Koulun reksi...k...pää???!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen edelleen sitä mieltä, että kyse ei tämän lapsen kohdalla ole siitä, että koulu olisi liian helppoa. Jostakin syystä (enkä tosiaan tarkoita, että johtuisi äidistä) poika on saanut asenneongelman läksyjä kohtaan.

Sikäli omaa kokemusta tuosta haasteellisuudesta/haasteettomuudesta, että oma tyttö (16v.) on saanut alusta asti lukematta kymppejä ja jonkun harvan ysin, mutta aina on ollut kiinnostunut koulusta/koulunkäynnistä ja läksyistään. On kiinnostunut myös urheilusta, lukemisesta ja kavereista.

Oletko, väsy äiti havainnut, onko poika muuten kiinnostunut samoista asioista kuin ennenkin?

Minä ymmärrän, että opettaja ei ole halukas ottamaan yhtään lisää työtä, mutta on aika joustamatonta, ettei voisi merkitä läksyjä 9-vuotiaalle vihkoon. Kyseessä ei ole kuitenkaan yläasteikäinen laiskiainen vaan pikkupoika.

Jee...parempi mieli tänään.
Pyys tosin tekstarilla anteeksi...Mikä on musta aika omituista.Ja toivotti hyvät viikonloput.Sanoi myös ettei usko että pojalla mitään hätää,on niin fiksu jne...

Asiaton käytös ei ole hyväksyttävää sen paremmin rehtorilta kuin opettajaltakaan. Ymmärrän myös, että ap on saattanut olla nk herkkänahkainen, koska säikäyttäähän se, jos tuollainen lappu tulee.

Oppilashuoltoryhmä on mun mielestäni erinomainen juttu. Luultavasti juuri se pelasti mun oman poikani syrjäytymiseltä. Tuskin junnunkaan koulun rehtori tai opettaja olisi osannut mulle antaa yhtään parfempia ohjeita kuin mitä ap:kään saanut. Mutta oppilashuoltoryhmässä sitten alettiin selvittämään, MIKSI junnulla koulu meni kuten meni. Ja kun se syy löytyi, löytyi myös keinot.

Jos se lupalappu oli suostumus eri tahojen tietojen välittämiseen toisilleen, niin sitä lappua en itsekään allekirjoittanut. Ihan vaan siksi, että se lapun muoto oli henkilötietolain vastainen eikä sitä lappua antaessaankaan noudatettu henkilötietolain informointivelvoitetta.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:
Pyys tosin tekstarilla anteeksi...Mikä on musta aika omituista.Ja toivotti hyvät viikonloput.Sanoi myös ettei usko että pojalla mitään hätää,on niin fiksu jne...
Jotenkin en usko koko tähän sepustukseen, koulumaailmassa ei näin toimita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kantsii tehtailla noita lapsia vähemmän niin riittää sit aikaa kaikille ja kerkeet huolehtia niistä.

Samaa mieltä, se on osa sitä ns. elämänhallintaa! ehkäisy kannattaa muistaa hurmoksenkin hetkellä.

koulun psykologilta tekstarin (tai siis väitti niin, perille se ei ole koskaan tullut) asia koski ajan peruutusta : 0 Eli mä uskon.
Nimim. koululaitoksen ihmisten kanssa asioinut...

ps HIENOA, että asiat alkaa sujumaan! Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:
Jotenkin en usko koko tähän sepustukseen, koulumaailmassa ei näin toimita.

Joo,ei uskoisi ei..Mutta tulipa viesti vaan.Oli jossain palavereissa kun koitin soittaa eikä voinut kuulemma vastata.
Pari viestiä siinä vaihdettiin.. mutta pääasia että anteeksi pyysi aiheuttamaansa mielipahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
koulun psykologilta tekstarin (tai siis väitti niin, perille se ei ole koskaan tullut) asia koski ajan peruutusta : 0 Eli mä uskon.
Nimim. koululaitoksen ihmisten kanssa asioinut...

ps HIENOA, että asiat alkaa sujumaan! Tsemppiä!

Mä olen saanut viestin kuraattorilta että hyvin meni keskustelut tytön kanssa ja asiat on ihan ok..
Mua ihmetytti suuresti sillä ei ollut edes yrittänyt soittaa ensin.

Varmaan tuossa olisi nyt koko perheen itsetutkiskelun paikka. Tarvitset oikeasti apua. Jos lapsia on paljon, kuten sinulla ja joillakin erityisvaikeuksia, ei kaikkia voi muistaa.

missä kohtaa tuossa oli vittuilua? 13 unohdusta..... Ja sehän on vanhempien tehtävä huolehtia että lapsi tekee läksynsä ja että lapsella on tarvittavat välineet mukana. Ja miks vetoat siihen et muutkin unohtelevat? Ei rehtori voi muiden asioista sinun kanssasi keskustella, vaitiolovelvollisuus nimittäin! Ja kyllähän lapsesi asioihin jonkun täytyy puuttua kun teidän tapauksessa vanhemmat eivät näköjään sitä tee!
Ja suoraan sanoen, en kyllä yhtään ihmettele vaikka rehtori paskaset naurut päästääkin sulle päin naamaa, ettehän tunnu välittävän lapsen kouluasioista pätkääkään! mut taitaapa olla niin kiire palstailla!!

Ap:stä saa sellaisen vaikutelman, ettei hän edes ymmärrä mistä tässä on kyse. Oppilashuoltoryhmää ei *todellakaan* koota sen vuoksi, että lapsi unohtaa kerran viikossa jotain. En myöskään usko, että ap:n tarina "tyhjästä lapusta" on ihan totta. Tässä taitaa olla jotain, mitä ap ei kerro tai ei ole itse ymmärtänyt.

Oppilashuoltoryhmä kootaan siksi, että jostain lapsesta ollaan *todella* huolissaan. Silloin kyse on ihan eri kokoluokan ongelmista kuin viikottaisista unohduksista. Yleisimmin kyse on siitä, että lapsi tai vanhempi tarvitsee paljon erityistä tukea. Esim. kehityshäiriötä epäiltäessä mietitään tarvittavat psykologiset, psykiatriset tai vaikkapa neurologiset testit, vanhempien kohdalla mietitään lastensuojelun tukitoimien tarvetta. Ilmeisesti jostain tällaisesta vanhemmuuden laiminlyönnistä kai tässä ensisijaisesti on kyse, eli vanhempi ei huolehdi lapsen levosta, ravitsemuksesta, puhtaudesta ja koulutarvikkeista (liikuntatarvikkeet lasketaan näihin). Kyse ei siis todellakaan ole lapsen kerran viikossa tapahtuvasta unohtelusta vaan siitä, että on syytä olla todella huolissaan lapsen kehityksen vaarantumisesta.

Tuo on myös tosi tavanomaista, että vanhempi ei saavu paikalle kokoukseen. Sitä jaksetaan sitten opettajainhuoneessa päivitellä: kymmenen kiireistä ja suhteellisen isopalkkaista ihmistä onnistuvat järjestämään yhteistä aikaa, mutta yleensä päivät kotona oleva vanhempi ei jaksa tai viitsi vaivautua paikalle niin kuin ei jaksa huoltaa lapsiakaan. Parhaimmat vanhemmista ovat vedonneet siihen, etteivät jaksa tulla niin aikaisin aamulla paikalle, iltapäivä kävisi paremmin. Ja ikävä kyllä juuri näiden vanhempien mielestä ongelman ydin ovat unohtuneet jumppavaatteet ilkeät ammatti-ihmiset, jotka muistuttavat vanhempien velvollisuuksista ja jumppavaatteista. "Minä en ole mikään superäiti" on myös usein kuultu vastakommentti siihen, kun muistutetaan että lapset pitäisi käyttää useammin pesulla...

Ihan ekaksi älkää kukaan koskaan allekirjoittako mitään tyhjää lappua!! :attn: Siihen voi ilmestyä vaikka vekseli.
Ja toiseksi, kukaan järkeävä opettaja/rehtori ei naureskele lapsen vanhemmalle, jo se yksistään on valituksen aihe.
Tsemiä.

Yhteistyössä