Jatkuva rahapula :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Kylläpä ärsyttää!
Mulla on tulot kolme kertaa ISOMMAT kuin viime vuonna,olen siis tämän vuoden äitiyslomalla.
Piti saada maksettua esim.autolaina pois tämän vuoden aikana,kun näin ´hyvin´tienaan. Joulukuusta alkaen sitten tuloina vain kotihoidontuki,joten nyt pitäisi saada maksettua tuo oikeasti pois..

No raha ei riitä edes elämiseen :O Miehen työpaikalla menee huonosti,on pitänyt pekkaset pois,talviloman, jopa palkattomia vapaita...ja sairaslomallakin ollut pariin otteeseen.
Aikaisempien 800-1000 e tilien sijaan tule 500 e tilejä (maksetaan siis 2 kertaa kuussa).

Vituttaa kun ajattelin että saisi tämän vuoden elää huolettomammin.Mutta ei,jokainen penni laskettava,eikä taida autolaina paljon lyhentyä..Summa siis vain 4000 e..

Mietin jo veroprosentin pienentämistä,nyt lähtee 22 % äitiysrahasta (äitiysraha 2200 e /kk). Mutta mätkyjähän se sitten tietäisi :(

Onko teillä asuntolaina? me pistettiin juuri asuntolaina koroille vuodeksi, että saadaan meidän 4000€:n autolaina maksettua pois vuoden aikana. Itse olen nyt jäämässä äitiyslomalta hoitovapaalle. Meidän autolainan lyhennys on 200€/kk, jos se saa maksettua niin helpottaa se paljon sitten jatkossa hoitovapaalla ollessa. Nyt tarkoitus siis maksaa autolainaa 400€/kk.

Pakko tässä on jotain tehdä...Toki miehen työpaikalla tilanne voi parantuakin.

Alunperin piti olla lomatukset,mutta peruivat ne :O Minusta ne lomatukset olisivat tässä tapauksessa parempi vaihtoehto,ainakaan palkatonta ei pysty meidän perheessä enää pitämään!

[QUOTE="vieras";28139911]Onko teillä asuntolaina? me pistettiin juuri asuntolaina koroille vuodeksi, että saadaan meidän 4000€:n autolaina maksettua pois vuoden aikana. Itse olen nyt jäämässä äitiyslomalta hoitovapaalle. Meidän autolainan lyhennys on 200€/kk, jos se saa maksettua niin helpottaa se paljon sitten jatkossa hoitovapaalla ollessa. Nyt tarkoitus siis maksaa autolainaa 400€/kk.[/QUOTE]

Asuntolainaa on,maksetaan sitä 500 e / kk.

[QUOTE="mie";28139917]Asuntolainaa on,maksetaan sitä 500 e / kk.[/QUOTE]

Ehkä voisitte pistää sen koroille vaikka 6 kk tai sit vuodeksi? loppupeleissä se on aika sama piteneekö laina-aika vuodella tai puolella, jos se nyt tässä tilanteessa merkittävästi voisi helpottaa teidän taloutta. Sillä maksaisit muut velat pois. Mitä vähemmän velkoja sen parempi tietysti. Mukavaa toki olisi elää vähän huolettomammin, mutta ehkä se ei juuri nyt vaan sit olekkaan mahdollista, joten kannattaa asennoitua siihen että tiukilla mennään tää vuosi, ensi vuosi voikin sit olla helpompaa rahallisesti taas.

Sun miehen kannattais laskea veroprosenttiaan reilusti niin kaua kun tulot on nuo, jos tienaa loppuvuodesta enempi niin voihan sitä taas nostaa.

Sunki kannattais kyllä laskea veroprosentti uusiksi.

Jos miehen työtilanne on noin huono, niin eikö kannattais hakee muita töitä? Ja jos ei natsaa, niin voisitte vaihtaa rooleja: sinä joulukuussa töihin ja mies hoitaa lapsia.

Toisekseen vähän ihmetyttää tuo miehesi työpaikan meininki. Jos töitä ei ole, niin totta helkkarissa ihmiset pitää reilusti lomauttaa että pääsevät liiton rahoille?!
Miksi miehesi on suostunut tuohon?

No, onko millään, edellisten ehdotusten lisäksi, esim. jommalla kummalla tai molemmilla mahdollisuus tehdä lisäksi jotain keikkahommia? Missä itse olet töissä? Onko omalla työpaikallasi mahd. heittää esim. viikonloppukeikkaa? Tai onko sinulla jotain taitoja, että voisit tehdä kotona jotain töitä? Puhtaaksikirjoituksia tmv. koneella tehtävää. Tai jotain näitä kotimyyntijuttuja? Niitähän voi tehä pimeestikin...

Yhteistyössä