VEROKORTTI KELALLE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympiä putiikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympiä putiikki

Vieras
Ny en oikeen ymmärtäny ku kelan lappuja tos luin...olen äitiyslomalla ja palkallisella joten työnantajalle toimitin uuden verokortin.

Mul ois tosi pieni nyt veroprossa ja laskinkin et jäis enempi käteen ku kela laittas siihen sen +2 niin silti ois vielä alhainen mut nehän ottaaki sitte lurjukset 20%.
Ja mitä ihmettä tarkoittaa se porrastettu verokortti?Siis jos on semmonen niin se pitää toimittaa niille,muuten saavat verotoimistosta tiedot.

Siis että jos sulle on tullu postissa verokortti, niin toimita se Kelalle, ne ottaa sen siinä olevan prosentin +2. Mä just tänään tilasin uuden kortin netissä kun mä oon kotihoidontuella ja teen keikkahommia ja halusin saman veroprosentin molempiin, tulot ei kuitenkaan yhteensäkään päätä huimaa eikä huvita sivutuloprosentilla kummastakaan maksella.

siis toimi näin: lasketa kelalla että paljonko tulet sieltä tänä vuonna etuuksia saamaan, ilimota tämä verottajalle ja pyyä että laskevat sen verokortin etuuksille ja laittavat suoraan kelaan.

siun ei tarvi sitte maksaa turhaan ylimäärästä veroa joka kuukausi.

ja tuohon vieraan kommenttiin että kela ottais aina vähintään 20%: ei piä paikkaansa jos toimittaa muutosverokortin kelalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs porrastettu verokortti meinaa?

En nyt tiiä meneekö ihan vikaan mutta voit valita kahesta vaihtoehdosta. Joko maksat verot joka kuukausi samn prosentin mukaan ja ne tasataan vuoden lopussa. Tai sitten porrastettu eli jos joku kuukausi tienaat enemmän maksat myös veroja enemmän,eli tasaus tehdään joka kuukausi

Yhteistyössä