Kova kiire ihmisillä eron jälkeen mennä kihloihin...

• Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti
Hanna

Miksi ihmiset menee yleensä vuoden sisällä kihloihin tai muutavat yhteen, vaikka takana olisi pitkä liitto. Hyvä olisi ensin elää jonkin aikaa yksin/lapsien kanssa ennen kuin uutta ukkoa siihen ottaa! Vaikka vanhemmat olisi tehneet eroa jo vuosikausia, niin lapsille ero alkaa vasta kun on muutettu erilleen toisesta vanhemmasta. Ja sitten kohta onkin uusi mies tai nainen omalla vanhemmalla kuvioissa.Ei hyvä!!!!!!! Lapset niin helposti unohdetaan ja omat halut menee edelle.

T: Sivusta seurannut

niinpä.minun ja lasteni isän erosta oli reilu vuosi kun tapasin nykyisen mieheni ja sekin aika tuntui lyhyeltä...
mutta lasten isä se ei paljoa aikaillut..erostamme oli kulunut noin 2 viikkoa kun meni yhteen parhaan kaverini kanssa,seuraavana kesänä menivät naimisiin ja nyt ovat juuri eronneet.ex:llä on taas uusi kuvioissa ja oli vienyt pojankin jo näytille. :headwall:

no mulla itselläni ei ole uutta (erosta 1v3kk), mut mies muutti suoraan meidän luota toisen luo.. tai no nainen muutti meidän kotiin kun meidät oli saatu ulos ja kun meidän eropaperit saatiin virallisiksi viime marraskuussa niin kaksi kk eteenpäin ex:llä oli jo uusi lapsi ja kk eteenpäin siitä ex oli jo kihloissa. nopeaa toimintaa.. ai ja lumihiutale, mun ex on kans yksissä mun "parhaan ystävän" kanssa.

XXS
Minulla meni noin vuosi eron jälkeen, ennenkuin edes saatoin uskoa jälleen parisuhteeseen ja harkitakaan seurustelua. Sitten vasta netin kautta verkkaisesti aloin tutustua nykyiseen mieheeni, jonka kanssa aloin seurustella noin puolitoista vuotta eroni jälkeen.
Exä muutti suoraan kotoa silloisen rakkautensa luo ja erosi tästä muutaman kuukauden kuluttua.

äiti
Joskus voi olla niinki että haluaa näyttää exälle että elämä menee eteenpäin. Musta tuntu että mun ukko halus näyttää mun exälle, kun olis halunnut mennä nopeasti asioissa eteenpäin. Minä sit jarruttelin ja toistakymmentä vuotta ollaan oltu yksissä, ilman hosumista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Joskus voi olla niinki että haluaa näyttää exälle että elämä menee eteenpäin. Musta tuntu että mun ukko halus näyttää mun exälle, kun olis halunnut mennä nopeasti asioissa eteenpäin. Minä sit jarruttelin ja toistakymmentä vuotta ollaan oltu yksissä, ilman hosumista.
tää voi olla osasyy joo. itse en kyl ole varmaan vieläkkän valmis, tosin vuosi sitten olisin varmaan uhmalla ottanut miehen ihan vaan "näyttääkseni"

jaa mun erosta kohta 3 vuotta aikaa ja en ole seurustellut tänä aikana... muutamia treffejä yms toki on ollut mut poikia en ole mitenkään sotkenut asiaan...

lasten isä taas alkoi heilastelemaan suht nopeasti menivät kihloihin yms ja nyt ovat eronneet... ja taas tuntuu olevan uusi kuvioissa.... se on kyllä tosi hämmentävää lapsille ku isän luona on milloin kukakin nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Minä olen huomannut saman ilmiön, että miehillä varsinkin on heti uusi nainen kuvioissa, kun ero tulee. Lienevätkö jo katsastaneet 'sopivaa' etukäteen?
no mun ex:llä oli tää akka ollut jo vuoden kuvioissa ennen meidän eroa.. siis sitä et mies siitä viimein sit pakottamalla kertoi kun ensin jätti mut tekstiviestillä! |O

Sanopas muuta.... mie joka olin niin onnellinen sinkkuna uskoin kaikki löpinät mitä tuo ukonketale jaksoi löpistä ja niin päättyi onnellinen sinkkuelämäni................................

Eikä ollut mitään järkevää syytä miksi en olisi sinkkuiluani jatkanut.....hullu mikä hullu.....

Lisään vielä, että tosi yleistä tuntuu olevan tuo entisestä suhteesta suoraan uuden luo muuttaminen - varmaan tosi terveellistä mielenterveydelle pitemmän päälle......................

¨vieras
mun mies erosi kihlatustaan, olivat yhdessä joku 6-7 vuotta, ex löysi uuden. siitä vajaan kolmen kuukauden päästä alettiin seurustella, kihloihin mentiin 11 kk päästä, naimisiin vajaan 3 vuoden päästä, eka lapsi syntyi vuosi häistä. Eksä sai nyt vauvan, ja oli näköjään vaihtanut miestäkin taas.
Mä olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että miehen edellinen suhde oli huono. Kun osui oikea ihminen kohdalle, niin mitä sitä hidastelemaan.. Tai näin mä ainakin haluan uskoa!

vieras
KUIN NI?? Mun ex meni kihloihin uuden kanssa ennen kuin kertoi mulle että on uusi jo kainalossa, kihlauksesta kuulin muutama päivä ennen kun kannoin hänen tavaransa pihalle odottamaan :)

No,mä kun erosin ex:stä (jonka kanssa en nyt ollutkaan naimisissa kuin reilun vuoden) niin mulla 5 vuotta ennenkuin rupesin seurustelemaan tämän nykyisen kanssa.Ex:llä tosin oli noita tyttöystäviä ihan jonoksi asti odottamassa herran "vapautumista".Esikko oli meidän erotessa vajaan vuoden.

Mä oon ihmetellyt samaa. Tunnen ainakin kolme miestä, jotka jättäneet pitempiaikaisen (monta vuotta yhdessä) avovaimonsa ja kuukauden päästä tavanneet uuden ja menneet samantien kihloihin + muuttaneet yhteen. Muutaman kuukauden päästä sitten vauva tulossa.

Jos tämä johtaa vain siitä, että aikaisempi ei ole se oikea, niin eikö sitä jo aikaisemmin ole huomannut kuin kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen.

Yhteistyössä