Kotikutsut, kynttilä- ja muut kauppiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Emäntä kutsuu 20 ihmistä kutsuille ja heistä 17 "ei valitettavasti pääse".
Ihmiset eivät halua tulla niille kutsuille ja ne jotka ihan silkasta ystävyydestä emäntää kohtaan tulevat, ostavat sen takia jotain etteivät kehtaa lähteä sieltä ostamatta. "Tule vain kahville" tai "tule vain glögille" on silkkaa sanahelinää, idea on saada päät kääntymään ja euroja taskuun.
Ainiin, ja nyt oli uus juttu, "mulla on kutsut maanantaina, mutta jos joku ei sillon pääse niin pidän seuraavan viikon keskiviikkona toiset kutsut". Siis mitä? Jokainen osaa ihan varmasti tilata netin kautta mitä haluaa JOS HALUAA.
Enkä muuten ymmärrä miten kukaan kehtaa ihan pokalla sanoa että joku kynttilänpidike on 100 euron tarjouksessa. En siis vaan ymmärrä. (Ymmärtäisin jos kyseessä olisi ihan oikeasti ajaton, laadukas design-tuote).

Ja toinen mikä ärsyttää, on se painostus kenellä on seuraavat kutsut. Vieraat vääntelehtii vaivaantuneina kahvikuppiensa kanssa samalla kun myyjä selaa kalenteriaan ja puhuu miten on täyttä, mutta muutama päivä vielä olisi vapaana. Ja jokainen nimeltä läpi, "No Pirjo, ollaankos ens kuussa teillä? Miten Tuija, mikä ilta elokuussa kävisi? Laitapa minulle viestiä kun olet katsonut kalenteriasi Raija, niin sovitaan kutsut." Ja kukaan ei kehtaa sanoa ääneen, että älä painosta.

Olenko ainoa näiden ajatusten kanssa vai tulkitsenko kanssaihmisiäni täysin väärin?

Et ole ainoa. Ärsyttää kun yksi tuttu oli yhden yhtiön myyjä ja kun kysyi "haluaisinko" pitää kutsut, sanoin että en jaksa. Vastaus oli vaan, että voi ne pitää kuukaudenkin päästä, varataanko aika?

Toinen Partyliten hurahtanut tuttu, tyrkytti lehtisiä kun en päässyt kutsuille ja kyseli mitä haluan tilata. Huh, mitä hintoja! Sanoin sit suoraan, etten kynttilöistä maksa "tarjouksessa" 60 egeä, et ostan ihan niitä parin euron kynttilöitä kaupasta.

Mä en edes kehtaisi pitää kutsuja, kun en halua, että ihmisiä painostetaan ostamaan ylikalliita kippoja tai kynttilöitä. Tuppereissa vielä joku idis on, mutta kynttilät ym. ihan hirveetä kusetusta.

Mun täytyy tunnustaa, että viime viikolla sorruin menemään kutsulle ja siitä tämä avautuminenkin.:D
Ja ostinkin vielä kun tää kutsujen emäntä on tosi kiva ihminen, ettei joudu noloon asemaan.
Konsultti luki tilausten summan meille kaikille ääneen. Että jos ostettais vielä reilulla 50eurolla niin emäntä saisi vielä sellaisen ja sellaisen lahjan... Siinä vaiheessa minä kyllä totesin, että kiitos mutta ei kiitos. Mutta muut vieraat teki lisätilaukset semmosella summalla että tuli se haluttu saldo täyteen.

Mäkään en siksi halua pitää kutsuja kun tiiän että kaverit tulisi silkasta velvollisuudentunnosta.

Mä käyn kyllä kutsuilla, harvemmin pidän itse, nyt lupauduin yhdet tupperit pitämään. Musta nuo kutsut on ihan kivoja, yleensä menen jos ehdin kun kutsutaan. Miksi te otatte niistä tuollaiset paineet? Mä poistun paikalta mitään tilaamatta ihan hyvillä mielin, jos en mitään halua tilata. Monet kerrat olen niin tehnyt. Ja kutsujen järjestämisestä kieltäydyn kauniisti. En ole mitään painostusta kokenut. Nyt lupauduin tupperit pitämään hyvien emännänlahjojen perässä. :D Jos myynti ei niihin yllä niin sitten ei, voin tilata saman tuotteen sitten kuvastosta. Olen vieraille kyllä sanonutkin että voi tulla vaan kahville ja katselemaan, mun takia ei todellakaan tarvi mitään tilata ellei halua. Ja esittelijän tunnen hyvin, on oikein mukava eikä painosta ketään mihinkään.

Suomalaiset on kyllä välillä niin ihme porukkaa, pelkät kotikutsut aiheuttaa kauhean häpeän ja paniikin aallon. :D

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
Lissu, tuollainen vielä menisikin, jos tunnelma kutsuilla olisi rento ja leppoisa.

Mutta kyllä itse koen hyvin kiusallisena sen, että sanotaan ääneen, että "tilauksia on nyt xxx eurolla ja jos nyt tilaisitte lisää niin emäntä saisi tämän lahjan jonka arvo on niin ja niin paljon". Minä koen sen painostamisena. Ja sitten tuo kierros joka ikisen ihmisen omalla nimellä, että koskas teillä...

Konsultit opiskelevat tekniikoita joilla vedota kuluttajiin, mun pitäisi varmaan opiskella tekniikka jolla torjua lempeän ystävällisesti aktiivinen myyjä.:D

Yhteistyössä