Kotitöiden jako kahden työssäkäyvä/opiskelevan vanhemman perheessä:

  • Viestiketjun aloittaja Mitenkenelläkimenee
  • Ensimmäinen viesti
nooo
Laittaa lapset aamuisin hoitoon/päiväkotiin? Minä

Hakee lapset koulusta/hoidosta? Mies

Käy kaupassa? Minä

Laittaa ruokaa? Yleensä mies, viikonloppuisin joskus minäkin.

Pesee pyykit? Minä

Siivoaa? Minä

Hoitaa asiat/maksaa laskut? Kumpikin hoitaa omat laskunsa. Mies maksaa asumiseen liittyvät kulut, minä muut juoksevat kulut.

Huolehtii kodin kunnossapidosta? Pääosin mies. Minä voin hakea siihen liittyviä tarvikkeita.

Huolehtii auton kunnossapidon? Kumpikin huolehtii omansa.

Oma työaikasi/ toisen työaika: oma klo (8-11) - (16-18) noin 8h/pv, mies klo 5-16 (yrittäjä).

Ja; oletko tyytyväinen tilanteeseen, kouluarvosana: No suht tyytyväinen 8, ainoastaan ärsyttää, että mies ei siivoa keittiötä kunnolla. Natkuttaa itse mulle, kun pöydät on sotkuiset, mutta ei itse voi niitä pyyhkiä/siivota.
 
Hoitoaikaan haut ja viennit jakautu sen mukaan miten mulla oli työvuorot. Kumpikin sitä teki. Kotityöt tehtiin myös sopien. Nyt ipana on koulussa ja kulkee taksilla. Taas riippuu aamusta kumpi täälä on vai onko kumpikaan kun laps lähtee. Kotia se tulee aina samaan aikaan ja minä olen kotona tai sitten en. Kaupassa käyään ja laskut maksetaan myös jakaen. Kummallakin on myös aikansa harrastaa jne.
 
meillä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Mitenkenelläkimenee;30577013:
Kuka teillä:

Laittaa lapset aamuisin hoitoon/päiväkotiin? minä 100 %
Hakee lapset koulusta/hoidosta? minä 90 %, mies 10 %
Käy kaupassa? minä 80%
Laittaa ruokaa? minä 60 %, teinit 20 %, mies 20 %
Pesee pyykit? minä 90 %
Siivoaa? ei kukaan, joskus sit kaikki yhdessä
Hoitaa asiat/maksaa laskut? minä 60 %, mies 40 %
Huolehtii kodin kunnossapidosta? mies 80, minä 20 %, lumityöt koko perheen voimin
Huolehtii auton kunnossapidon? minä varaan ajan ja käytän, mies huolehtii vaihdettavat asiat listalle.
Meillä lisäksi koiran hoito puoliksi, pitkäaikaissairaan lapsen hoito kutakuinkin puoliksi.
Oma työaikasi/ toisen työaika:

Ja; oletko tyytyväinen tilanteeseen, kouluarvosana:
Ihan ollaan tyytyväisiä. Jos minä tarvin apua jossain, osaan kyllä pyytää, esim jos puhdasta pyykkiä on päässyt kertymään, huikkaan koko sakin avuksi. Siihen menee sit se 10 minsaa.
 
Laittaa lapset aamuisin hoitoon/päiväkotiin?- mies tai pappa
Hakee lapset koulusta/hoidosta? -yhdessä tai mies tai pappa
Käy kaupassa? yhdessä
Laittaa ruokaa? kaikki yhdessä
Pesee pyykit? minä
Siivoaa? miesväki
Hoitaa asiat/maksaa laskut?- ulkopuolinen henkilö hoitaa raha-asiat
Huolehtii kodin kunnossapidosta?- Yhdessä
Huolehtii auton kunnossapidon? mies

Oma työaikasi/ toisen työaika: Opiskelijoina opiskelemme koko ajan, joten ei ole mitään kellonaikoja.

Ja; oletko tyytyväinen tilanteeseen, kouluarvosana: Olen tyytyväinen.
 

Yhteistyössä