Kouluun hakeminen ja hakemuksen muuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eskarilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eskarilaisen äiti

Vieras
Tietääkö kukaan, voiko koulutoivetta enää vaihtaa kun on jo yhdesti tehnyt hakemuksen tiettyyn kouluun? Kouluun haku tammikuussa ja mun on pakko hakea lapselle paikkaa lähikoulusta, jota en siedä. On huonolla alueella, levoton ja vaarallinen koulumatka. Etsin parasta aikaa uutta kotia. Jos saamme asunnon esim.keväällä jostain paremmasta paikasta, niin voikohan koulutoivetta enää muuttaa? Vai onko pakko mennä siihen mihin ensin hakee?
Luulen ettei kaikki ihmiset tiedä tammikuussa, missä syksyllä asuu...

Meillä päin ei edes oteta mitään koulutoiveita vastaan, vaan vuosittain jakavat lapset kouluihin lapsimäärän perusteella. Meilläkin eskarilainen on juuri siinä rajamailla, että saapa nähdä mihin pääsee. Nyt käy koulun yhteydessä olevassa eskarissa, mutta ei ole ollenkaan varmaa että juuri siihen samaiseen kouluun menee.

Mun ystävä ilmoitti lapsensa tammikuussa kouluun. Elokuussa, viikkoa ennen koulun alkamista, hän ilmoitti, ettei lapsi tulekaan siihen kouluun, vaan oli muuttanut naapurikuntaan ja lapsi meni sinne kouluun. Minkäänlaisia ongelmia ei tästä tullut.

Mutta pääseekö sinne kouluun enää myöhemmin, siis juuri siihen mihin myöhemmin hakee? Eikö ne paikat varmistu maaliskuussa, miten sinne mahtuu enää sen jälkeen :/

Yhteistyössä