Koulun reksi...k...pää???!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Kyllä sen opettajan kuuluis huolehtia, että läksyt menee myös kotiin tiedoksi, eli katsoo että oppilas on ne merkannut tai merkkaa itse. Varsinkin kun on tapahtunu noita unohduksia ja äiti pyytänyt kirjottamaan. Ja hei, mitään tyhjiä lappuja et allekirjoita! Onko edes laillista tuollalailla pyytää allekirjoitusta tyhjään paperiin?

Juuri näin. Tuosta tyhjästä paperista valitus kaupunkisi/kuntasi koulutoimenjohtajalle! Reksit ja opet ovat mysö asikaspalvelualalla ja myös veronmaksajana sinulla töissä!

Aivan. Onko poika käynyt koulupsykologilla?

Ei ole käynyt,tämä läksyhommeli vasta nyt 3 luokalla tullut eteen..mutta todellakin 1 ja 2 luokalla oli ehkä kerran,kaks viikossa läksyjä ja teki ne innolla.
Nyt kun joka päivä ja aika paljon niin ei tee.

Ei ole kuraattorillakaan käynyt,tuo lappu säikytti mut,sillä siinä tuntui että viedään vanhemmilta oikeus puuttua lapsen kouluunkäyntiin.
luki että ilmoitetaan päätös vanhemmille ja tuo lupalappu voimassa kunnes ryhmä katsoo asian loppuun viedyksi.
Musta se kuulosti ihan lynkkauporukalta.
Miksen voi olla mukana kun he keskustelevat??

Mutta ehkä psykologille olis hyvä viedä juttusille.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Kyllä sen opettajan kuuluis huolehtia, että läksyt menee myös kotiin tiedoksi, eli katsoo että oppilas on ne merkannut tai merkkaa itse. Varsinkin kun on tapahtunu noita unohduksia ja äiti pyytänyt kirjottamaan. Ja hei, mitään tyhjiä lappuja et allekirjoita! Onko edes laillista tuollalailla pyytää allekirjoitusta tyhjään paperiin?

Juuri näin. Tuosta tyhjästä paperista valitus kaupunkisi/kuntasi koulutoimenjohtajalle! Reksit ja opet ovat mysö asikaspalvelualalla ja myös veronmaksajana sinulla töissä!

Aivan. Onko poika käynyt koulupsykologilla?

Voi teitä veronmaksajia. Eli kun opettajatkin palkastaan veroa maksavat, tarkoittaako tämä sitä, että he ovat itsellään töissä???

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Tottakai vanhemman velvollisuus on katsoa että lapsella on läksyt tehty ja oikeat kirjat ja varusteet repussa koulupäivää varten. Rehtori olisi ehkä voinut esittää asian paremminkin.
Opettajalta voi pyytää että kirjoittaa läksyt reissuvihkoon jos lapsi ei niitä itse merkitse mihinkään.

Ja itse en myöskään laittaisi nimeä mihinkään tyhjään lappuun. :o :/

Joo,mut ope todellakaan ei kirjoita.
Sanoi että pitää jo osata.Hänen tehtävä ei ole sitä tehdä puolesta.

Ja tuo tyhjä lappu,mä siis ite kirjasin siihen omalla käsialalla ne asiat jotka se ope kertoi asioiksi.
Mitä jos ne lisää siihen jotain?

Ehkä muuten se reksi oli siitäkin kiukkunen kun se oli tyhjä...
sain moittia heitä.
Mut näkee että oon ite ensin kirjannut.ja kirjasin että opettaja kertoi puhelimessa nämä tiedot kun soitin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Tottakai vanhemman velvollisuus on katsoa että lapsella on läksyt tehty ja oikeat kirjat ja varusteet repussa koulupäivää varten. Rehtori olisi ehkä voinut esittää asian paremminkin.
Opettajalta voi pyytää että kirjoittaa läksyt reissuvihkoon jos lapsi ei niitä itse merkitse mihinkään.

Ja itse en myöskään laittaisi nimeä mihinkään tyhjään lappuun. :o :/

Joo,mut ope todellakaan ei kirjoita.
Sanoi että pitää jo osata.Hänen tehtävä ei ole sitä tehdä puolesta.

Ja tuo tyhjä lappu,mä siis ite kirjasin siihen omalla käsialalla ne asiat jotka se ope kertoi asioiksi.

Ehkä muuten se reksi oli siitäkin kiukkunen kun se oli tyhjä...
sain moittia heitä.
Mut näkee että oon ite ensin kirjannut.ja kirjasin että opettaja kertoi puhelimessa nämä tiedot kun soitin.

No jopa on joustamaton opettaja :o :hug:

Eli sinä et viekään sinne allekirjoitettua tyhjää lappua vaan itse tehdyn. Se on todella paljon eri asia.

Eli sinä et viekään sinne allekirjoitettua tyhjää lappua vaan itse tehdyn. Se on todella paljon eri asia.

Juu,en uskaltanut ihan tyhjänä sitä antaa...
Jos olisvat mitä lie sinne laittaneet.

Vähän kurja tilanne. Enemmän minusta alkaa tuntua, että opettajan olisi hyvä tulla vastaan. Hänen tehtävänsä ei todellakaan ole merkitä ylös jokaisen oppilaan läksyjä. Tässä tilanteessa siitä saattaisi vain olla apua, ettei pääse pahemmaksi.

Etkö sinä pääse mukaan sen ryhmän tapaamiseen? Kuulostaa vähän siltä, että tehtävät ovat liian helppoja pojalle eikä siksi viitsi tehdä niitä? Jos siis tosiaan saa kasia ysiä lukematta. Eli kannattaa kunnolla selvittää onko vain laiskuus iskenyt vai mikä. Ope voi antaa vähän haastavampia tehtäviä. Vihjaa hänelle eriyttämisestä, on varmasti kuullut termin. Joskus harvoin on jopa mahdollista hypätä yhden luokan yli. Mutta tosiaan harvoin,

Auttaa lapsellesi paremmat olot kouluun ja elämään. Voin kertoa, että jos eka on intressisi niin hukkaan heität rajallsia resurssejasi. Koita nyt vain asiallisesti edetä ja ota tuonne psykologiin yhteyttä ja sitä kautta sitten asiat eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
No ehkä otit vähän liikaa ittees? Koska onhan se niin että sinunKIN vastuulle kuuluu että poikaa hoitaa hommat, ei kasvatus ole yksin koulun asia, ehkä se osui sitten arkaan paikkaan? Ei pahalla, ei hernettä nenuun. Jos poika ei kerro mitä tuli läksyksi, niin sinä voit soittaa opettajalle ja kysyä. Tai sopia opettajan kanssa että kirjoittaa pojalle lapun jossa läksyt ja antaa sitten kotona sinulle, äidille. Sinä tarkastat päivittäin onko poika tehnyt läksyt. Näin niitä unohduksia ei tule, eikö? Ja sitten liikkatavaroista, toki lapsen pitää oppia vastuullisuutta, mutta kuka sen hälle opettaa ellei vanhemmat? Katso ennenkuin lähtee onko liikkakamat mukana, ei ole iso homma.

Joo,ehkä vähän otin itteeni,mutta äijä naureskeli ja oli todella ilkeä.Ihan meinas itku tulla.Nuorin on jouduttu nukuttamaan tässä useampaan kertaan ja mua niin huoli painaa onko kasvain suurentunut...

Mutta opettaja ei suostu soittamaan läksyistä eikä myöskään merkitse niitä.Olen pyytänyt.
Tuon ikäisen on itse ne laitettava ylös.Mutta kun ei laita...

Oppilaat merkitsevät itse l'äksynsä, pojan luokalla ope kirjoitti läksyt taululle ja jokainen itselleen.
Ihan ekalla seurasin läksyjä syksyllä mutta aina hoitaneet itsenäisesti ja hyvin. Saatan joskus iltaisin kysäistä onko tehty jos tehnyt päivällä mutta yleensä tekee kun olen kotona. Ei kysy neuvoa joten ei vahtimista.
Mutta tottahan alussa piti minun huolehtia että muistaa oikeast urheiluvehkeet ottaa mukaan mutta pian muisti senkin itse.

Miten tämä läksyjenteko hetki teillä menee?
Laitatko hänet yksin tekemään vai jaksatko olla alussa mukana.

Kun lapsi käy ensimmäisiä vuosia koulua, myös vanhemmat käyvät. Ala-aste on pienelle lapselle jännittävä ja uuvuttava. Tulee uutta tietoa, uusia tapoja opeteltavaksi ja oppii lukemaan ja kirjoittamaan.

Mitä jos olisit hänen kanssaan läksyjen teon aikana.
Kun lapsi tulee koulusta syödään ja jutellaan päivän tapahtumat.
Sitten lapsen kanssa rauhallisen pöydän viereen ja pyydät häntä näyttämään mitä tunneilla on mistäkin kirjasta tehty.
Katsotte kirjan kerrallaan rauhassa ja silloin lapsen mieleen palautuu kun kysyt mitä luitte ja mitä tehtäviä jäi tekemättä.
Kirjaatte ylös näin kaikki läksyt ja sitten lapsi saa tehdä niitä ja autat kun tulee vaikeampi kohta.

Sinällään kummaa, ettet pääse mukaan, täällä korostetaan, että vanhemmat tulevat mukaan keskusteluun. Anna heidän nyt käydä keskustelunsa läpi ja kuuntele avoimin mielin, mihin he ovat keskenään päätyneet. Myös lapsen käytöksessä voi olla koulussa jotain, mihin he ovat kiinnittäneet huomiota, mistä sinä taas et mitään tiedä.

Meidän koululaiselle tuli 3. luokalle reissuvihkon lisäksi läksyvihko, mihin merkattiin kaikki läksyt, ne ovat myös koulussa taululla. Soittakaa vaikka pojan kanssa jollekin kaverille ja kysykää ne läksyt, lähes kaikilla tuon ikäisillä on oma puhelin. Jo tuo, että laitat kysymään ne läksyt, opettaa myös muistamaan merkkaamaan ne ylös heti alunperin, kun se on ollut tarkoitus tehdä. Jos lapsellasi on kännykkä, niin sinne voi myös laittaa hälytyksen aina jumppapäivien aamuna jumppakamppeista.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Miten tämä läksyjenteko hetki teillä menee?
Laitatko hänet yksin tekemään vai jaksatko olla alussa mukana.

Kun lapsi käy ensimmäisiä vuosia koulua, myös vanhemmat käyvät. Ala-aste on pienelle lapselle jännittävä ja uuvuttava. Tulee uutta tietoa, uusia tapoja opeteltavaksi ja oppii lukemaan ja kirjoittamaan.

Mitä jos olisit hänen kanssaan läksyjen teon aikana.
Kun lapsi tulee koulusta syödään ja jutellaan päivän tapahtumat.
Sitten lapsen kanssa rauhallisen pöydän viereen ja pyydät häntä näyttämään mitä tunneilla on mistäkin kirjasta tehty.
Katsotte kirjan kerrallaan rauhassa ja silloin lapsen mieleen palautuu kun kysyt mitä luitte ja mitä tehtäviä jäi tekemättä.
Kirjaatte ylös näin kaikki läksyt ja sitten lapsi saa tehdä niitä ja autat kun tulee vaikeampi kohta.

NO,ekalla ja tokalla oli tätä.Mutta kun poika todella osaa ne,ja haluaa itse tehdä.Hän sanoo että äiti mä KYLLÄ osaan,ei tarvii vahtia.

Ja nyt oon ollut vahdissa niin ei tee läksyjä.Sitä mietin että teinkö minä sen että vahtaamisella hänelle tuli läksyntekokammo tms.

Tekee ne ite,mä kysyn siinä että mitä tunteja huomenna on...kattoo kirjat ja plaraa,ei tullut tästä eikä tästä...mitään merkintöä ei ole ja seuraavana päivänä reissarissa lukee,läksyt tekemättä.

Ja tosiasi,että mulla ei välttämättä ole aina heti aikaa...sillä nuo pienet vaatii osansa,on nälkä ja uni ja vaikka mitä.

Isoveljenä on mitä mainioin...hoitaa ja leikkii pienten kanssa.Välillä tuntuu että ottaa liikaa vastuuta,sanoo että tee sä ruoka,mä leikin tän kanssa ja niin eespäin.

Miten sossu tähän voi tulla mukaan???

jollakulla oli sellanen viesti??

Hei tiiätteks...tä kunta ei ole järin suuri.
Ja tuo samainen reksi on koulutoimenjohtaja....Jaiks.eli mä en ala tappeleen,koitan kai nöyränä sitten auttaa poikaa jollain tavoin.Meen vaikka kouluun aina päivän päätteeks kattomaan ne läksyt.Ja se on kyllä noloa pojasta!!
JOsko oppisi ite sitten huolentimaan..

Ja tuo samainen reksi on koulutoimenjohtaja....Jaiks.eli mä en ala tappeleen,koitan kai nöyränä sitten auttaa poikaa jollain tavoin.Meen vaikka kouluun aina päivän päätteeks kattomaan ne läksyt.Ja se on kyllä noloa pojasta!!

Tsemppiä, yritä antaa lapsella aina pos. palautetta kun voit ja käytä hyödyksi hänen auttamishalunsa, mutta hulluttele myös pojan kanssa aina kun voitte. Kaikkea hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja voimia:

Tsemppiä, yritä antaa lapsella aina pos. palautetta kun voit ja käytä hyödyksi hänen auttamishalunsa, mutta hulluttele myös pojan kanssa aina kun voitte. Kaikkea hyvää!

VOi kiitos!!!=)

juu,äsken tuli koulusta ja heti kysyi että miks sulla itkeneet silmät...Sanoin että on ollut aika vaikeeta sen kouluasian kanssa ja oon kaameen huolissani.Pussasi poskea ja halas,sanoi että sun vuoks mä alan tekee läksyni...=)
voi miten tä äiti taas parkui....

Mun ois tarvinnu itkeä ennenkin jo!!Vaan oon koittanut vaan puhua,paasata ja natkuttaa.
Kyyneleet ne pieneenkin mieheen näköjään tehoaa!!!
=)

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Alkuperäinen kirjoittaja voimia:

VOi kiitos!!!=)

juu,äsken tuli koulusta ja heti kysyi että miks sulla itkeneet silmät...Sanoin että on ollut aika vaikeeta sen kouluasian kanssa ja oon kaameen huolissani.Pussasi poskea ja halas,sanoi että sun vuoks mä alan tekee läksyni...=)
voi miten tä äiti taas parkui....

Mun ois tarvinnu itkeä ennenkin jo!!Vaan oon koittanut vaan puhua,paasata ja natkuttaa.
Kyyneleet ne pieneenkin mieheen näköjään tehoaa!!!
=)

Ihana juttu, mulla samanlainen älykkö tohelo poikana.
Kyllä kaikki järjestyy! Ihanaa joulun aikaa koko perheelle! : )

Oppilashuoltoryhmä kokoontuu ainakin meidän koululla ihan säännöllisesti eikä sitä kyllä koota noin vain yhden lapsen takia.

13 unohdusta syksyn aikana on kyllä liikaa. Minkälainen politiikka koulussa on rästien suhteen? Jälkät? Parkit?

Vanhempien tehtävä tosiaan on pitää huolta, että läksyt on tehty ja liikuntavarusteet repussa, siinä saakin osoitella sormella. Eikä se mitä muilla tapahtuu liity sinuun ja lapseesi millään lailla...

Jos poika ei merkitse läksyjä, niin sitten pitää todellakin kehittää joku systeemi. Tuo vihko mitä joku ehdotti voi olla hyvä juttu, mutta kyllä opettajallakin pitäisi hieman viitseliäisyyttä olla lapsen suhteen.

Sitten voi sanoa, että koulusta ei ole haastetta jos tippuu kymppejä hela tiden. Läksyt olisi kyllä opittava jo tuossa iässä tekemään, muuten tulee ongelmia vanhemmiten.

Jos nyt ihan suoraan sanon, niin sinä olet kyllä vastuussa lapsesi koulunkäynnistä, lapsesi ohella tietenkin. Ei koulu.

Jos koet, että rehtori ei ole ollut tasapuolinen niin ota yhteyttä koulutoimenjohtajaan. Jos et pysty rauhallisesti asiaa selvittämään, niin vaikka kirjeellä.

Sillä koulutoimenjohtajallakin on esimiehensä. ;) Vaikka olisi sitten kunnanjohtaja. Eikä tappeleminen mitään auta, mutta avoin keskustelu kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
valitettavasti se on vanhempien tehtävä valvoa läksyjen teko ja onko tarvittavat tavarat repussa. loppukädessä siitä on hallaa vain lapsellesi, jos reksi ei asiaan puuttuisi. 13 lappua on jo hurjan paljon

peesi.Ei opettaja voi kaikille läksyjä alkaa kirjoittelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
ap:lle.. onko lapsen koulussa käytössä esim peda tai vastaava netti ohjelma mistä voisit seurata läksyjä, kokeita ym..

mikä sellanen on?

myöhään vastaan anteeks.. niin meidän koulussa on käytössä sellanen kun peda ja sen kautta opettajat laittavat läksyt, kokeet ja muut tulevat tapahtumat ym.. vanhemmille tiedoksi. just siks kun kaikki oppilaat eivät merkkaa niitä tai kerro vanhemmille läksyistä tai kokeista.

kannattaa kysyy kouluta että onko niillä mitään sen tyylistä netissä.. kouluilla on yleensä omat sivut mutta onko niillä myös käytössä luokka kohtaset sivut

Yhteistyössä