Kotona olo lapsen kanssa kyllästyttää, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipäkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äipäkkä

Vieras
Elikkäs reilu 1 vuotias lapsi ja hoitovapaata jäljellä vuoden loppuun. Nyt on alkanu tökkiä pahasti nää kotinurkat ja päivästä toiseen toistuvat rutiinit. Lapsi ei viihdy kovin hyvin enää missään muualla kuin puistoissa. Nyt kun säät muuttui kurjiksi ei äitiä oikein huvita tuo taaperon perässä kuljeskelu puistoissa. Suurin osa tutuista äideistä on jo töissä päivät eikä oikein onnistu uusienkaan tuttavuuksien hankkiminen täällä landella. Vinkkejä ja ideoita miten saisi vaihtelua arkeen ettei pää poksahda tällä äipällä!!

Avoin päiväkoti? Siellä on ainakin muita äitejä lapsineen ja välillä jotain ohjattua toimintaa. Siellä vaikka aamupäivät ja lounaalle kotiin ja nukkumaan. Iltapäivällä sitten jotain kotipuuhastelua. Kerran viikkoon muskariin/äiti-lapsijumppaan tms?

no mä onneksi asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on lähellä ohjelmaa ihan joka päiväksi. Eli me ollaan usein avoimessa päiväkodissa sekä seurakunnan kerhossa. Mukavaa kun lapsi viihtyy niissä toisten lasten ja uusien lelujen seurassa ja itse saa kahvin juonnin lomassa jutustella niitä näitä toisten aikuisten kanssa. suosittelen.

Avoin päiväkoti tuli mullekin mieleen, mutta ei se ainakaan minua silloin suuremmin kiinnostanut. Kyllä sitä jollain kaverilla oli vapaapäivää tai muuta jolloin sit vietettiin aikaa yhdessä :) Minä kiertelin kirppareita, siivosin kaappeja ja katselin elokuvia... Ja ootin miestä töistä kotiin kuin kuuta nousevaa :D

Hanki joku oma harrastus. Ota kahvakuulat tmv. ulos mukaan ja treenailet samalla kun lapsi touhuaa omiaan (mikään ei ole tylsempää kuin se perässä taapertaminen!).

Me käytiin hoitovapaalla aina kerran viikkoon kirpparilla. Ruokaostoksilla käynti oli myöskin aina tapahtuma :D Jälkeenpäin ole harmmitellut etten tehnyt mitään järkevämpää, tuntui että töihin palattua sitä vasta tajusi mitä kaikkea olisikaan voinut tehdä! Käydä useammin uimassa, itse opiskella, tehdä pientä myyntihommaa kotoa käsin jne.

[QUOTE="tiiu";27203003]Siellä on ainakin muita äitejä lapsineen[/QUOTE]

Ei ikinä tuommoseen paikkaan! Inhottavia akkoja, jotka juoruaa, vertailee kakaroitaan ja puhuvat pahaa toisista!

[QUOTE="vieras";27203068]Ei ikinä tuommoseen paikkaan! Inhottavia akkoja, jotka juoruaa, vertailee kakaroitaan ja puhuvat pahaa toisista![/QUOTE]

onpas erikoinen avoin pk teilläpäin. onneksi ei täällä ole sellasta.

Uimahalli, muskarit, taaperojumpat ja perhekahvilat. Itse olen joka arkipäivälle keksinyt jonkun harrastuksen, niin päivä kuluu mukavasti. Iltapäivisin sitten käy jollain puistotutulla kylässä, jossa lapset saavat leikkiä keskenään ja itse saa vähän aikaa yrittää sitä aikuisetn keskustelua.

Tosiaan perhekahviloihin yms aina jonain päivänä viikosta. Kirjastoon tai uimahalliin.
Joskus jos ei keksi mitään tekemistä kotina voi laittaa lapsen kylpyyn ja lukea vaikka lehteä siinä vieressä, kylvyssä yleensä lapsi viihtyy pitkään.. Tai sitten piirtelette, maalailette yhdessä. Lapsesta riippuen voi yrittää myös muovailua.
Laita hyvää musiikkia soimaan, lapset tykkää tanssia..

Me käydään kolme krt viikossa perhekerhossa. 2krt viikossa uimahallissa. Yksi krt viikossa sisäliikuntapäivä. Lisäksi puistoillaan ja ulkoillaan. Kirjastossa käydään myös usein. Ei ole tylsää!

Alkuperäinen kirjoittaja äipäkkä;27202987:
Elikkäs reilu 1 vuotias lapsi ja hoitovapaata jäljellä vuoden loppuun. Nyt on alkanu tökkiä pahasti nää kotinurkat ja päivästä toiseen toistuvat rutiinit. Lapsi ei viihdy kovin hyvin enää missään muualla kuin puistoissa. Nyt kun säät muuttui kurjiksi ei äitiä oikein huvita tuo taaperon perässä kuljeskelu puistoissa. Suurin osa tutuista äideistä on jo töissä päivät eikä oikein onnistu uusienkaan tuttavuuksien hankkiminen täällä landella. Vinkkejä ja ideoita miten saisi vaihtelua arkeen ettei pää poksahda tällä äipällä!!

Selvittämään mitä siel pöndellä/lähistöllä on. Mä kävin pojan kanssa uimassa, kirjastossa, puistossa, kerhoissa, kirpparilla jne....Osa automatkan päässä kuten uimahalli. Vaikka aivan pöndellä emme asukaan. Tehtiin kävelylenkkejä yms...

Yhteistyössä