Koululaisella vesirokko, pienet kerhoon?

  • Viestiketjun aloittaja äiti3
  • Ensimmäinen viesti
äiti3
meidän vanhimmalla alkoi vesirokko.
kai minä noi 2 pikkusisarusta voin vielä viedä kerhoon tällä viikolla? kovasti kun tykkäävät.
jos se heihin tarttuu, luin että oireet alkasi 10-14vrk kuluttua. eli ensi viikolla voisivat olla "tartuttavia" ja oireet alkaisi
 
vieras
meillä vesirokko alkoi pienemmällä muutaman päivän kuluttua siitä kun isomalla oli alkanu, ja tosiaan tartuttaa jo ennen rakkuloiden ilmestymmistä.

En missään tapauksessa veis kerhoon tai muuannekaan missä paljon lapsia, on paljon lapsia (ja aikuisia), joille vesirokko on oikeesti tosi paha tauti!
 
vieras
Jos tiedät 100% varmasti sen tartunnan lähteen ja pienemmät eivät ole olleet missään tekemisissä tuon lähteen kanssa pariin viime viikkoon, niin silloin minä ainakin uskaltautuisin viemään tämän viikon ajan, sitten pitäisin varuilta kotona, kunnes itämisaika on mennyt reilusti umpeen.
 
äiti3
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tiedät 100% varmasti sen tartunnan lähteen ja pienemmät eivät ole olleet missään tekemisissä tuon lähteen kanssa pariin viime viikkoon, niin silloin minä ainakin uskaltautuisin viemään tämän viikon ajan, sitten pitäisin varuilta kotona, kunnes itämisaika on mennyt reilusti umpeen.
tiedän että koululainen saanut sen koulukaverin luota, siellä ei ole pienemmät käyneet. joten pienemmät sairastuisivat tosiaan vasta ensi viikolla. silloin en ole ajatellut viedäkään kerhoon vaikka ei vielä oireita olisikaan
 
Mutta mitäs sitten, jos pienemmät olis tarhassa, ja äiti töissä, koululainen jo yli kymmenen vanha jolla vesirokko on, pitäiskö teidän mielestä äidin jäädä palkattomalle lomalle töistä ensin pariksi viikoksi odottamaan, että tuleeko tartuntaa, ja sitten vielä sairastavien lasten kanssa vähintään viikko kotona?
 
toinenvieras
Mikä ihmeen vesirokkokammo ihmisillä on?? Sitähän sanotaan että mitä pienempänä sairastaa sen parempi! Ja jotka ei vesirokkoa lapselleen halua, niillähän on nyt ostettavissa rokotukset, eipä sitten tartu.

Me vietiin eka lapsi tahallaan kylään jossa oli rokko että saisi sen pahan pois pienenä. Nyt varmaan viedään tämä seuraavakin jos tuttavapiirissä rokkoa ilmenee.
 
kääntöpuoli
Alkuperäinen kirjoittaja toinenvieras:
Mikä ihmeen vesirokkokammo ihmisillä on?? Sitähän sanotaan että mitä pienempänä sairastaa sen parempi! Ja jotka ei vesirokkoa lapselleen halua, niillähän on nyt ostettavissa rokotukset, eipä sitten tartu.

Me vietiin eka lapsi tahallaan kylään jossa oli rokko että saisi sen pahan pois pienenä. Nyt varmaan viedään tämä seuraavakin jos tuttavapiirissä rokkoa ilmenee.
Lapselle ehkä, mut jos onkin aikuinen, joka tautia ei ole koskaan sairastanut!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mutta mitäs sitten, jos pienemmät olis tarhassa, ja äiti töissä, koululainen jo yli kymmenen vanha jolla vesirokko on, pitäiskö teidän mielestä äidin jäädä palkattomalle lomalle töistä ensin pariksi viikoksi odottamaan, että tuleeko tartuntaa, ja sitten vielä sairastavien lasten kanssa vähintään viikko kotona?
tarkoittaako se että päivähoidossa olevaa lasta ei voi hoitaa viikkoja kotona tartunnan varalta sitä että myös tarkoituksellisesti pitää levittää tartuntaa vapaaehtoisessa kerhossa jonne menemiseen ei ole minkäänlaista pakkoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinenvieras:
Mikä ihmeen vesirokkokammo ihmisillä on?? Sitähän sanotaan että mitä pienempänä sairastaa sen parempi! Ja jotka ei vesirokkoa lapselleen halua, niillähän on nyt ostettavissa rokotukset, eipä sitten tartu.
.
Elinsiirron saaneille vesirokko on hengenvaarallinen sairaus joka tappaa noin seitsemän prosnettia sairastuneista ja aiheuttaa vakavia jälkitauteja yli puolelle sairastuneista. Eikä elinsiirron saanutta lasta voi rokottaa elävillä rokotteilla joten vesirokkorokotetta ei voi antaa.

 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
no kukaan ei ole tahallisesti mitään levittämässä! kaiken järjen mukaan kun nuo lapset ei ole vielä edes tarttuajia.
en ala terveitä lapsia kotiin eristämään.
Miksi kysyit koko asiaa jos olet jo päätöksesti tehnyt?
 
vieras
Miten yleensä uskallatte käydä missään kodin ulkopuolella? Kaupassa voi olla joku, joka ei tiedä vielä saaneensa vesirokkoa, koska näppylät ilmestyvät vasta huomenna (ja on juuri kaikista tartuttavimmillaan juuri ennen näppylöiden ilmestymistä). Hänellä ei ole mitään aavistusta vielä tulevasta taudistaan ja on saanut sen toiselta vastaavalta tapaukselta kaksi viikkoa sitten.

Ap:lle vielä - eihän kaveri ole käynyt teillä, edes ovella kääntymässä ja siinä tartuttamassa noita pienenmpiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
no kukaan ei ole tahallisesti mitään levittämässä! kaiken järjen mukaan kun nuo lapset ei ole vielä edes tarttuajia.
en ala terveitä lapsia kotiin eristämään.
Miksi kysyit koko asiaa jos olet jo päätöksesti tehnyt?
Niinpä.
Ja se vesirokko voi puhjeta saman perheen lapsille rakkulavaiheeseen viikon väleinkin siitä syystä että se tarttuu jo oireettomassa vaiheessa mikä tarkoittaa sitä että kun yksi lapsi sairastuu, hän kerkeää tartuttamaan oireettomassa vaiheessa vesirokon sisaruksiinsa, joilla vesirokko on jo tartuttavassa itämisvaiheessa silloin kun ensimmäiselle sairastuneelle puhkeavat rakkulat.
 
äiti3
päätökseni tein vasta nyt. ja varsinkin ton norsupäästäisen jankkaaminen alkoi ihan ärsyttämään. se varmisti mun päätöksen että kyllä mun lapsilla on oikeus kivaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
no kukaan ei ole tahallisesti mitään levittämässä! kaiken järjen mukaan kun nuo lapset ei ole vielä edes tarttuajia.
en ala terveitä lapsia kotiin eristämään.
Miksi kysyit koko asiaa jos olet jo päätöksesti tehnyt?
No, se ei jaksa kattoo kakrujaan. Panee vahingin kiertämään.
 
äiti3
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
no kukaan ei ole tahallisesti mitään levittämässä! kaiken järjen mukaan kun nuo lapset ei ole vielä edes tarttuajia.
en ala terveitä lapsia kotiin eristämään.
Miksi kysyit koko asiaa jos olet jo päätöksesti tehnyt?
No, se ei jaksa kattoo kakrujaan. Panee vahingin kiertämään.
no sinähän sen keksitkin, mistä arvasit? :D helpommalla kuule pääsisin jos EN veisi lapsia kerhoon pariksi hassuksi tunniksi täältä korvesta. Lasteni takia sen teen, heille viikon kohokohta. itse joudun turhautuneena haahuilemaan kerhon ajan ja odottamaan että kerho loppuu. että silleen. ja selitäpä ton ikäisille miksi ne ei pääsis kerhoon huomenna ja to, kun ovat aivan huippuvireessä ja viikon sitä taas odottaneet!
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
päätökseni tein vasta nyt. ja varsinkin ton norsupäästäisen jankkaaminen alkoi ihan ärsyttämään. se varmisti mun päätöksen että kyllä mun lapsilla on oikeus kivaan
Norsupäästäinen osaa ehkä katsoa tätä asiaa vähän eri kantilta kuin sä... "Jankkaa" ihan aiheesta.
Harmihan se on jos lapsi ei pääse kerhoon (tiedän, mullakin on kerholainen) mutta mun mielestä omien lasten kivaa ei aina voi laittaa noin rajusti etusijalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mutta mitäs sitten, jos pienemmät olis tarhassa, ja äiti töissä, koululainen jo yli kymmenen vanha jolla vesirokko on, pitäiskö teidän mielestä äidin jäädä palkattomalle lomalle töistä ensin pariksi viikoksi odottamaan, että tuleeko tartuntaa, ja sitten vielä sairastavien lasten kanssa vähintään viikko kotona?
tarkoittaako se että päivähoidossa olevaa lasta ei voi hoitaa viikkoja kotona tartunnan varalta sitä että myös tarkoituksellisesti pitää levittää tartuntaa vapaaehtoisessa kerhossa jonne menemiseen ei ole minkäänlaista pakkoa?
en mä niin ole sanonutkaan, kysyin, että MITÄS SITTEN JOS, PITÄISIKÖ TEIDÄN MIELESTÄ..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti3:
no kukaan ei ole tahallisesti mitään levittämässä! kaiken järjen mukaan kun nuo lapset ei ole vielä edes tarttuajia.
en ala terveitä lapsia kotiin eristämään.
Miksi kysyit koko asiaa jos olet jo päätöksesti tehnyt?
No, se ei jaksa kattoo kakrujaan. Panee vahingin kiertämään.
Ap on lapsellinen ja itsekeskeinen idiootti jonka mielestä muiden lapset saa tartuttaa koska hänen lapsillaan on oikeus kivaan. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
en mä niin ole sanonutkaan, kysyin, että MITÄS SITTEN JOS, PITÄISIKÖ TEIDÄN MIELESTÄ..
Ei tietenkään pidä, koska se ei ole millään tavalla realistinen vaihtoehto kovinkaan monelle ihan rahan takia, vai kenellä on varaa olla kolme viikkoa tai enemmän palkattomalla lomalla?

 

Yhteistyössä