kotihoidontuen verotus-Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minun veroprosentti on nyt 14% viime vuoden verokortin mukaan. Nyt alan saamaan kotihoidontukea. En ole iloittanut kelaan mitään veroprosenttia. Ottaako Kela nyt sen 20% etuuksista vai? Miten voin ilmoiittaa uuden prosentin?? Olen yrittänyt lukea kelan sivuilt amutta en ymmärrä..

Hae verokortti sosiaalietuuksille, muuten kela ottaa tuon 20%.
www.vero.fi sivuilta pystyt tuon uuden verokortin hakemaan, lähettävät sen sitten suoraan kelaan.

Mulla veroprosentti on tuolla kortilla 17%

20% ollut itselläni, ja silti joutunut mätkyjä maksamaan. Jos vielä ajankohtaiseksi joskus tulee tuo kht niin pitänee nostaa vero% taivaaseen josko sitten ei tarvitsisi joka helkutin vuosi maksella takaisin...

http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/250608123155HL?OpenDocument

Kotihoidon tuen ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 prosentin suuruisena, jollet hae veroviranomaiselta muutosverokorttia kotihoidon tukea varten.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
20% ollut itselläni, ja silti joutunut mätkyjä maksamaan. Jos vielä ajankohtaiseksi joskus tulee tuo kht niin pitänee nostaa vero% taivaaseen josko sitten ei tarvitsisi joka helkutin vuosi maksella takaisin...

Kannattaa näin vuoden lopussa aina laskea veroprosentti uusiksi ja korottaa jos tarvetta niin ei mätkyjä tule.
Näin itse olen toiminut jo usean vuoden.

Mulle taas ikinä ei ole tullut mätkyjä.

Kävin juuri laskemassa, loppuvuodeksi tulisi vero% olemaan 3,5% mutta annetaan nyt olla siinä missä on.
Ei haittaa mua.

Yhteistyössä