Koululaisten kaverit

09.06.2007
831
0
16
Kun oon nyt kotosalla 2v ja 5 v lasten kanssa, koululaisetkin saa ruokaa päivällä, mutta mutta...
Ne niiden kaverit on meillä aamusta iltaan, tai anakin tulee odotteleen kun omani syö.
Viimeks tänään käskin yhden tytön odotteleen tyttäreni huoneeseen siksi aikaa, kun oma tyttö syö.
Kun tuli kommenttia, että meillä ei oo ikinä kaalilaatikkoa...ja se on hyvää :/ .
Kyllä meillä lapsen kaverit ruokailee, jos siitä on sovittu tai jos ovat yökylässä ym.
Mutta kun on tuota katrasta niin , ei oikeen rahkeet riitä ruokkia kaikkia lapsia.
Luulen, että illalla käyn omien koululaisten kanssa keskustelun aiheesta :saint:

Juu se on välillä kurjaa, kun on monta ylimääräista suuta odottamassa ruokaa... silloin olen antnut kun jotain keittoa tms. isomman satsin ruokaa, mutta aina ei ole sellaista.
Ja on myös sellaisia lapsia jotka ottavat ihan tavaksi tulla juuri ruoka-aikaan...
Joskus joidenkin vanhempien kanssa on sovittu että syökööt lapset tänään meillä ja huomenna teillä..

Meillä kanssa tahtois noiden kolmen koululaisen kaverit aina olla syömässä. Sillon kun ruokaa on reilusti niin siitä saakin kaveritkin, mutta aina ei oo tullu laitettua niin reilusti, että useammalle ylimääräiselle riittäis. Ja on muutama sellanen kaveri jotka kyllä sitten käy vähän väliä keittiössä sanomassa että on nälkä ja saisko ruokaa.

Sovit vaan niiden omien koululaisten kanssa, että ruoka-aikaan ei niitä kavereita tuoda. Tai jos ne on aina samat kaverit, joilla ei ole päiväsaikaan ketään kotona, niin silloin varmaan voisi näiden vanhempien kanssa sopia, että ruokit heidätkin jos kustannuksista sovitaan.

Yhteistyössä