Koulun työharjoittelutunnit

• Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Oletteko sen jämptin 7,5h.päivässä? Meillä siis tää laitettu tuntimääräksi per.päivä. Itse en ole ollut,kuin 6-7h. ja tosi vähän ollut tekemistäkin...

Periaatteessahan missään ei ole sanottu, että päivässä tulisi tehdä tietty määrä tunteja. Opintoviikko- tai opintopistemäärä tulee kuitenkin täyttyä, ja jos kokonaistuntimäärä jää vajaaksi, niin silloinhan työssäoppimisen/työharjoittelun laajuus ei ole yhtä iso, ellei sitä kompensoi pidentämällä jaksoa. Lisäksi esim. kaupan alalla on hyvin tyypillistä käyttää pidempiä tasoittumisjaksoja, jolloin yhdellä viikolla voi olla 30h ja parilla seuraavalla viikolla vaikka 44h töitä.

"opiskelija"
Mulla on tosi tylsä paikka nyt,kun eivät anna mitään tekemistä. Perjantaina sanoivat mulle ja toiselle harjoittelijalle,että menkää kahvikämppään tai johki nutkkaan siitä notkumasta:( Viikko olis viel jäljellä,mutta empä mä tolla mitään opi..Olen oppinut jo muualla kaiken tarpeellisen ja viel viikko tota paskaa pitäs muka kestää,eli käytännössä lakaista lattioita ja pestä vessoja vaikka ala on ihan kaikkea muuta....

Yhteistyössä