Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olenkin ajatellut ottaa asian puheeksi, kun seuraavan kerran näen lapsen äitiä. Mutta pelkään reaktiota, että kieltäisi lapsen vierailut kokonaan, jos kyseenalaistan koiran käytöksen.
Olenkin ajatellut ottaa asian puheeksi, kun seuraavan kerran näen lapsen äitiä. Mutta pelkään reaktiota, että kieltäisi lapsen vierailut kokonaan, jos kyseenalaistan koiran käytöksen.
Miksi pelkäät? Mulla on iso koira ja on ollut itsestäänselvää, että jos lasteni kaverit pelkäävät koiria, silloin nämä kaverit eivät tule meille leikkimään. Ainakaan silloin, jos minä en ole kotona. Eikö tavoite sullakin ole, että lapsesi ei ole samoissa tiloissa tämän koiran kanssa?Olenkin ajatellut ottaa asian puheeksi, kun seuraavan kerran näen lapsen äitiä. Mutta pelkään reaktiota, että kieltäisi lapsen vierailut kokonaan, jos kyseenalaistan koiran käytöksen.
Minä en ymmärrä pelkoasi? Olen elänyt koko elämäni isojen koirien kanssa ja lapseni myös. Käymme kylässäkin Tanskandoggiperheessä eikä pelota yhtään, vaikka se toinen koira onkin sellainen kaheli. Meidän lapset katsovat mallia miten minä käyttäydyn koirien kanssa. Ehkä on sitten parempi, että lapsesi ei mene sinne kyläilemään, koska minä en ainakaan haluaisi, että meille tulee ihmisiä jotka pelkäävät koiria. Meidän Labbis on jo vanha, mutta innostuu esim. lapsista ihan valtavasti vieläkin. Varsinkin pihaleikeissä innostuu juoksemaan taloakin ympäri kuin kaheliSiinä on muutaman kerran muksut lentäneet kumoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22255380:Miksi pelkäät? Mulla on iso koira ja on ollut itsestäänselvää, että jos lasteni kaverit pelkäävät koiria, silloin nämä kaverit eivät tule meille leikkimään. Ainakaan silloin, jos minä en ole kotona. Eikö tavoite sullakin ole, että lapsesi ei ole samoissa tiloissa tämän koiran kanssa?
Kyläilyjen kokonaan lopettamista en tarkoittanut vaan että lopetetaan ne kyläilyt silloin, kun koiraperheen aikuiset eivät ole kotona. Koulun jälkeen lapset voivat olla yhdessä ulkona tai teillä.Tavoitteena olisi, että lapsi säilyttäisi kaverinsa. Molemmat lapset ovat hiukan ujoja ja hiljaisia ja olin todella tyytyväinen kun saivat toisistaan kaverin.
Nyt näyttää siltä, että lapseni ystävä ei halua tulla meille ja minun lapseni taas menee mielellään heille. Tosin tästä koirasta on ollut muutaman kerran puhetta, että lasta pelottaa hiukan koiran suuri koko ja käytös.
Juuri tuota sinun reaktiotasi pelkään, että sitten lopetetaan kyläilyt kokonaan. Heidän lapsensa tuntuu haluavan seuraa heti koulun jälkeen, kun vanhemmat ovat vielä töissä. Illemmalla lapset eivät ole tapailleet, vaikka olen siihenkin yrittänyt kannustaa.
Mitä mieltä olisit siitä, jos kaverin äiti soittaisi ja pyytäisi pitämään koiran vaikka toisessa huoneessa sen aikaa kun lapsi on kylässä. :ashamed:
Mun mielestä lapsesi voi aivan hyvin sanoa suoraankin, jos pelkää koiraa. Ehkä lapsesi kaveri ei ole tajunnut, että näin on ja sen vuoksi ei ole tehnyt mitään asian eteen.Saatiinhan tästä keskustelua.
Mä taidan tosiaan ehdottaa omalle lapselleni, että kutsuisi kaveriaan ahkerammin meille ja vaikka pyytäisi sit ulkoleikkiin.
Kaverilla on kuitenkin verukkeena se, että hän päästää koulun jälkeen koiran pihalle pissalle. en tiedä onko se vain tekosyy ettei tarvitse tulla meille.
voisin myös kehottaa lastani juttelemaan kaverilleen, että hillitsisi koiran käytöstä (jos siihen pystyy)
Minä en ymmärrä pelkoasi? Olen elänyt koko elämäni isojen koirien kanssa ja lapseni myös. Käymme kylässäkin Tanskandoggiperheessä eikä pelota yhtään, vaikka se toinen koira onkin sellainen kaheli. Meidän lapset katsovat mallia miten minä käyttäydyn koirien kanssa. Ehkä on sitten parempi, että lapsesi ei mene sinne kyläilemään, koska minä en ainakaan haluaisi, että meille tulee ihmisiä jotka pelkäävät koiria. Meidän Labbis on jo vanha, mutta innostuu esim. lapsista ihan valtavasti vieläkin. Varsinkin pihaleikeissä innostuu juoksemaan taloakin ympäri kuin kaheliSiinä on muutaman kerran muksut lentäneet kumoon.
"Mutta koiralla on aina oltava isäntä paikalla, jos lapsia on paikalla."
ja mites tuo on mahdollista perheissä joissa vanhemmat ovat töissä ja lapset jo koulussa ja tulevat koulun jälkeen kotiin? järki käteen nyt tuossakin asiassa eikä hysterisoida... enpä tiedä oikeesti yhtäkään lapsiperhettä jossa aikuinen on AINA paikalla jos lapsia on kotona. sehän on mahdotonta!!!!
Mä en tiedä onko vanhemmat tietoisia siitä, että koira murisee vieraille silloin kun eivät ole paikalla. täytynee mainita asiasta kun seuraavan kerran näen heitä.
En tiedä sitäkään, onko heidän lastaan ohjeistettu mitenkään, miten koiran kanssa toimitaan kun taloon tulee vieraita. Onhan se sellainen talonvahti kyllä.
Puhut niiden vanhempien kanssa. Jos mun lapseni olisi sulkenut meidän koiran toiseen huoneeseen kaverin vierailun ajaksi kaverin käskystä, mun lapseni olisi ollut viikon kotiarestissa ja se kaveri ei enää sen jälkeen olisi tullut meille. Silloin mä nimittäin olisin suuttunut. Et voi tietää, miten ko koira käyttäytyy teljettynä johonkin huoneeseen, joten älä kehoita omaa lastasi antamaan lapselle koirankasvatusneuvoja, kun sen paremmin sinä kuin lapsesi ette tiedä ko koirasta mitään. Puhu siis niiden vanehmpien kanssa, koska he tutntevat koiransa.Lapset ovat olleet ystäviä vuoden verran. Ensimmäisillä kerroilla, kun lapseni oli heillä kylässä, koira oli portin takana. Piti kyllä sieltäkin mekkalaa, kun tulin hakemaan lastani. Joskus myös äiti oli paikalla, jolloin koira oli vapaana.
Nyt, tämän syksyn aikana, koira on ollut vapaana talossa vaikkei aikuisia olekaan paikalla.
Mä taidan tosiaan ottaa oman lapseni kanssa asian puheeksi ja neuvon sanomaan kaverilleen, että laittaisi koiran toiseen huoneeseen. Mutta ilmeisesti se "pahin" riehumisen hetki on se, kun tulevat sisälle ja koira on vastassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22255881:Puhut niiden vanhempien kanssa. Jos mun lapseni olisi sulkenut meidän koiran toiseen huoneeseen kaverin vierailun ajaksi kaverin käskystä, mun lapseni olisi ollut viikon kotiarestissa ja se kaveri ei enää sen jälkeen olisi tullut meille. Silloin mä nimittäin olisin suuttunut. Et voi tietää, miten ko koira käyttäytyy teljettynä johonkin huoneeseen, joten älä kehoita omaa lastasi antamaan lapselle koirankasvatusneuvoja, kun sen paremmin sinä kuin lapsesi ette tiedä ko koirasta mitään. Puhu siis niiden vanehmpien kanssa, koska he tutntevat koiransa.
Puhuisin silti niiden vanhempien kanssa. En tiedä, millaisesta porttihuoneesta on kyse, mutta meidän isokokoinen koira pystyi nuorempana hypäämään porttien ja aitojen yli, ovet se osasi avata jne. Lastenhuoneisiin koira ei saanut mennä, jos lastenhuoneen ovi oli kiinni. Yksi kuopuksen kaveri oli sellainen, jonka kohdalla meille tultaessa ja meiltä lähdettäessä kuopus meni edeltä koiran kanssa toiseen huoneeseen, laittoi oven perässään kiinni ja sillä aikaa kaveri meni lastenhuoneeseen tai ulko-ovesta ulos. Jos kuopus olisi laittanut koiran yksin toiseen huoneeseen, koira olisi tullut sieltä ryminällä ulos eikä luultavasti kovin hyväntuulisena. Ovessakin olisi ollut isokokoisen koiran kynsien jäljiltä ikävät jäljet.tarkoitin kyllä tuota samaa portti-huonetta, mikä heillä olikin alussa käytössä.
Valitettavasti kaverin vanhemmat tuntuvat olevan aina töissä, joten heitä en ole montaa kertaa nähnyt. Itseasiassa en edes tiedä minkä näköinen isä on, äidin kanssa olen jutellut aijemmin.
Siihen asti olkoot sinne menemättä.
Lapsi on lapsi eikä välttämättä tiedä, mitä koiran sulkemisesta sinne porttien taakse mahdllisesti aiheutuu. Voihan olla, että se portin taakse sulkeminen on ihan jees, mutta voi olla, että ei olekaan. Mehän ei voida tietää, pistääkö se koira koko huoneen tuhannen päreiksi, jos se sinne yksin suljetaan. Aiemmin on ehkä portin takana olemisen sietänyt, mutta ei enää. Ei voi tietää, ellei asiaa koiranomistajalta kysy. Siksi pitää puhua aikuisten kanssa asiasta. Lapsi sitten toimii koiran suhteen vanhemmiltaan saamiensa ohjeiden mukaan.Mutta eikö se lapsi kuitenkin ole periaatteessa tuossa tilanteessa se isäntä, jonka pitäisi toimia koiran kanssa niin, että kaikilla on hyvä.