Koulunkäyntiavustajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BBBB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BBBB

Vieras
Hei!
Olisiko kenelläkään tietoa paljonko koulunkäyntiavustaja tienaa kuukaudessa suurinpiirtein, jos työtunteja on 32 h / vko? Olen palailemassa äitiysvapaan jälkeen työelämään, ja kieltenopettajan paikat olisivat ensisijaisesti hakusessa, mutta niitä on paikkakunnalla melko nihkeästi tarjolla. Mulla on FM-tutkinto kielistä + kasvatustieteen apro, mutta ei sitä varsinaista opetutkintoa. Työskentelin kielten opena ennen lapsen saamista ja palkkani pyöri vajaan kolmen tonnin pintaan / kk. Nyt mietiskelinkin, että onko tuo koulunkäyntiavustajan palkka huomattavasti pienempi....

Jos oot kolme tonnia tienannut ennen lasta niin saat varmasti liitosta paremmat rahat kuin koulunkäynninohjaajana. Täällä lähtöpalkka on n.1750e täysituntisena. Minulla 35h ja käteen jää vajaa 1300 kk

Varmasti tienaat paremmin jos teet sijaisuuksia. Jos olet valmis opettamaan myös muita aineita tai sijaistamaan luokanopettajiakin. Niissä vain pitää olla valmis singahtamaan nopeallakin varoitusajalla koululle. Mutta palkka on hyvä.

Yhteistyössä