Kotitöistä jatkuvaa riitaa ja pahaa mieltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä yleensä mies hoitaa lumityöt, täyttää tiskikoneen ja siivoaa keittiön illalla, vie roskat, vaihtaa lakanat, välillä hoitaa pyykit ja välillä imuroi. Minä yleensä pyykkään, imuroin, pesen vessat ja kuskaan tavaroita oikeille paikoilleen. Ja minä huollan meidän auton ja hoidan pienet nikkaroinnit (kalusteiden kokoamiset, naulakoiden kiinnitykset jne.) :) Mies käyttää myös tarvittaessa kysymystä "Tyhjäätkö tiskikoneen vai vietkö roskat?", kun minä olen välillä vähän laiska siivoamaan.

AP:lle en osaa oikein antaa neuvoja, miten saisi miehen sitoutumaan kotitöihin. Kerro hänelle, miltä sinusta tuntuu, kun joudut yksin tekemään kaikki. Jos hän välittää tunteistasi, hän varmaan yrittää tehdä jotain asialle.

Meillä paras neuvottelutaktiikka on ollut ' jos sinä imuroit niin minä voin siivota vessan' ja sitte molemmat lähtee tekemään sitä mitä oli sovittu, tai sitten kumpikaan ei tee mitään. Tai sitte ' minä voin kerätä lelut yms tavarat lattioilta niin sinä pääset sitte helposti imuroimaan' tai 'minä voin kerätä purkit ja putelit vessasta niin sinä pääset kuuraamaan'. Meillä tietysti o aina ollu selvää että molemmat osallistuu.
Tietysti tässä on se että se vie sitä yhteistä aikaa, mut toisaalta siivomiseen menee aika vähän aikaa viikossa jos yhdessä tekee.