kotihoidontuki ja liitonrahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
eli jos saan liiton ansiosidonnaista ja kotihoidontukea niin kummasta se erotus vähennetään?
siis vähennetäänkö se liiton rahasta vai lasketaanko se niin ettei kela maksa mulle kotihoidontukea, koska saan liitosta rahaa?

toivottavasti joku ymmärtää mitä selitän..

Saat molempia, mutta liitto vähentää täysin saamasi kotihoidontuen liiton rahoista. Mutta jos lapset yksityisellä hoidossa, voit määrätä tuen suoraan palveluntuottajalle jolloin se ei vaikuta saamaasi liiton rahaan.

Liiton korvauksista vähennetään kh-tuki. Mutta kuntalisää siitä ei vähennetä, jos sitä teidän kunnassa maksetaan.

Kela maksaa siis kh-tuen ja mahd. kuntalisän ja liitto sitten korvaukset joista on vähennetty kelan sinulle maksama kh.tuen osuus.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Saat molempia, mutta liitto vähentää täysin saamasi kotihoidontuen liiton rahoista. Mutta jos lapset yksityisellä hoidossa, voit määrätä tuen suoraan palveluntuottajalle jolloin se ei vaikuta saamaasi liiton rahaan.

eli siis liiton rahoista vähennetään, hyvä niin, vaik en rahallisesti saa yhtään enempää niin kolme tiliä kuussa tuntuu isommalta kuin 2 =)

Ei yksityiselle hoitajalle ohjata kotihoidontukea vaan silloin haetaan yksityisenhoidon tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei yksityiselle hoitajalle ohjata kotihoidontukea vaan silloin haetaan yksityisenhoidon tukea.

voi sen kotihoidontuen ohjata yksityiselle, jos lapsi alle 3v!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Siis kummastakin vähennetään. Kumpaankin vaikuttaa omat ja puolison tulot.

puolison tulot ei vaikuta liiton rahoihin ja kotihoidontukeenkin vain siihen lisäosaan!

Joo siis liiton rahaan ei vaikuta puolison tulot, mutta omat tulot kyllä vaikuttaa.

Joo siis liiton rahaan ei vaikuta puolison tulot, mutta omat tulot kyllä vaikuttaa.

Hain kodinhoidontukea, ja sitä myönnettiin mulle jopa kahdelle kuukaudelle.
Nyt liitosta tuli miehelle lappu, jossa pyydettiin lisäselvityksiä mun kotihoidontuesta,
vähennetäänkö se tosiaan miehen rahoista ?! Ärsyttävää, jos olisin tienny niin en olisi hakenu koko tukea..

Hain kodinhoidontukea, ja sitä myönnettiin mulle jopa kahdelle kuukaudelle.
Nyt liitosta tuli miehelle lappu, jossa pyydettiin lisäselvityksiä mun kotihoidontuesta,
vähennetäänkö se tosiaan miehen rahoista ?! Ärsyttävää, jos olisin tienny niin en olisi hakenu koko tukea..

Kyllä, se vaikuttaa miehen liitonrahoihin ja vähennetään siis siitä.

Kyllä, se vaikuttaa miehen liitonrahoihin ja vähennetään siis siitä.

Siis ihan koko tuki? Kun jotkut sanoo että se lisäosa vaan vähennetään. Ei voi ymmärtää..

Mä oon siis erityisäitiyslomalla uudesta maha-asukista ja vanhempainrahakausi loppui esikoista juuri.

Omaa tyhmyyttä, mutta ois voinu kelalta sanoa jotain ku oikein juttelin tästä asiasta niiden kanssa..

Siis ihan koko tuki? Kun jotkut sanoo että se lisäosa vaan vähennetään. Ei voi ymmärtää..

Mä oon siis erityisäitiyslomalla uudesta maha-asukista ja vanhempainrahakausi loppui esikoista juuri.

Omaa tyhmyyttä, mutta ois voinu kelalta sanoa jotain ku oikein juttelin tästä asiasta niiden kanssa..

Puolison saamaa kotihoidon tukea ei vähennetä työttömän puolison työttömyysetuudesta, jos kotihoidon tukea saava puoliso hoitaa päätoimisesti lasta eikä saa muuta etuutta tai saa samanaikaisesti äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahaa.

[QUOTE="eve";22091018]Puolison saamaa kotihoidon tukea ei vähennetä työttömän puolison työttömyysetuudesta, jos kotihoidon tukea saava puoliso hoitaa päätoimisesti lasta eikä saa muuta etuutta tai saa samanaikaisesti äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahaa.[/QUOTE]

jaha, eli kun maksupäivä on huomenna niin ehdin vielä peruuttaa koko homman.

Kuten jo toiseen ketjuun kirjoitin niin sekin on kyllä typerää että jos toinen on ansiosidonnaisella ja toinen saa kotihoidontukea ja hoitaa lasta kotona, niin satunnaisesti ei kannata ainakaan töitä tehdä sen ketä hoitovapaalla on kotihoidontuella. Ansiosidonnaisesta se kotihoidontuki lisineen kuitenkin vähennetään. Näin ainakin meillä kävi. Enpä tee toiste samaa virhettä. Keikkahommat loppui heti.

Yhteistyössä