Köyhä elämä varakkaan miehen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Kaikki meidän omaisuus oli yhteistä oikeasti jo siinä vaiheessa, kun ruvettiin seurustelemaan. Ei siinä tullut mieleenkään puolin ja toisin LAINATA rahaa. En olisi ikinä mennyt naimisiin tuollaisen rahaniuhon kanssa!

Sinä siis nait miehen rahasta =)

:laugh:

Eli tässähän (mikäli oikein ymmärsin) ap. KOKEE ettei mies oikein halua häntä mukaan eikä haluaisi maksaa ap; n osuutta.
Ihan jos puhuis asiasta, ylipäätään koko tästä raha-asiasta. Voihan olla että mies ajattelee ettei ap kehtaa ottaa hältä rahaa tms. Miksei aikuiset ihmiset voi puhua tunteistaan ja toiveistaan, sitten niitä mietitään täällä (mikä toki ihan ok sekin on) kun vastaus tulis hiukan paremmin silta asianomaiselta...

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
tota ap:n miestä alkuunkaan. Ihan mulkero,jos rakastaa toista niin varmasti haluaa tälle hyvää, eikä alista rahatonta vaimorukkaa. Meillä on ollut liiton 15v alusta asti yhteiset tilit ja hyväks todettu näin.

Sinä siis tienaat vähemmän :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tämä on melkein ainoita avioliiton voimassaoloaikana laissa säädettyjä velvollisuuksia!:
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten

sekä kummankin henkilökohtaisten

tarpeiden tyydyttämisen.

Ulkomaanmatka ei ole elatusta. Ei ole velvollisuutta kustantaa toisen huvittelumatkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämä on melkein ainoita avioliiton voimassaoloaikana laissa säädettyjä velvollisuuksia!:
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten

sekä kummankin henkilökohtaisten

tarpeiden tyydyttämisen.

Ulkomaanmatka ei ole elatusta. Ei ole velvollisuutta kustantaa toisen huvittelumatkoja.

Onhan jos kustannetaan vaimon huvittelumatkoja.

Sinuna minä myisin sen kesämökinpuolikkaan, vai etkö saa siellä olla, jos et maksa osuuttasi?
Ihme touhua kyllä minusta tollanen, jos ollaan naimisissa ja rakastetaan toisia, niin eikö toi olis vaan tasa-arvoa siinä suhteessa. Teethän sinä varmaan kuitenkin kotona paljon sitä ilmaista työtä, mitä mies ei huomioi millään tavalla.

KYllä mun mielestä kuulostaa oudolta. Mies käyttää vallan aseena tuota rahaansa. En mä ymmärrä että ollaan naimisissa ja toisen täytyy kituutella ja toinen ostelee mitä huvittaa... Mistä ihmeen rakkaudesta tässä on kysymys? Ei paljon välitetä kun omasta itsestä vaan... Meillä ei toimis tommonen et toinen vaan reissaa ja toinen kituuttelee kotona. Ja varsinki kun itse olen kotona, ei tulis kuuloonkaa et mies käyttäs töistä tienaamansa rahat itteensä ja mä kituuttelisin kotihoidontuella, kun täällä kuitenki yhteisen edun eteen teen töitä. Meillä mies suunnitteli matkaa veljensä kanssa, mutta luopui ajatuksesta kun itse totes että meillä ei ole mahdollisuutta sitte kustantaa ku matka sille ja reilua on että myös mä pääsisin sitte esim keväällä. Ja tää lähti ihan itse miehestä. Ap:lle voimia, kannattaa oikeasti nyt miettiä että onko miehellä nyt vähän sellaista, että haluaa hallita sua tuolla raha-asialla. Yritä jutella miehes kanssa kunnolla jos pystytte tästä keskustelee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Mun mielestä ei ole kovin paha. Ymmärtääkseni siis normaalissa elämässä teidän tuloerot ei juuri tunnu. Mies matkailee enemmän kuin sinä, mutta nyt on sanonut että voit tulla mukaan matkalle nyt, ja sulla ei itselläsi ole rahaa, eli onko hän luvannut lainata loppurahan, että pääset mukaan? Millaisista summista puhutaan, 1000 vai 5 000 e?

No, kyllä ne vähän tuntuvat. En voi ostaa normihintaisia vaatteita, vaan vaatekauppani on UFF :). Ei siinä mitään, sieltäkin voi tehdä löytöjä =). Joudun laskemaan riittääkö rahat ruokaostoksiin. Teen eväitä töihin, koska en voi käydä ruokatunnilla "ulkona" syömässä (kuten muut ). Tämä on varmaankin ihan normaalia, mutta olo tuntuu köyhältä, koska mies ostaa kalliita vaatteita, autoja, moottoripyöriä, mitä nyt mieleen juolahtaa. Ja itsellä yli 10v. vanha romuauto... Sen seuraavan matkan hinta per nuppi olisi noin 5000, kai...

Tää kruunas kaiken,
suhteenne on täysin epänormaali. Ei aviossa toimita noin !!!
Kamalaa !