Kotihoidontukeen vaikuttava palkkatulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiyslomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiyslomalainen

Vieras
Eli vanhempainrahakausi loppui eilen ja nyt alkaa kotihoidontuki kuntalisällä. Saan tässä kuussa pari tonnia palkkatuloja kertyneistä lomapäivistä ja nyt mietin kuinka paljon se vaikuttaa kotihoidontukeen. Vaikuttaako se vain tämän kuun kotihoidontukeen vai jaetaanko summa pitemmälle ajalle?

Kokemuksia?

Täytin just viime kuussa hakemuksen ja siinä kyllä kysyttiin mahdollisia palkkatuloja esim loma-ajan palkkaa ja tietääkseni ne vaikuttaa kyllä kotihoidontukeen siten, ettei sitten saa kotihoidontukea..

Mäkin täytin just viime kuussa hakemuksen. Palkkatuloja kysytään ainoastaan jos hakee myös hoitolisää. Jos ei hae hoitolisää, tulot ei vaikuta mitenkään. Itse nostan myös pari kk opintotukea ja sain myös lomarahat yms tuossa kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiyslomalainen;27344643:
Kiitos vastauksista! Minulle on myönnetty hoitolisä noin 120 eur / kk, joten menetänkö sen vain tämän kuun osalta, vaiko pidemmältä ajalta?

Tuskin pitemmältä ajalta, koska tuo saamasi summa oli vain kertaluontoinen? Mä ilmoittaisin sen tulon kelalle (ettei ne maksa nyt liikaa ja peri sitten takaisin) ja selventäisin siinä ilmoituksessa, mistä noi tulot tuli ja tuleeko niitä enää jatkossa (ilmeisesti ei).

Uusimmat

Yhteistyössä