Kouvolan uusi päiväkoti (myllykoski).. huhheijjaa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuttava oli hakenut vaippaikäisen lapsensa päiväkodista työpäivän jälkeen. (8-16)
Oli sitten huomannut että muksunsa vaippa oli aivan täynnä pissaa ja oli päästänyt jo housuihinkin läpi. Tuttava meni kysymään hoitajalta, että miksi vaippaa ei ole vaihdettu: "Meillä ei ole resursseja vaihdella täällä jokaiselle vaippoja" Tuttava siis vie lapselle omat vaipat mukanaan, jotta niitä päiväämyöten vaihdettaisiin.

:S Huh.

-
[QUOTE="vieras";28916417]Tuttava oli hakenut vaippaikäisen lapsensa päiväkodista työpäivän jälkeen. (8-16)
Oli sitten huomannut että muksunsa vaippa oli aivan täynnä pissaa ja oli päästänyt jo housuihinkin läpi. Tuttava meni kysymään hoitajalta, että miksi vaippaa ei ole vaihdettu: "Meillä ei ole resursseja vaihdella täällä jokaiselle vaippoja" Tuttava siis vie lapselle omat vaipat mukanaan, jotta niitä päiväämyöten vaihdettaisiin.

:S Huh.[/QUOTE]

Mä nostaisin tosta jo aika metelin.

:O
Aika karmivaa.. meilläpäin oli kyllä myös yksi pph, joka teki tuota samaa, vaihto vaipan vaan jos sielä oli kakka. Kusis ite housuun pitkin päivää ja miettis että viittiikö vaihtaa kalsareitaan vai ei.

juuh
Tuskin on hoitaja ihan noin sanonut.

Ottakaa isit ja äiskät selvää, mikä päiväkotien henkilöstömitoitus on käytännössä. Iltapäivisin päiväkodeissa on hulluja tilanteita, kun toista paikalla olevaa työntekijää ei saa jättää valtavan kokoisen lapsilauman kanssa sillä aikaa, kun pitäisi yksi viedä vessaan. Jos jotain tapahtuu, hoitajat saavat syytteet, vaikka oikeasti vika on tilanteessa ja niissä resursseissa. Niiden puutteessa siis.

Voi olla, että vähän joutuu odottelemaan, että lapsia on haettu, ennen kuin pääsee yhden kanssa irrottautumaan. Syystä hoitajat eivät pidä siitä, että lasten hakemisaikoja venytellään miten sattuu. Henkilökuntaa kun ei ole tarpeeksi varsinkaan iltapäivisin.

-
Tuskin on hoitaja ihan noin sanonut.

Ottakaa isit ja äiskät selvää, mikä päiväkotien henkilöstömitoitus on käytännössä. Iltapäivisin päiväkodeissa on hulluja tilanteita, kun toista paikalla olevaa työntekijää ei saa jättää valtavan kokoisen lapsilauman kanssa sillä aikaa, kun pitäisi yksi viedä vessaan. Jos jotain tapahtuu, hoitajat saavat syytteet, vaikka oikeasti vika on tilanteessa ja niissä resursseissa. Niiden puutteessa siis.

Voi olla, että vähän joutuu odottelemaan, että lapsia on haettu, ennen kuin pääsee yhden kanssa irrottautumaan. Syystä hoitajat eivät pidä siitä, että lasten hakemisaikoja venytellään miten sattuu. Henkilökuntaa kun ei ole tarpeeksi varsinkaan iltapäivisin.
Millasessa ajassa vaippaikäinen pissaa vaipan niin täyteen, että pissa tulee läpi?

Alkuperäinen kirjoittaja pktätsy;28916837:
Kyllä mä vaihtaisin sen vaipan vaikka ryhmätilassa, jos ei vessaan pääsis. Hyvänen aika!
Ja näin tehdään. Koskaan ei koskaan, ole tarvinnu vaippaikäsen olla samoissa siksi ettei muka millään ja missään ehdi kuivaa vaihtaa. Se on yks luikaus vaihtaa kuivaa vaikka siinä muiden keskellä. Se potalla käyttö tulee sitte kakkosena jos on niin tiukkaa että ei pääse vessaan asti lapsen kanssa. Ja tulee kakka jollekin jne, aina jotenkin saa tilanteen hoidettua.

"vieras"
Kyllä mä vaihtaisin sen vaipan vaikka ryhmätilassa, jos ei vessaan pääsis. Hyvänen aika!
Niin vauvojahan ne muutkin siellä on, tuskin ketään siellä haittais tollanen normaali näky :D

Mutta itse aion yhä laittaa lapseni joskus päiväkotiin. Tosin olen miettinyt pääni puhki, että minkä ikäisen sinne uskaltaa laittaa. Mitä isompi, sen parempi tottakai. Silloin ainakin on vähemmän hoitotoimenpiteitä ja osaa tehdä jotain omatoimisesti, ehkä myös pitää puoliaan ainakin toisia lapsia vastaan. Vauvan laittaminen päiväkotiin on pelottava ajatus, juuri tämän (pissavaipat) tapaisten tilanteiden vuoksi. On kuitenkin vanhemman velvollisuus huolehtia siitä, että vauva saa hyvää hoitoa myös silloin, kun ei ole itse paikalla. Mutta valitettavasti Suomessa ei kaikilla ole mahdollista olla kotona pidempään taloudellisesti tai jostain muista hyvistä syistä. Kukin perhe tekee niin kuin itse parhaakseen näkee.

"vieras"
Meidänkin piti viedä vaipat, sehän on normaali käytäntö.
Koskaan ei lapsi ollut liian märissä vaipoissa. Vaippa oli falskannut ainoastaan siksi, kun 1v8kk lapselle pukivat teippivaippoja seisaaltaan, eihän se silloin kunnolla mene päälle, mutta housuvaippoja eivät suosi päiväkodeissa.

Ihanaa, kun ph-vastustajat voivat taas tästä(kin) saada hienon yleistyksen tueksi omille valinnoille; tyyliin "ne ei päiväKODEISSA vaihda koskaan edes vaippoja lapsille, siis ooämgeee!!"

juuh
Hahha. Yleensä päiväkodeista ollaan ulkona lopuksi ja puhuin siitä vaiheesta. Ulkoilun aikana ei vaihdeta ihan missä tahansa kakkoja ainakaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28916890]Meidänkin piti viedä vaipat, sehän on normaali käytäntö.
Koskaan ei lapsi ollut liian märissä vaipoissa. Vaippa oli falskannut ainoastaan siksi, kun 1v8kk lapselle pukivat teippivaippoja seisaaltaan, eihän se silloin kunnolla mene päälle, mutta housuvaippoja eivät suosi päiväkodeissa.

Ihanaa, kun ph-vastustajat voivat taas tästä(kin) saada hienon yleistyksen tueksi omille valinnoille; tyyliin "ne ei päiväKODEISSA vaihda koskaan edes vaippoja lapsille, siis ooämgeee!!"[/QUOTE]

Itse en ainakaan ole pk-vastustaja - paitsi liian pienelle lapselle kyllä! Pieni lapsi kärsii pk:n ympäristöstä ja se on reaaliteetti.

Yhteistyössä