdään, vaikka varaa kasvatukseen ei olekaan. Lopputuloksena kaksi aikuista, yhteiskunnan taloudellisina, mitään tuottamattomina riippakivinä ja kolme lasta sijaiskärsijänä köyhyydessä. Mahdollisesti vielä ainoa perintö, jonka vanhemmiltaan saavat on surkea sosioekonominen asema.

Ei tässä oikein päätäkään osaa taputtaa, kun on aina opetettu elämään suu säkkiä myöten.[/QUOTE]

kasvat lapsesi rahalla? lapsiraukka..ei taida rakkaudesta olla tietoakaan sun lapsella. olet varmaan sellainen joka ostamalla krääsää lapselleen osoittaa "rakkautta". ei ole ihme kun tulee kaikenmaailman narsisteja tähän maailmaan kun eivät lapsena saa rakkautta vanhemmiltaan..tässä hyvä esimerkki..

Köyhä yh oli minunkin äitini ja teki kahta työtä. Puuroa saatiin välillä syötäväksi kun rahat oli loppu. Elätti meidät kuitenkin ihan itse, ja olen siitä ylpeä. Vastuuta sai ottaa nuoremmasta sisaruksesta jo aikaisin, mutta se on tehnyt vaan hyvää. Mitään en ole elämässäni jäänyt vaille ja olen iloinen että lapsuudenkodista olen saanut vahvan työnteon mallin.

[QUOTE="mä";25096325]Voi itku, mitä kommentteja täällä piisaa :(
Minä olen ollut noin 8 vuotta sitten samassa tilanteessa, ei ole helppoa ei...
Saatko asumistukea? Entä toimeentulotukea? Tässä laskuri, josta saa vähän suuntaa antavaa tietoa, olisko oikeutettu toimeentulotukeen. Seurakunnan diakoniatyöntekijän kautta on mahdollista saada ruoka-apua sekä myös lasten hankintoihin. Ylimääräiset sairaskulut voi myös saada toimeentulotukena jne.
Toimeentulotukilaskuri — Sosiaalikollega

Joulu on köyhälle rakasta aikaa... Kannattaa hyödyntää noita keräyksiä, että sais lapsille pari lahjaa, myös seurakunnalta saattaa saada lahjoja. Kannattaa olla ite aktiivinen ja hakea helpotusta tilanteeseen :) Vaikka luonnettahan se vaatii, että myöntää olevansa köyhä ja tarvitsevansa apua, mutta lasten vuoksi mitä vaan, eikös :)[/QUOTE]

kiitos :) hävettäähän se apua kerjätä..mutta lasten takia mitä vaan..

"Luultavasti laskenut, ettei kannata töihin mennä elareiden takia. Siinä on vakka kantensa valinnut tässä pariskunnassa."

mainitsinko jossain jotain ex-miehestäni? mielestäni en ole missään maininnut että hän olisi työtön. Eikä olekaan. Ja vaikka nyt halveksitkin minun elämääni niin meilläpä kuitenkin kasvatetaan lapset rakkaudella eikä rahalla :) Rahaa tarvitsee kyllä elämiseen.

On sun vanhemmat pahasti epäonnistuneet sun kasvatuksessa. Sääliksi käy noin mustavalkosta puupökkelöä

Yhteistyössä