Kouvolan seutu

heippa kaikille!
Suunniteltiin tänään pentsojassa taasen ilta tapaamista ensi tiistaille syömisen merkeissä Rossossa klo 17.30 elikkäs kaikki innokkaan äidit ja odottajat mukaan! Viimeksikin oli niin kivaa ja juttua olisi piisannut pidemmällekin.
Ei muuta kuni kaikille hyvää viikonloppua,odotan tiistaita innolla.
Minna ja Aleksi
 
Heips!

Tiistaita odottelen minäkin innolla, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan!

Katselin Pentsojalla ilmoituksia ja huomasin, että Korian lastenvaate- ja tarvikekirppis onkin klo 10-13 eikä klo 10-14 niin kuin viimeksi laitoin!

Ohjaajat muuten kyselivät muskarin kohtaloa, sillä eilen ei ollut paikalla ketään ja edelliselläkin kerralla vain yksi....

Viikonloppuja kaikille!
 
Moron!

Jee, miekin haluan Rossoon tiistaina! Tulee nimittäin niiiin tarpeeseen "irrottelu". Meillä Maijan nuha se vaan jatkuu ja jatkuu :snotty:. Luulen ettei toi korvatulehduskaan ole lähtenyt mihinkään, vaikka lääkkeitä syöty kohta kuuri loppuun :(. Onko teillä muilla, joilla ollut korvatulehduksia, lähtenyt tulehdus 1 lääkekuurilla? Ja kuinka nopeasti olette huomanneet, että lääkkeet auttavat? Eiks noi antibiootit pitäis tyyliin muutamassa päivässä alkaa helpottaa oloa? Mä nimittäin luulen, että meillä tarvitaan vielä ainakin toinen? Tyttö ei syö, eikä nuku! Äippä alkaa olee täällä ihan piipussa. Yöt on suorastaan helvettiä, samoin päiväunet. Itkee vaan, eikä saa unesta kiinni, ressu :'( Voih! Mäkin olen itse lääkekuurilla. Mulla tulehdus puolestaan poskionteloissa, ääh. Päätä särkee ihan 24 h, auts auts!

No mutta etiäpäin samoin mummokin lumessa, vai mitens se meni :kieh:

t. lääkekuurilaiset Milla ja Maija
 
Me ei sitten päästy eilen pentsojaan,kun nyt on vuorostaan Minea kipeä :(
Kauhea nuha ja yskäkin on pienellä,käy niin sääliksi :'(

Enkä mä pääse tiistaina syömään :( :/
Harmittaa kauheesti...mut kun mies sekä mummi on molemmat iltavuorossa,niin ei ole Minealle hoitajaa.
Mut sit seuraavalla kerralla! :)

Voi vitsi kun Maija ei meinaa millään parantua...tää on tosi sitkeetä flunssaa. :snotty:

Hei,onko normaalia/mistä vois johtua kun Minealla on nyt ollut kahtena päivänä ihan mustaa kakkaa? Ei olla mustikkaa tms. syöty. Muutama päivä sitten syötiin kyllä kuningatarsosetta,mut silloin ei vielä ollut mustaa kakkaa.

Katsellaan taasen ens viikolla pentsojassa. Jos Minea on parantunut niin me tullaan ainakin pizzaa paistamaan ja maistamaan keskiviikkona :LOL:
 
Olipas kiva kirppis tänään korialla,tein hulppeita löytöjä(ja rahaa meni hirveesti)Ostin meinaan Aleksille matkarattaat ja sitten kaksosten rattaat,aloittelen tammikuussa meinaan työt =) Aleksi sai myös sellasen auton jonka päällä ajetaan,musiikit ja kaikki.Ja tietysti siskon tytölle ihania vaatteita jne.Oli kannattava käynti :D
Millalle ;Ei meillä ainakaan lähteny märkivät korvat parantumaan ,vasta kuin toisella kuurilla,se olikin rankkaa ainetta,en muista nimee??? Meinaan tilata Aleksillekin lääkärin ma,on tosi kärttynen ja ei syö juuri mitään.Kieltäytynyt tissiltä taas kokonaan ja tukkonen,eikä pullostakaan huoli maitoa.Ikävää!!!
Mutta tiistaina nähdään ja jutellaan lisää.
Minna Ja aleksi
 
Tässä teille äideille haastava peli: http://hiillos.org/page/sisalto/files/html/sakari/Sakarin_Villapaitapeli.swf
:LOL: Sopii hyvin just tuoreille äideille, kun ei toi aivotoiminta aina ole niin kovin nopeaa.

Mä yritän päästä myös tiistaina syömään. Kaivelen säästöpossua ;)

Meillä korvatulehdus parani yhdellä kuurilla. Tosin sitten kun käytiin Koskisella korvalääkärissä, niin se sainoi, ettei siellä välttämättä tulehdusta edes ole ollut. Saimme tuon kuurin neuvolalääkäriltä 8kk neuvolassa. Meillä ei kyllä edes öitä huudettu eikä muutenkaan oireita näkynyt ainakaan näin maallikon silmin. Tsemppiä nyt kuitenkin äideille ja vauvoille korvien kanssa :heart:
 
Vaula
Moikka!

Voi vitsi, kun mä en pääse tonne syömään, kun pojilla on muskari tiistaisin. Toivottavasti ensi kerralla pääsen. Oli viimeksi niin mukavaa!
Pojat olikin yökylässä viime yön. Mukavan rauhallinen ilta, vaikka Pihlaa pitikin viihdyyttää. Yökin meni mukavasti kun Pihla nukkui poikien huoneessa. Ei kuulunu kaikki tuhinat ja veivaamiset ja taisi Pihlakin nukkua rauhallisemmin, kun ei äiti ollut vieressä maidolle haisemassa.

Minna tekikin kovasti löytöjä kirpparilla. Törmättiinkin siellä. Kovasti olikin tuttuja äitejä siellä penkomassa.

Onpas nyt monella pienellä vaivaa korvien kanssa. Kurjaa. Pihla ei onneksi vielä ole sairastellut. (koputtaa puuta). Toivottavasti kaikki pienet paranevat pian! Ja toivottavasti Aleksille alkaisi maito maistua. Jospa lääkärillä syy kärttyilyyn löytyisi.

Meillä on talo hiljentynyt. Pojatkin nukahtivat kohtuu vähällä riehumisella, vaik vietiin samaan aikaan nukkumaan. Vau!

Nyt suihkuun! Nauttikaahan tiistaina omasta ajasta ja herkuista! Toivottavasti nähdään taas piakkoin!

Minna




 
:( Elikkäs yritin soittaa aamulla lääkäriä Aleksille,en saanu aikaa kun tiistai aamulle.Olipa pakko käydä tk;ssa(inhoan sitä paikkaa) ja molemmat korvat olivat pahannäköiset.kuuri aloitettiin ja aamulla korvalääkärille.Voi raukkaa,ollut tosiaan lauantaista asti ilman juurikaan maitoa.Syönyt vain soseita.Nyt selvisi syy,jota kyllä jo epäilin.Mutta nyt illalla annoin lääkkeen ja panadolia,niin äsken suu hamuten oli tissillä,olempa onnellinen taas :D Ja huomenna olisi ilta tapaaminen,tulen kyllä näillänäkymin käväsemään ja pikasesti syömään.
Nyt suihkuun ja nukkumaan.Huomiseen |O
T.Minna Ja Aleksi
 
Moikka!

Ei päästy perjantaina Pentsojalle, oltiin vielä mummola reissulla. Olisi ihana tulla syömään tänään illalla, mutta ei ole vielä varmaa ehtiikö mies töistä sikseen kotiin. Toivottavasti nähdään! Huomenna ajateltiin tulla Pentsojalle aamupäivästä, olisko muita tulossa?

Maija ja Olli
 
Moikka!

Ei päästy perjantaina Pentsojalle, oltiin vielä mummola reissulla. Olisi ihana tulla syömään tänään illalla, mutta ei ole vielä varmaa ehtiikö mies töistä sikseen kotiin. Toivottavasti nähdään! Huomenna ajateltiin tulla Pentsojalle aamupäivästä, olisko muita tulossa?

Maija ja Olli
 
Moikka!

Ei päästy perjantaina Pentsojalle, oltiin vielä mummola reissulla. Olisi ihana tulla syömään tänään illalla, mutta ei ole vielä varmaa ehtiikö mies töistä sikseen kotiin. Toivottavasti nähdään! Huomenna ajateltiin tulla Pentsojalle aamupäivästä, olisko muita tulossa?

Maija ja Olli
 
Moikka!

Ei päästy perjantaina Pentsojalle, oltiin vielä mummola reissulla. Olisi ihana tulla syömään tänään illalla, mutta ei ole vielä varmaa ehtiikö mies töistä sikseen kotiin. Toivottavasti nähdään! Huomenna ajateltiin tulla Pentsojalle aamupäivästä, olisko muita tulossa?

Maija ja Olli
 
Moikka!


Meillä nyt flunssaa, Olli nuhassa ja yskässä, ei viitsitä tulla tartuttamaan sinne Pentsojalle tänään... Olisi kyllä tehnyt itse mieli lähteä kotoa jonnekin, mutta ei nyt auta. Perjantaina valokuvaus Kuovissa, ei siis päästä silloinkaan, mutta yritetään paremmalla onnella ensi viikolla! Miten se vauva-muskari torstaisin pelaa? onko jotain ilmoittautumista? joku kirjoitti ettei ole ollut paljoa porukkaa, toimiiko se vielä?

t. Maija ja Olli
 
Meillä oli viime yö ihan levoton! Minea kävi nukkumaankin vasta 22 aikaan. Sitä enne huusi sen kaksi tuntia!!!! :/ Sitten otin viereen meidän sänkyyn(mitä en siis ole tehnyt yli kuukauteen) ja siihen rauhottui. TArvitsi lohtua. En oikein tiedä sattuiko johonkin vai mitä....yski ainakin ihan kauheesti yöllä. Tänään meillä onkin aika yksityiselle,kun toi terveyskeskuksen touhu on ihan naurettavaa!!! Käy vaan pientä niin sääliksi kun on ihan tukkonen ja yskii hirmusesti :'(
Mutta toivotaan silti ettei mitään olisi,että olisi vaan flunssaa.

Onko kuinka moni menossa huomenna pentsojaan? Me tullaan kyllä jos ei kauhean kipeitä olla =)

-erica ja minea
 
Joo mekin oltiin tänään lastenlääkärillä yksityisellä,törmättiin siellä Eliakseen :) Siis a-medissä on aivan IHANA lastenlääkäri Timo Sillanpää,suosittelen lämpimästi :heart: Meillä ei onneksi todettu allergiaa,olen helpottunut,mutta epäili,että jokin infektio käynyt,kun ollut maito lakossa tyystin,tänään ollut parempi pvä.Mietti myös kovasti enterorokkoa??
Huomenna ehkä en tule pentsojaan tai sitten lasten päikkäreiden jälkeen,mulle tulee päiväksi kaverin muksu hoitoon.Elikkäs jos ei nähdä niin oikein mukavaa vkloppua kaikille.
Mä nautin,koska äitini ja pikku-siskoni tulee meille joensuusta ja pääsisin la-iltana viettämään iltaa jonnekin,mummi olis lapsen vahtina...Jänskättää,lähenkö vai en.... :wave:
Minna Ja Aleksi
 
Pari iltaa sitten löysin tämän pinon, ja heti ajattelin että haluan mukaan porukkaan! Eilen kävin tyttöjen kanssa ensin seurakunnan avoimessa kerhossa ja sen jälkeen vielä Pentsojalla. Avoimessa kerhossa ollaan käyty joka kerta nyt syksyllä, Pentsojalla ei olla käyty pariin vuoteen! Ihan kiva oli kyllä käydä, ja oli tosi mukava kun siellä oli myös Minna ja Kati, jotka "tunsin" tai ainakin tiesin entuudestaan.
Tosi kiva olisi tulla huomenna sinne vauvakerhoonkin! Itse olisinkin kovasti tulossa, saa nähdä saanko houkuteltua meidän isommat lapset sinne mukaan kun ei kotiinkaan voi jättää niin pitkäksi aikaa. Huomenna olisi kyllä vaarin synttärikin, en vielä tiedä mihin aikaan siellä pitää mennä käymään. Mutta jos hyvin käy niin toivottavasti tullaan huomenna Pentsojalle, kiva olisi nähdä kaikkia muitakin, ties vaikka olisi tuttujakin joukossa :)
Anu
 
Nassukka: Tota enterorokkoa on nyt kuulemma valtavasti liikkeellä. Kuume nousee korkeaksi ja ainakin kädet ja suu tulevat todella kipeiksi ja niihin voi tulla näppyjäkin. Tietysti tommonen voisi vaikeuttaa syömistä. Olen kuullut, että vauvoja joutuu sairaalahoitoonkin enterorokon takia. Ja tarttuu kuulemma äärimmäisen helposti. On lastentauti, että harvoin aikuiset siihen sairastuvat, on kuitenkin mahdollista. Varmaan netistä löytyy tarkempaa tietoa, mun tiedot perustuu kuulupuheisiin ja siksi ei välttämättä pidä täysin paikkaansa. Toivotaan ettei nyt tuosta taudista kuitenkaan ole kyse ja toivottavasti kukaan mukaan ei tuohon sairastu :heart:

Me ei päästä tänään. Toivottavasti vaikka ensi viikolla joku päivä!

Neppari: Oletko päässyt itse enää puistoilemaan neitosen kanssa? Olisi kiva nähdä joku päivä, jos sulla ois helpompi koulupäivä vaikka? :)
 
Täällä ollaan myös kipeinä. Otolla valuu räkä, ja Rosalla myös jopa niin paljon että heräsi vähän väliä yöllä kun oli vaikea hengittää :( Ja muutenkin paljon meneillään, joten ei olla ehditty käydä Pentsojassa, mutta jossakin välissä sitten taas. Onko Pentsoja muuten auki ens viikolla kun on syysloma?

Ja tervetuloa mukaan akt78!!!
 
Me päästiin sitte eilen sinne Pentsojalle. Isommat lapset kotona oli kovasti innoissaan, ja sanoi että haluaa olla Pentsojan pihalla leikkimässä. Joo, olihan ne - ehkä just sen aikaa että me ehittii sisällä riisua! En muuten tajunnu itteäni ees esitellä siellä Pentsojalla, tajusin vasta illalla kotona etten kertonu kuka oon...

Ihan kiva siellä oli käydä, mutta mukavampi ois käydä ihan vaa pikkuneidin kanssa kaksistaa, ettei tartte sitte kaikkia kolmea viihdyttää. Mutta yritän siis tulla toistekin. Niin, ja Pentsoja on kuulemma syyslomallakin ihan normaalisti auki! Tai siis niitä Pentsojan omia kerhoja ei ole, mutta sisätilat ovat kuitenkin auki.

Mulla on ollu tänää ihan mahdoton urakka, joka vielä kaiken lisäksi jäi kesken eli jatkuu myös huomenna.. Meillä on säätössä kaikkien lasten kaikki vaatteet - kiitos minun säästäväisen luonteeni... Nyt sitten olen lajitellut meidän 6v pojan pieniä vaatteita, joita on siis aikamoinen läjä!! Yritän saada ne edes noin suunnilleen koottain lajiteltua, ja sitten rupean kauppaamaan niitä, alkaa säilytystilat loppua kesken. Huomenna tulee jo ensimmäinen ostaja katsastamaan kelpaisiko mikään heidän pojalleen. Toivottavasti..!

Anu
 
Terkkuja Tukholmasta B).

Voin kyllä lämpimästi suositella Siljaa pienen lapsen kanssa matkaajille. Todella mahtavaa palvelua ja esim. seisovassa pöydässä tarjoilijat huomioivat pientä koko ajan ja kyselivät tarvitseeko hän jotain. Matkasänky oli jo hytissä valmiina ja aina ruokaillessa joku henkilökunnasta huolehti, että löydettiin neidille syöttötuoli yms. Muutenkin reissu meni tosi kivasti! Maija oli ihan upeaa seuraa koko reissun ajan :heart:. Suosittelen!

Loistavaa, ettei Minnan Aleksista löytynyt allergiaa! Muuten miten se testi otettiin? Meillä nimittäin edessä varmaan sama testi, koska Maijalla on edelleen nuha. Huomenna käydään tarkistuttaas Maijan korvat samassa paikassa. Mustakin ekalla kerralla jo vaikutti tosi hyvältä paikalta ja tietysti siihen vaikutti se, että päästiin sinne niin nopeasti.

Kuis Minean yskä?

Jaahas, Maija heräs päikyiltä eli nyt loppui äiteen nettiaika :LOL:.

t. Milla ja Maija
 
Moi!

Olemme mitä todennäköisimmin tulossa huomenna Pentsojalle, olisko muita tulossa? Jos niin aamupäivästä vai iltapäivästä? Miten yleensä käytte muutoin kuin perjantaina? meilläkin ollut nuhaa ja yskää, nyt helpottanut onneksi, tosin kuuri saatiin korviin, oli siis korvatulehdus :(

Maija ja Olli
 
Heippa!

Me selvittiin ensimmäisestä Lapin matkasta melko hyvin. Lennot meni täysin ilman itkuja. Kittilässä olimmekin sitten koko ajan menossa paikasta toiseen, joten Matildalla meni unirytmit ihan sekasin, ja nyt ollaan useempi yö jo heräilty yhtenään ja valvottu... |O

Miten tuon Muskarin kohtalo? Onkohan ketään tulossa huomenna?

T: Heidi ja Matilda
 

Yhteistyössä