kotihoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiap

Vieras
Olen tällä hetkellä työttömänä peruspäivärahalla. Olen tässä miettinyt, että jos kuitenkin jäisin hoitamaan lapsia kotiin ja kävisin siinä sivussa ehkä jonkin verran töissä. Voinko "hypätä" kotihoidontuelle tuosta noin vaan? Olen lupautunut osallistumaan eräälle työkkärin järjästämälle valmennukselle maaliskuun lopussa, mut jos siirryn nyt kotihoidontuelle, siitä ei kai mitään karenssia voida laittaa?
Entäs osaako kukaan sanoa tähän neuvoa: olen laskettanut veroprosentin tuon peruspvärahan mukaan. Jos/kun jään kotihoidontuelle, pitääkö/kannattaako vero% lasketuttaa uudelleen?
Kysyn näitä asioita työkkäristä maanantaina, mutta mielenkiinnon vuoksi nyt täältä. :)

Voit toki vaihtaa kht.lle milloin haluat jos lapsi alle 3v. Ei tule mitään karensseja, Veroprosentti kannattaa lasketuttaa aina uudelleen, kun tulon lähde ja määrä muuttuvat.

Kiitos vastauksista. Meillä siis 2v ja 11kk ikäiset lapset. Ehkä mä sit vaihdan tuolle kotihoidontuelle, laskin et mun (meidän) tapauksessa se olis kuussa vaan 60e vähemmän kuin peruspäiväraha.
Eihän se iso summa ole mikä kuussa tilille napsahtaa, mut jos tekisin jonku verran töitä lisäksi.

Yhteistyössä