Kotihoidontuki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietonen

Vieras
Jos lapsen hoitopaikka joudutaan väkisin irtisanomaan kesänajaksi koska lapsella ei oikeutta hoitoon kesäaikana kun opiskeleva äiti on kotona lapsen kans ja isätöissä. Isä tienaa bruttona n.3000?/kk, onko äidin siis mahd.saada kotihoidontukea kesän ajalta?
oon yrittäny soittaa paikkakuntamme kelaan tänään, tää on pieni tuppukylä ja siellä ei koskaan SILLON vastata ku oikeesti ois tärkeetä asiaa..

Lain mukaan lapsellasi on oikeus hoitoon myös kesällä. Jos irtisanot hoidon niin syksyllä ei välttämättä samaa hoitopaikkaa saa. Kotihoidontukea saa, jos lapsi alle 3v ja hoitopaikka irtisanottu.

lapsi täyttää syksyllä vasta 2 vuotta.

paljonko se perusosa sitten on? no meille sanottiin perhepäivähoidossa itse johtaja "palaverissa" ettei lapsella ole oikeutta hoitoon kesällä koska minä olen kotona. Tai on 10 päivää kk, muttei ole järkeä koska maksaisimme täyden hoitopaikkamaksun 200?/kk. joten ei kiitos.

Btw Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Sun musullas on ihan täys oikeus olla täyspäiväisesti hoidossa, vaikka sä makaisit kotona. Ei siihen ole mitään ehtoja.

Jos sinun lapsellasi on kunnallinen hoitopaikka, oikeus siihen on sen vuoden heinäkuuhun kun lapsi täyttää 7v. Ei voida irtisanoa sen vuoksi, että äiti on opiskelija.

Yhteistyössä