Kotivara on viranomaissuositus. Miksei ihmiset noudata sitä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos aina on joku konsti niin miksi maailmassa kuolee joka päivä ihmisiä nälkään ja/tai juomaveden puutteeseen?

Eokatastrofi tai vaikka ydinonnettomuus. Kun lähistöllä on liikaa muitakin apua tarvitsevia niin sen toimittaminen viivästyy. Mä mieluummin juon lähdevettä tonkasta kuin juoksen parisataa metriä joelle ja sit arvon, katoaako kyseinen myrkky jos keitän sitä. -Jos edes keitän. Sähkötkään kun eivät toimi. Puilla lmmittäminenkin saattaa olla riski koska silloin ulkoa virtaa korvausilmaa mikä ei välttämättä ole terveellistä.

Meillä kotivara koostuu vedestä, öljystä, sokerista, kuivahedelmistä, pähkinöistä, maapähkinävoista ja säilykkeistä jotka ovat syötäviä sellaisenaan.. Toki myös on ryynejä ja linssejä mut vain määrä, joka käytetään muutenkin. Koska niiden kypsentäminen ei ehkä ole mahdollista.
Ja sitten joditabletit sen ydinonnettomuuden varalta. Kokemuksesta tiedetään että vessapaperi loppuu kaupoista ensimmäiseksi.

• Haha
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Oikeasti hyvä kysymys!

Ehkä vähävaraisille se maksaa liikaa. -mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, vaan ihminen valitsee mieluummin jäljellä olevslla vitosella jotain kivaa ekstraa kuin vesitonkan, makaronia ja säilykkeitä.

Toinen poppoo joka ei asiaan panosta on kai se joka muutenkaan harvoin tekee ruokaa vaan juo aamukahvinsa akakerran kahvilassa, lounaan työpaikalla ja päivällusen kuljettaa Wolt kotiovelle.
Kuolkoot sitten nälkään.

vierailija
Kohta rymisee jos nykypolitiikalla mennään. Kotivarasuositus on siis hienovarainen vihje siitä mitä pitää tulemaan. Diplomatia ei näy nykyään kuuluvan suomen päättäjien ulostuloihin.

Ei mulla kotivaroja ole mutta ruokaa on aina kuivakaapissa, pakastimessa ja jääkaapissa. En jaksa laittaa kotivaroja kun ne menisi vanhaksi ja veisi tilaa (iso perhe) ja pitäisi katsoa niiden päiväyksiä ettei mene vanhaksi jne. En jaksa perehtyä sellaisiin.

Ei mulla kotivaroja ole mutta ruokaa on aina kuivakaapissa, pakastimessa ja jääkaapissa. En jaksa laittaa kotivaroja kun ne menisi vanhaksi ja veisi tilaa (iso perhe) ja pitäisi katsoa niiden päiväyksiä ettei mene vanhaksi jne. En jaksa perehtyä sellaisiin.

Osta nyt kuitenkin jotain ekstraa kuivakaappiin. Ja säilykkeitä. Mahtuvat ne vaikka sängyn alle.

Et ole ainoa nainen, joka toimii helppousperiaatteella. Naisethan aikaansaavat tutkimusten mukaan huomattavasti enemmän ruokahävikkiä (eli ovat tässä asiassa niitä ympäristöpahiksia).

Jos minun pitäisi kotona piilottaa joku asia vaimolta, varmin paikka olisi ruoka- /jääkaapissa tai pakastimessa. Siellä hyllyn takareunassa salaisuus säilysisi maailman tappiin.... 😞

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä