koukussa särkylääkkeeseen!!!

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjen äiti
Tajusin tänään, että olen vuoden verran vetänyt yhtä särkylääkettä (treoa), jossa on kofeiinia ja asperiinia. Joskus voi mennä 7 tablettia päivässä. Mietin, että onks tää voinut johtaa mun tihentyneeseen vessassa käyntiin, oksettamiseen, vapinaan, huimaukseen yms.
Voiskohan toi lääke sotkea happo-emästasapainon? Onks kellään muulla ollut tällasta särkylääkkeen liikakäyttöongelmaa?
 
tyttöjen äiti
en oo tiennyt et kofeiiniin jää koukkuun. Mä en ole koskaan juonut kahvia. Mulla on siis muitakin häikkiä (eli lääkärit tutkii kilpirauhasta). Mietin kuitenkin, että jos tässä on joku taaimmainen syy koko elimistön sekoamiseen. Ja jos joku nyt pitää mua idioottina, niin en mä todellakaan päättänyt ruveta napsimaan lääkkeitä tommosta määrää. En edes tajunnut aijemmin miten paljon niitä syön, ennenkuin tajusin, että pakkaus menee kolmes päiväs.
 
tyttöjen äiti
no ne on vahvuudeltaan 500, niin jos 7 nykäsee päiväs, niin ei hajuakaan miten se vaikuttaa. Voiskohan se huuhtoo elimistöstä jotain hivenäisaineita pois ja nopeuttaa aineenvaihduntaa?
 
Syöt lääkkeitä liian suurella annostuksella eikä ne ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Huimaus voi johtua siitäkin. Lisäksi lääkkeet sisältävät suolaa, että ne eivät ole verenpaineenkaan kannalta hyvä juttu. Lopeta niiden syöminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
no just, ota muutama lisää niin helpottaa. Kai pitäs tajuta jo vastaus sun kyssäriin ihan itekin. VOI JÄRJEN VALOT taas!!! |O |O |O
No voi kristus sentään :eek: ookko oikeesti noin pimee ettet tiiä että jotkut joutuu syömään kasan lääkkeitä päivässä.
Ja aloittajaa kehoittaisin lukemaan pakkausselosteen, siinä käy ilmi yliannostuksen vaarat ja oireet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
no ne on vahvuudeltaan 500, niin jos 7 nykäsee päiväs, niin ei hajuakaan miten se vaikuttaa. Voiskohan se huuhtoo elimistöstä jotain hivenäisaineita pois ja nopeuttaa aineenvaihduntaa?
Kofeiini nopeuttaa aineenvaihduntaa.
 
no joo
Porvoosta päivää. Kummasti osataan ostaa just tiettyä valmistetta ja jos sitä noin paljon menee jatkuvassa käytössä niin kyllä apteekki jo alkaa seurata asiaa kun on joka toinen päivä sama asiakas ostamassa samaa lääkettä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Porvoosta päivää. Kummasti osataan ostaa just tiettyä valmistetta ja jos sitä noin paljon menee jatkuvassa käytössä niin kyllä apteekki jo alkaa seurata asiaa kun on joka toinen päivä sama asiakas ostamassa samaa lääkettä...
Taidat asua tuppukylässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Porvoosta päivää. Kummasti osataan ostaa just tiettyä valmistetta ja jos sitä noin paljon menee jatkuvassa käytössä niin kyllä apteekki jo alkaa seurata asiaa kun on joka toinen päivä sama asiakas ostamassa samaa lääkettä...
Ainahan voi asioida monessa eri apteekissa ja tuotattaa jollain muullakin välillä.
 
http://www.verkkoklinikka.fi/laakeopas/&searchtype=5&searchstring=Särky&id=9780900

Periaatteessahan maksimi annostus olis 6 tabua vuorokaudessa. Mutta toki ei oo tarkoitettu jatkuvaan käyttöön tämäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
no just, ota muutama lisää niin helpottaa. Kai pitäs tajuta jo vastaus sun kyssäriin ihan itekin. VOI JÄRJEN VALOT taas!!! |O |O |O
No voi kristus sentään :eek: ookko oikeesti noin pimee ettet tiiä että jotkut joutuu syömään kasan lääkkeitä päivässä.
Ja aloittajaa kehoittaisin lukemaan pakkausselosteen, siinä käy ilmi yliannostuksen vaarat ja oireet.
No oikeesti. Kyllä apteekkikin puuttuu jos tollasia määriä kantaa kotiin. En tarkoita etteikö joku voisi syödä tollasen määrän tai enemmänkin mutta että ITE IHAN HOKASEE ETTÄ OONKOHAN KOUKUSSA KUN JUST HOKASIN MITEN PALJON SYÖN!!!eikä tossa mainita että lekuri ois määränny noin paljon nappailtavaksi.
Lääkärin kanssa asiasta puhuttava, ehkä kandeis vahvempaa merkkiä siirtyy syömään eikä laatikko tolkulla vetää nappei. Sitä paitti vaikka vedät kaksi laatikkoo per päivä, ei ne auta enää max.annoksen jälkeen. Liikaa otettuna jopa Burana aiheuttaa vaan lisäkipua!
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Porvoosta päivää. Kummasti osataan ostaa just tiettyä valmistetta ja jos sitä noin paljon menee jatkuvassa käytössä niin kyllä apteekki jo alkaa seurata asiaa kun on joka toinen päivä sama asiakas ostamassa samaa lääkettä...
ei ne mitään ole ihmetelleet. Sanovat aina vaan, että no tää on sulle tuttu lääke.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Tajusin tänään, että olen vuoden verran vetänyt yhtä särkylääkettä (treoa), jossa on kofeiinia ja asperiinia. Joskus voi mennä 7 tablettia päivässä. Mietin, että onks tää voinut johtaa mun tihentyneeseen vessassa käyntiin, oksettamiseen, vapinaan, huimaukseen yms.
Voiskohan toi lääke sotkea happo-emästasapainon? Onks kellään muulla ollut tällasta särkylääkkeen liikakäyttöongelmaa?
Aloitat asteittain luopumaan lääkkeistä. Vähennät käyttöä pikkuhiljaa.
 
tyttöjen äiti
Onhan niitä apteekkeja monia ja ei ne oikeesti mihkään ole puuttuneet. En mä aluksi niitä noin paljoo ole syönyt. Se annoskoko on vaan kasvanut ja noussut koko ajan. Kerran kysyin yleislääkäriltä, että onko haittaa, jos syön lääkettä päivittäin, kun aina särkee päätä. Hän vaan vastasi, että toiset joutuu syömään lopun elämäänsä lääkkeitä, että ei ne mitään vaikuta. Luin kuitenkin pakkausselosteen ja siinä oli ne oireet yliannostuksessa, joista olen kärsinyt vuoden verran. Muttakun sisätautipuolellakin on vikoja, niin ei aina kaikki ole niin selvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Onhan niitä apteekkeja monia ja ei ne oikeesti mihkään ole puuttuneet. En mä aluksi niitä noin paljoo ole syönyt. Se annoskoko on vaan kasvanut ja noussut koko ajan. Kerran kysyin yleislääkäriltä, että onko haittaa, jos syön lääkettä päivittäin, kun aina särkee päätä. Hän vaan vastasi, että toiset joutuu syömään lopun elämäänsä lääkkeitä, että ei ne mitään vaikuta. Luin kuitenkin pakkausselosteen ja siinä oli ne oireet yliannostuksessa, joista olen kärsinyt vuoden verran. Muttakun sisätautipuolellakin on vikoja, niin ei aina kaikki ole niin selvää.
Mitä jos juttelisit lääkärin kanssa? josko valmistetta voisi vaihtaa?
ja kai päänsärky pitäs tutkia jos joka päivä koskee? ainakin Burana liikaa otettuna aiheuttaa päänsärkyä, jospa sinullakin ainainen päänsärky johtuu noista tableteista. Ootko kokeillut olla vähemmällä? tai ilman?Eihän siinä mitään vaikka joutus 40 tabuu ottaa per päivä jos apua, mutta jos otat ja silti särkee, niin onko järkee syödä??
 

Yhteistyössä