koulussa tappouhkaus

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut"
Lapseni sai tänään yläasteella tappouhkauksen "ongelmanuorelta", jonka silmätikuksi on joutunut aiheettomasti. Eli tuo "ongelmanuori" syyttää lastani aiheettomasti ilmiannosta, jostain on ilmeisesti jäänyt kiinni. Sen jälkeen alkoi nimittelemään törkeästi h**raksi ja vaikka miksikä- asiasta otettiin yhteyttä koulun rehtoriin- tilanne ei kuitenkaan muuttunut. Tänään tuli siis ekan tappouhkaukset- mitä pitäisi tehdä?
 
holt
koulut tuppaavat olemaan tälläisissä asioissa turhauttavan saamattomia. lastensuojeluilmoitus vaan, saa lapsi ja vahemmat apua. ja koululle joku nootti huonosta toiminnasta.
 
koulut tuppaavat olemaan tälläisissä asioissa turhauttavan saamattomia. lastensuojeluilmoitus vaan, saa lapsi ja vahemmat apua. ja koululle joku nootti huonosta toiminnasta.
Onko sanottu ettei koulu ole tehnyt asialle mitään? Tuo tyyppi saattaa silti jatkaa vaikka koulu olisikin asiaan jo puuttunut. Onko vanhemmat tietoisia, miksi he eivät ole tehneet mitään.
 
aloittaja
Suullinen oli- kaverille puhuttu: "hyi s**tana, kato mikä ämmä, tapa se! Tapa se!"
Kuulijoita oli useita koulun käytävällä. Uhkailija on jo ilmeisesti ls-asiakkaana.
 
"vieras"
Suullinen oli- kaverille puhuttu: "hyi s**tana, kato mikä ämmä, tapa se! Tapa se!"
Kuulijoita oli useita koulun käytävällä. Uhkailija on jo ilmeisesti ls-asiakkaana.
Poliisiin yhteys, toki ensin kouluun ja katsot miten asia eteneen sitä tietä, ja sitten jatkotoimenpiteenä rikosilmoitus. Poikaani kiusattiin ja kun kiusaaja kävi fyysisesti päälle, koulusta kehotettiin ottamaan yhteys poliisiin, he olivat tehneet koulussa jo kaiken voitavansa.
 
"mä"
Itse tekisin tuosta rikosilmoituksen. Ei nykylapsiin enää muu tehoa, kun kurittaakaan ei saa. Tukkapöllyt ja luunapit takasin tähän päivään niin johan alkaa lapsetkin uskomaan.
 
näin
Rikosilmotus tollasesta. Toisen tappamisella uhkaaminen ON rikos ja kun pääsee tää tyyppi siitä kuulusteluun saa sellaisen selkeän viestin, että noin ei voi eikä saa tehdä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22121327]Saako koulussa muka käydä toiseen kiinni? Tuolleen kiusaamismielessä? Eikö opettajat voi puuttua siihen?[/QUOTE]

Jos viittasit minun kirjoitukseeni (edellä kun kerroin poikani kiusaamisesta) niin kiusaaja kävi pojan kimppuun koulumatkalla, ja onneksi vieras aikuinen puuttui tilanteeseen ennen kuin mitään pahempaa ehti sattua. Koulussa kiusaaja oli jo erityistarkkailussa, ei käynyt välitunneilla ja päästettiin kotiin muita myöhemmin, jotta muut saivat kulkea kotiin rauhassa (kiusasi useita eri oppilaita).
 
vxvxxv
[QUOTE="vieras";22121361]Jos viittasit minun kirjoitukseeni (edellä kun kerroin poikani kiusaamisesta) niin kiusaaja kävi pojan kimppuun koulumatkalla, ja onneksi vieras aikuinen puuttui tilanteeseen ennen kuin mitään pahempaa ehti sattua. Koulussa kiusaaja oli jo erityistarkkailussa, ei käynyt välitunneilla ja päästettiin kotiin muita myöhemmin, jotta muut saivat kulkea kotiin rauhassa (kiusasi useita eri oppilaita).[/QUOTE]

Siis mitä helvettiä?? Mitä tollanen tyyppi enää sit teki tavallisessa koulussa, johonkin helvetin koulu/poikakotiin tollanen kuuluis!! :O

Ja sama ap:n tapauksessa, tee rikosilmo, heiltä menee tieto sossuun, parhaassa tapauksessa kiusaaja joutuu koulukotiin tms. ja lapses saa olla rauhassa!!
 
"mie"
Juu rikosilmo ja poliisi tekee sen ls-ilmon sitten. Mun mielestä tollasta ei pidä katsella missään tapauksessa piste. Tai antaa sille huligaanille sellaisen kuvan että on ihan ok tollasia tappouhkausksia esittää.
 
aijaa
[QUOTE="mä";22121342]Itse tekisin tuosta rikosilmoituksen. Ei nykylapsiin enää muu tehoa, kun kurittaakaan ei saa. Tukkapöllyt ja luunapit takasin tähän päivään niin johan alkaa lapsetkin uskomaan.[/QUOTE]

Jos saisi kurittaa, niin kumpaa käyttäisit tässä tapauksessa tuohon uhkaajaan, tukkapöllyä vai luunappia...? :xmas:
 
"huolestunut"
No niin, soitettu on. Koulu on kuulemma aika voimaton "näissä asioissa".
Miten niin? Koulussahan se tapahtuikin! MURRR Kyllä minusta koulun tulee ensimmäisenä puuttua asiaan.
Odottelen lasta kotiin ja keskustellaan päivän kulusta. Tämän päivän aikana kuulemma jotenkin asiaan puuttuvat.
 
näin
[QUOTE="huolestunut";22126136]No niin, soitettu on. Koulu on kuulemma aika voimaton "näissä asioissa".
Miten niin? Koulussahan se tapahtuikin! MURRR Kyllä minusta koulun tulee ensimmäisenä puuttua asiaan.
Odottelen lasta kotiin ja keskustellaan päivän kulusta. Tämän päivän aikana kuulemma jotenkin asiaan puuttuvat.[/QUOTE]

No tottakai koulu on kädetön tollasessa jos on jo jollaki tukitoimilla yrittäneet käytöstä rajoittaa. Rikosilmo äläkä edes mieti enää!!
 
[QUOTE="huolestunut";22126136]No niin, soitettu on. Koulu on kuulemma aika voimaton "näissä asioissa".
Miten niin? Koulussahan se tapahtuikin! MURRR Kyllä minusta koulun tulee ensimmäisenä puuttua asiaan.
Odottelen lasta kotiin ja keskustellaan päivän kulusta. Tämän päivän aikana kuulemma jotenkin asiaan puuttuvat.[/QUOTE]

nykypäivänä koululla ei ole enää valuutuuksia tehdä yhtään mitään minkään suhteen..

mitäs tapahtui koulusta erottamiselle määräajaksi? eikö tätä "poikaa" voida erottaa koulusta?
 

Yhteistyössä