Koulukiusaaja palkittiin kiva-kaveri stipendillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
meillä sai tänään nyt toinenkin tyttö hymytyttöpatsaan ja pääsi vitoselta. Vanhempi tyttö sai nelosella ja pääsi nyt seiskalta kympin käytöksellä. Joo ja on molemmat suulaita ja kovia jo meikkaamaan ja laittaa naisten juttuja. mä oon niin tyytyväinen. ok keskiarvot oli kans. Kyllä se palkitsee kun vaan jaksaa niitteen kans touhuta ja tukea harrastuksia. juu ja oman luokan oppilaat valitsee ja kuulemma äänivyöryllä oli sen saanut kun kaikki tietty sano että mä äänestin sua ja oli opekin sanonut et murskavoitto tänä vuonna tytöissä..

Ja tämän kommentin pointti oli kehua omia lapsiaan vai??
Ajattelin ihan samaa. Piti tulla retostelemaan. Aihetta olis varmasti muillakin, mutta tämän ketjun aihe se ei ole.

ihan niin kuin minun kouluaikoina. Aina hymypatsaan sai kaikkein ilkein tyttö, yleensä se joka joiukkoineen oli kiusannut minut melkein itsemurhan partaalle. Kyllä siinä tuli hiukan katkera maku suuhun.

Nykyään usein hymypatsas tai stipenditkin on ns. tsemppareita.
Ainakin meidän koulussa se on useinkin auttanut siihen, että kiusaaminen on vähentynyt ja stipendin saajien koulu ruvennut menemään paremmin.
Tosiasia on, että lapsi, joka sellaisen saa on useinkin kiusaaja tai huonompi käytöksinen.
Stipendin saajan taas haluamme "heräävän" opiskeluun stipendin ansiosta.
Vanhemmat tietenkään eivät useinkaan myönnä lapsesta, joka näitä saa, että olisi "ongelmalapsi".

muistan kun ala-asteella hymy tyttökin meni luokan parhaimmalle oppilaalle.. mitä järkeä?? ei oo vähän huonommalla arvosanalla pärjänneellä mitään mahista saada stipendejä..hymytyttöjä..EI MITÄÄN!

Alkuperäinen kirjoittaja Ope:
Ainakin meidän koulussa se on useinkin auttanut siihen, että kiusaaminen on vähentynyt ja stipendin saajien koulu ruvennut menemään paremmin.
Tosiasia on, että lapsi, joka sellaisen saa on useinkin kiusaaja tai huonompi käytöksinen.
Vanhemmat tietenkään eivät useinkaan myönnä lapsesta, joka näitä saa, että olisi "ongelmalapsi".

Todella epäreilua tämmöinen käytäntö. Ehkä menettelis, jos sen stipendin saisi muiden lasten tietämättä. Mutta että ne, jotka ovat tosissaan olleet kivoja muille tai tsempanneet koulun kanssa, jää ilman, ja joku sit saa stipendin ihan ansaitsematta...mitä toi oikeasti opettaa niille muille kuin sille luuserille? Että yrittämisestä ei kukaan palkitse, lyö läskiksi kaikki vaan niin sit kyllä päähän taputellaan? Vaikka niinpä tää suomen sosiaaliturvajärjestelmäkin toimii, että hyvää tsemppausta vaan noille pikkuraggareille aikuisuuteen, ettei kannata edes yrittää pitää asioitaan järjestyksessä, niin palkinto tulee tilille joka kuukausi sossulta.

Meidän koulussa vanhempainyhdistys kyllä kustantaa stipendit, mutta saajia ei todellakaan päätä :o Tiedän, koska olen itse vanhempainyhdistyksemme puheenjohtaja. Rehtori päättää, miten stipendit jaetaan luokille ja opettajat valitsevat kukin oman luokkansa stipendien saajat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ope:

Todella epäreilua tämmöinen käytäntö. Ehkä menettelis, jos sen stipendin saisi muiden lasten tietämättä. Mutta että ne, jotka ovat tosissaan olleet kivoja muille tai tsempanneet koulun kanssa, jää ilman, ja joku sit saa stipendin ihan ansaitsematta...mitä toi oikeasti opettaa niille muille kuin sille luuserille? Että yrittämisestä ei kukaan palkitse, lyö läskiksi kaikki vaan niin sit kyllä päähän taputellaan? Vaikka niinpä tää suomen sosiaaliturvajärjestelmäkin toimii, että hyvää tsemppausta vaan noille pikkuraggareille aikuisuuteen, ettei kannata edes yrittää pitää asioitaan järjestyksessä, niin palkinto tulee tilille joka kuukausi sossulta.

Meillä koulukiusattu sai stipendin. Kiusaajan vanhemmat kailottivat kuinka epäreilua se on.
Kun eihän heidän poika kiusaa, kaiiki palaverit istuttu ja opettajat nähneet livenä kun kiusaa.

meillä oppisopimuskoulutuksessa sai stipendin sellainen oppilas jolla ei ollu ees kaikki kurssit suoritettuna...mut se oli open kaveri joka kävi myös laittamassa open kädet ja kynnet,kerran työkomennuksella kehtasi yks oppilas valittaa et miks joutuu oleen koko ajan tiskissä ja lellikki sai parhaat hommat niin ope oli haukkunut tän kysyjän pataluhdaksi että kaikki molis muuten mennyt hyvin jos tätä "valittajaa"ei olis ollu mukana.

En ole viestejä lukenut, mutta pakko kommentoida. Täällä elämässä ei pärjää kuin röyhkeät ja kyynärpää -taktiikkaa käyttävät paskaläjät. Koulukiusaajat ovat juuri näitä. Palstalaisetkin omistavat taatusti joku ainakin koulukiusaajan. Miksi ette saa lapsianne kuriin? Miksi koulukiusaaja saa pönkittää heikkoa itsetuntoaan toisen kiusaamisella?

Mä en kyllä muista omasta kouluajastani, että kiusaajaa olisi ikinä palkittu. Meillä tosin kiusaaminen oli kaikkien opettajien puolelta avoimesti tuomittua. Kiusaajat tiedettiin, eikä niitä helpolla päästetty. Ja mun mielestä kiusaaminen on aika hyvin kurissa. Toki tytöt välillä karttoivat jonkun seuraa ja pojat nimittelivät joitain. Mutta kun tuo tyttömäinen kaveritta jättäminenkin oli tuomittavaa, luokkaretkillä ja koulun pihalla ei kehdattu jättää ketään yksin. Ja eräskin tyttö osoittautui lopulta ihan kivaksi. Mä olen samaa mieltä, että kiusaajan palkitseminen antaa ihan väärän impulssin lapsille. Paitsi jos se selitetään, että tuo sai palkinnon, koska se ei kiusaa enää niin paljon. Silloin asia on selkeä. Aikuisten asenne kuitenkin ratkaisee kiusaamisissa kaiken. Jos aikuinen kääntää päänsä pois, hän samalla hyväksyy kiusaamisen. Ja mieluummin kiusaamiseen pitäisi puuttua heti, eikä välttämättä niin rankalla kädellä, vaikka sitäkin joskus tarvitaan. Kyllä me tytöt tiedettiin, että tehtiin väärin, kun jotakuta ei mukaan otettu. Pelkkä opettajan katse riitti. Mä muuten kirjoittelen nyt ala-asteesta. Yläasteella homma taitaa olla jo hankalampaa.

Stipendien ynnä muiden jakaminen on hankalaa puuhaa. Toisinaan siitä tulee opehuoneessakin aikamoinen kädenvääntö. Toisaalta toisinaan tuntuu ettei ketään jaksa kiinnostaa ja sitten jaetaan pärstäkertoimella "kivoille" oppilaille ne stipendit.

Muistan omasta kouluajastani, että ne stipendit oli hurjan tärkeitä. Olen yrittänyt olla aina hereillä siinä kokouksessa, joka niistä päättää, ja esittää hyviä ehdotuksia ja tehdä kysymyksiä - juuri tyyliin että eikös tämä ollut jossain kiusaamisjutussa mukana. Mutta osa opettajista on sitä mieltä, että sovitetut synnit on unohdettuja jne.

En voi olla ajattelematta, että olisi melkein parempi, kun koko stipendejä ei olisi. Hymytyttöjä meillä ei luojan kiitos jaetakaan.

Joinain vuosina, kun itsellä on ollut mukava valvontaluokka, olen järjestänyt jonkinlaisen stipendin (kirja, leffalippu, tms) JOKAISELLE oppilaalle. Jokaisella on yleensä jokin vahvuus. (Ja kaikilla on heikkoutensakin.)

Voin kertoa et vuosia sitten minua koulukiusannut tyyppi (kuusamossa) sai 2015 vuoden aikuisopiskelijan palkinnon, ja siitähän minä en oikeasti pidä yhtään. (terveisiä vaan sille tyypille, minkä taakseen jättää, edestään löytää) Hakekaa vuoden aikuisopiskelija 2015 koillismaan uutiset. ni tiiättä