Koululaisille opetetaan jo eskarista lähtien koskemattomuutta. Piirretään itsensä kokoinen kuva paperille ja yhdessä keskustellen pohditaan mihin kohtaan omaa kroppaa saa turvallisesti toinen koskea ja mihin ei. Mitkä kohdat omasta kehostaan koetaan ns.minun alueiksi.
Itselleni tuli aluksi lähes samanlaiset ajatukset kuin ap:lle. Että miksi ihmeessä ja oliko ihan pakko keekoilla puolialastomana kaiken kansan keskuudessa missä nyt tasan tarkkaan altistuu helpostikin tissikosketukselle vähintään. Mutta toisaalta - olkoonpa ilman rihman kiertämää niin se on kuitenkin hänen kehonsa. Hän itse määrää kuka siihen saa koskea ja miten ja mihin kohtaan.
Toisaalta...jossain naturistien rokataan niin että rinnat rytkyy ja hepit heiluu- tapahtumassa tuo olisi ollut vieläkin hyväksyttävämpää( alastomuus söiis, ei kouriminen). Kuitenkin yleisesti liikkuttaessa käytetään vaatteita niin...tässä nyt kiikutaan harkitsemattomuuden, tahallisen provokaation ja yksilön koskemattomuuden törmäyskurssilla. Itse olisin tuossa tilanteessa ainakin tarjonnut huppariani, eri asia olisiko sitä huolinut.